25 Reacties
één maand geleden
Met zijn buikje binnen de curve :). De derest was allemaal gewoon gemiddeld.
één maand geleden
Ik had net teveel vruchtwater tijdens de groeiecho bij de verloskundige. 7 dagen later mocht ik voor een GUO in het ziekenhuis. Hier hebben ze alles goed nagekeken en bleek het vruchtwater wel ruim, maar niet teveel. Nu krijg ik met 32 weken weer een groeiecho, dus wel weer even spannend. Maar ik vind het wel heel geruststellend dat het extra in de gaten gehouden wordt, ondanks dat het toch ook ongerustheid veroorzaakt.
Maar mij werd wel verteld dat er bij 60% van de gevallen geen oorzaak gevonden wordt voor veel vruchtwater en kan het gewoon bij je passen.
één maand geleden
Waarschijnlijk is het niets, maar zelfs al zou eruit komen dat je zwangerschapsuiker hebt dan heb je kans op een grote baby, vroeggeboorte en mogelijk heeft de baby dan in het begin wat last ervan. Als ze hierachter komen dan krijg je extra controle, eventueel inleiden en goede na controle. Hopelijk kan je het los laten en nog lekker genieten van de zwangerschap. De verloskunidge en gynocoloog zullen vast goed voor je zorgen 😊
één maand geleden
Reactie op Aaatikin
Mijn groeiecho was de kleine tegen de rand van de curve. En ik moest ook op ...
Maar geen aanvullende testen bij de gynaecoloog in het ziekenhuis?
één maand geleden
Reactie op kel85ly
Ik had net teveel vruchtwater tijdens de groeiecho bij de verloskundige. 7 ...
Aha! Ik zit nu op 32 weken. Bij 28 weken was er nog niks aan de hand qua veel vruchtwater en was m’n suiker ook perfect. We gaan hopen dat het inderdaad niks is 🤞
één maand geleden
Reactie op Aaatikin
Mijn groeiecho was de kleine tegen de rand van de curve. En ik moest ook op ...
Maar niks met te veel vruchtwater?
één maand geleden
Hi,
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook heel veel vruchtwater en een grote baby. Omdat ik te zwaar ben had ik al 2 suikertesten gedaan maar waren telkens goed. Uit de 32 weken groei echo kwam veel vruchtwater en groot kindje geloof iets van P95 of meer. Zoveel vruchtwater kan een teken van zwangerschapsdiabetes zijn. Bij mij kwam het er dus ook pas uit met 32 weken zwangerschapsdiabetes. Ben uiteindelijk ingeleid met 38 weken omdat ze niet meer konden wachten omdat ik onder andere heel klein ben en dus heel zwaar was. Ook kreeg ik eiwitten in mijn plas. Mijn eerste zoontje is uiteindelijk geboren dmv keizersnede met 38 weken en hij woog 4kg bij de geboorte 😂. Ze wilden langer wachten omdat ze bang waren dat de baby tegen of over de 5 kg zou gaan wegen.
Ben nu zwanger van de tweede en nu weer precies hetzelfde verhaal. Bij de 32 weken echo kwam uit ruim vruchtwater nog net binnen de max. en baby tegen bovenrand van de curven. Weer suikertest en nu pas weer suiker geconstateerd want andere 2 testen eerder waren goed. Sta onder controle bij diëtiste en internist en gynaecoloog. Heb net 36 weken weer echo in het ziekenhuis en dan kijken we weer hoe verder 🤪.
Maak je niet te druk! Ze houden je echt goed in de gaten en ik heb alleen maar fijne ervaringen met de gynaecoloog.
Veel succes en liefs!
één maand geleden
Reactie op MJM7
Hi,
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook heel veel vruchtwater en een g ...
Ik ben benieuwd. Ik had afgelopen vrijdag glucose test, maar na 45 minuten is dat hele drankje eruit gekomen (ik was zo misselijk omgg) en nu moet ik morgen een dagcurve prikken bij de huisarts. Ik woog 63 kg toen ik zwanger werd (1,73 meter) en weeg nu 76. 13 kg aangekomen dus, wat volgens mij niet bizar veel is…
Die P’s heb ik niet gehoord of gezien..
Wat betekent het als je eiwitten in je plas hebt?
