14 Reacties

19 dagen geleden

Ik lees mee! Ben hier ook heel erg benieuwd naar!

19 dagen geleden

Ik lees ook mee. De tip die ik van een vriendin kreeg die ik heel waardevol vind: zeg random even hardop tegen de baby (als ie ligt te slapen) “nu moet jij even wachten, ik ben met -eerste kind- aan het spelen”. Vaak genoeg moet de oudste even wachten op de baby, is fijn om af en toe even te laten zien dat het ook omgedraaid kan zijn.

19 dagen geleden

Reactie op jarofsouls

Ik lees ook mee. De tip die ik van een vriendin kreeg die ik heel waardevol ...
Ohja dat vind ik best een hele mooie gedachte die ga ik onthouden!

19 dagen geleden

We hebben een topic die heet zwanger van tweede kletsgroepje. https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-december-2024/zwanger-van-de-tweede-kletsgroepje-V99pOrE

19 dagen geleden

Ik heb na de geboorte van de tweede bewust de baby in zijn bedje gelegd zodat ik alle ruimte had voor de eerste toen zij voor het eerst thuis kwam na de bevalling. Dat ik dus niet direct met een baby in de arm liep. Ook heb ik haar niet gepusht naar de baby. Ze wees zelf naar mijn buik en zei toen heel neutraal en wijzend naar het ledikant; oh, daar is de baby.

18 dagen geleden

Reactie op jarofsouls

Ik lees ook mee. De tip die ik van een vriendin kreeg die ik heel waardevol ...
Goeie tip!

15 dagen geleden

Geef je eerste vaak even wat extra aandacht zonder de baby. Bv als de kleine slaapt even wat leuks met ze tweetjes doen alis het samen een cakeje bakken of een film kijken of samen wat knutselen.. praat tegen de baby over zijn/haar broer/zus net als je andersom doet, dus zoals hierboven ook genoemd was al eigenlijk !:) en laat je oudste af en toe ook vooral nog even vertroetelen en klein zijn hihi. Komt vast heelmaal goed, bij ons was de overgang van 1 naar 2 stukken makkelikker dan 0 naar 1 en ze zijn nu (4.5 en 1.5) beste vriendinnetjes.

14 dagen geleden

Mijn eerste zoontje was heel makkelijk hij kwam toen thuis en zei oh daar is baby! Hij mocht vaak even tv kijken als ik flesje gaf en dan kwam hij tegen mij aan liggen dus dan kwam hij ook even knuffelen. De eerste nachten hadden we ze beide wakker want als de baby ging huilen werd de andere toen 20 maanden ook wakker. Hij schrok dan en dacht dat hij de baby moest troosten.

12 dagen geleden

Hoe bereid je je eerste kindje voor op een nieuwe baby? Wij zitten eraan te denken om een pop te kopen, zodat ons zoontje straks ook een pop heeft om melk te geven en luier te verschonen, maar geen idee of dat werkt bijvoorbeeld. Ik ga kijken of ik in de bieb boekjes kan halen over het krijgen van een broertje/zusje, maar ook daarvan weet ik dus niet of het echt helpt.

12 dagen geleden

Reactie op Meikevd

Hoe bereid je je eerste kindje voor op een nieuwe baby? Wij zitten eraan te ...
Ik vraag me dat ook af. Wij nemen onze dochter mee naar alle controles en betrek haar heel veel in wat we doen voor de 2de en laat haar regelmatig ook aan mijn buik voelen als de kleine heel druk is. Maar verder vragen ik het me ook af een vriendin van mij die vertelde me dat het eigenlijk allemaal vanzelf gaat.

12 dagen geleden

Reactie op Meikevd

Hoe bereid je je eerste kindje voor op een nieuwe baby? Wij zitten eraan te ...
Ligt denk ik heel erg aan de leeftijd. Mijn zoontje was bij de eerste 20 maanden en hij begreep het niet zo goed. Alleen dat er een baby kwam en dat was goed zo. Nu probeer ik hem af en toe mijn buik te laten voelen als hij trapt en ik vertel vaak mama heeft een baby in de buik die goed moet groeien. Als hij klaar is met groeien zijn wij ook zijn papa en mama en komt hij in dit kamertje slapen. Hij brengt zelf af en toe een knuffeltje naar dat bedje toe omdat de baby nog geen knuffeltjes heeft. 🥰

11 dagen geleden

Reactie op Meikevd

Hoe bereid je je eerste kindje voor op een nieuwe baby? Wij zitten eraan te ...
Ik vind de boekjes super goed helpen. En ook gewoon regelmatig over praten. Ik vertel bijvoorbeeld tegen mijn dochter dat de baby in het begin nog niet kan slapen. En eigenlijk alleen maar kan slapen, huilen, poepen en flesje drinken. Denk dat dat wel helpt met verwachtingsmanagement

11 dagen geleden

Nog niet kan spelen bedoel ik haha

7 dagen geleden

Ik lees net de tip om tijdens het voeden van de baby te vertellen aan de baby wat de oudste aan het doen is. Die voelt zich gezien en belangrijk, ookal krijgt hij even geen aandacht.