10 Reacties

één maand geleden

Hier ga ik hem niet halen Het is altijd maar de vraag of ze de goede "griep" hebben gegokt. Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving die hem neemt wordt ziek van de prik om vervolgens ook gewoon 1 of meer keer griep te krijgen. Zelf heb ik nog nooit griep gehad. De verloskundige raadt hem ook niet aan. Enige wat ik neem is de kinkhoest, omdat mijn baby dan 1 vaccin minder hoeft en pas met 3 maanden ipv 2

één maand geleden

Volgens mij mogen deze topics niet gestart worden. Maar ik schrijf mijn mening gewoon😉. Ik neem het wel. We hebben een oudere dochtertje op de opvang die is non-stop van September tot Juni ziek geweest en wij met haar, dus meerdere keren griepkiemen uit kdv meegebracht. Ik heb begrepen dat babies geen griepprik mogen maar door het griepprik te nemen, krijgt de kleine al antistoffen mee (ten minste voor deze seizoen). Dat is voor mij genoeg: de pasgeboren baby een beetje te beschermen en hopen dat wij allebei niet uitvallen met een baby en een dreumes die ons nodig hebben. Want dat was vaker voorkomen vorige jaar met ons dochtertje. En daarbij speelt ook dat als we zelf allebei ziek zijn, we hebben geen alternatief oppas (geen grootouders / familie in de omgeving) die kan voor onze kinderen zorgen. Nu weet ik dat griepprik geen garanties heeft, maar elk beetje helpt in de hoop dat we voor onze kinderen nog kunnen zorgen. Dat is vaker voorgekomen dat wij vorige jaar allebei zwaar ziek werden van griep en het was al moeilijk op ons tandvlees te lopen om voor 1 kind te zorgen. Als er nog 1 baby bij is dan is het nog zwaarder. Daarom voor ons dus wel een griepprik. En ook trouwens hopelijk de RS virus prik voor zwangeren vrijwillig nemen (ook al het voor eigen kosten is).

één maand geleden

Ik neem hem wel, omdat ik sowieso ivm geen milt bij de risicogroepen hoor. Ik heb de griepprik wel eens een jaar overgeslagen, maar dan werd ik gelijk meerdere keren per jaar heel erg grieperig en dan moet ik boven de 38,5 graden koorts antibiotica slikken om erger te voorkomen. Dus ik haal dit jaar weer netjes de griepprik. Bijkomend voordeel is, dat de baby dan ook gelijk anti-stoffen meekrijgt dus dat is mooi meegenomen 😊

één maand geleden

Reactie op M_1986

Hier ga ik hem niet halen Het is altijd maar de vraag of ze de goede "grie ...
Wij hebben overigens ook een zoontje van 2 die zowel bij opvang als gastouder zit. Maar hij is op een snotneus na ook eigenlijk nooit ziek

één maand geleden

Ik ga hem ook nemen, mijn moeder krijgt hem al jaren (risicogroep) en heeft er totaal geen last van. Een paar jaar geleden heb ik voor het eerst zelf écht griep gehad. Ik riep (net als iedereen) elke winter als ik ziekjes was dat ik “grieperig” was, maar dit was compleet anders. Volledig van de kaart en was na twee weken pas weer op de been, snapte toen opeens dat hier mensen aan dood gaan elk jaar… dus als ik de kleine kan beschermen mooi meegenomen, en zelf niet zo ziek zijn in de laatste fase van mijn zwangerschap of met een kersverse baby is ook wel fijn. Mochten ze er dit jaar naast zitten heb ik in elk geval m’n best gedaan 🤗

één maand geleden

Ik ga hem wel nemen dit jaar. (Ook ivm risicogroep) Heb hem 2 jaartjes overgeslagen. Maar merkte gelijk dat ik vaker EN langer/heftiger ziek was. Hoop nu dit jaar het weer een beetje 'voor' te zijn. Kijk alleen op tegen die week na de prik. Word er altijd ziekig/niet lekker van.

één maand geleden

Ikneem alleen kinkhoest omdat daardoor de baby een vaccinatie minder hoeft. Ook omdat griepprik vrij nieuw is voor zwangeren en ik al soort griep had tijdens de zwangerschap en vast ook antistoffen.. Ik heb wel erg getwijfeld, maar er bestaan zoveel verschillende soorten en ik sta achter de “natuurlijke” antistoffen voor griep.

één maand geleden

Ik krijg zelf elk jaar de oproep ivm ‘risicogroep’ maar neem ‘m normaal niet. Neem ‘m nu wel omdat ik liever zelf even ziek ben dan dat we straks een zieke baby hebben. Ik twijfel nog over de RVs prik voor eigen kosten, maar die is in de buurt nog niet te halen volgens mij..

één maand geleden

Ik neem hem, maar kreeg later info dat het eigenlijk niet nodig is. Ik behoor niet tot een risicogroep. De kans dat je ernstig ziek wordt is in normale omstandigheden heel klein (doel van de vaccinatie). De kans op ernstig verloop / IC is nog kleiner, de kans op blijvende gevolgen of babysterfte zelfs praktisch nihil (laatste is 3 op 700.000 volgens een studie). Ik heb niet erg veel zin om ziek te worden, maar da's het doel van de vaccinatie niet. Ach ja.

één maand geleden

Hi , Wegens vervelende discussies in het verleden zijn vaccinatie topics niet meer toegestaan op het forum . Voor de juiste informatie trek je het beste aan de bel bij je zorgverlener . Liefs , Jaleesa| Moderator