Is 4 kg nou echt zoveel bij een geboorte? Ik hoor zoveel baby’s om mij heen boven de 4 kg…
één maand geleden
Hoi 👋🏽,
Je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik heb afgelopen maandag een groei echo gehad. In mijn geval heb ik niet te veel vruchtwater, maar onze dochter licht ook in de grote kant. Ik moet ook weer de suiker test doen (ik heb eerder met 27 weken gedaan en het was goed). Ik maak in principe niet zorgen om de baby, omdat behalve dat ze groot is is verder alle waardes goed. Ze beweegt heel veel en de hartslag is altijd goed. Maar ik maak me wel zorgen over de bevalling 😓. Ik hoorde dat als de baby te groot is, soms moet ze eerder de baby halen en dat lijkt me wel heel spannend. Ik ben ook bang voor een eventueel keizersnee. Maar goed, ik moet eerste afwachten voor het resultaat van de glucose test. Daarna hoor ik van mijn verloskundige wat zijn de volgende stappen. 🤞🏽
één maand geleden
Reactie op AlineBS
Hoi 👋🏽,
Je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik heb afgelopen maandag ...
Ik zou mij in jouw geval echt nog geen zorgen maken hoor! Mijn zorgen zitten vooral in het te veel aan vruchtwater :-)
één maand geleden
Reactie op Kinderwens1234!
Ik ben benieuwd. Ik had afgelopen vrijdag glucose test, maar na 45 minuten ...
Bij onze groeiecho bleek het vruchtwater ook veel (niet te) en de baby is ook (wederom) aan de grote kant. Volgens mijn vk is 4 kilo niet iets om je zorgen over te maken (dat zou die van ons volgens de berekeningen ongeveer wegen bij de geboorte).
Hopelijk geeft het bezoekje aan de gynaecoloog je meer duidelijkheid en geruststelling!
één maand geleden
Net terug van de huisarts. Geen diabetes. Morgen afwachten in het ziekenhuis 🤞
25 dagen geleden
Vruchtwater is 25.3 en grens is 24. Gynaecoloog verwacht bij 40 weken een normaal gewicht, maar buikje loopt ook twee weken voor. Nu ergens volgende week een uitgebreide medische echo in een ander ziekenhuis en ik word sowieso medisch😢 ben echt bang….
21 dagen geleden
Ik ben benieuwd. Ik had afgelopen vrijdag glucose test, maar na 45 minuten ...
Oh wat vervelend dat alles eruit gekomen is. Het is ook echt super vies. Is het dagcurve prikken goed gegaan?
Ik moet 2x per week dagcurve prikken voor het zkh ivm controle voor de suiker.
Eiwitten in je plas kan betekenen voorstadium of begin van zwangerschapsvergiftiging. Als je dat hebt is gevaarlijk voor jezelf en de baby en dan wordt die meestal meteen gehaald als dat te hoog is.
Ik ben ook maar 1,57 groot. Dus ik was op gegeven moment gewoon ook vol.
4kg was voor mijn baby wel veel want die werd gehaald met 38 weken zwangerschap. Sommige baby's zijn met 40/41/42 weken nog niet eens 4 kilo. Als ze hem langer hadden laten zitten was het een baby van 5/6 kg geworden en dat kan problemen opleveren met bevallen. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn hoor maar in mijn geval was dat wel!
Veel succes 😘
21 dagen geleden
Vruchtwater is 25.3 en grens is 24. Gynaecoloog verwacht bij 40 weken een n ...
Oh zie nou pas dit berichtje. Wat rot! maar alleen maar fijn dat je goed onder controle staat en ze je in de gaten houden. En fijn dat je geen diabetes hebt! Bij mijn eerste zoontje lag het buikje ook altijd iets voor op groei maar daar kwam bij mij verder niks uit
Veel succes!!
17 dagen geleden
Ik zou mij in jouw geval echt nog geen zorgen maken hoor! Mijn zorgen zitte ...
Even een update. Weer een nieuwe glucose test gedaan en het resultaat was toch suikerziekte. Vanochtend bij het ziekenhuis geweest voor een toelichting gesprek waar ik ook een meetapparatuur meegekregen heb. Ik moet vanaf nu 3x per week op 4 verschillende momenten suiker testen. In het ziekenhuis werd ik wel gerustgesteld omdat het werd me geïnformeerd dat als ik de suiker waarden kan controleren werd mijn bevalling waarschijnlijk niet medisch. Toch had ik vanmiddag bij de verloskundige een afspraak voor een nieuwe groei echo. Vruchtwater was prima, maar baby is in 2 weken 700gram aangekomen. Waardoor ze mij naar gynaecoloog heeft verwezen. In principe alleen om zijn mening te horen (volgens haar), maar ik ben bang dat mijn bevalling toch medische wordt. 😓
17 dagen geleden
Reactie op AlineBS
Even een update. Weer een nieuwe glucose test gedaan en het resultaat was t ...
Heh wat balen. Hoeveel suikertesten heb je nu in totaal gedaan? Heb je ook symptomen van zwangerschapsdiabetes? Vruchtwater was altijd al prima, of nu gedaald? Ik ben sowieso al medisch geworden vanwege 1,3 cm te veel vruchtwater 😔😢