25 Reacties
15 dagen geleden
Dat is normaal. Ik ben nu 34 weken en heb sinds 20 weken geen echo meer gehad (alleen een 4D pretecho die ik zelf heb betaald). Mijn verloskundige voelt gewoon aan mijn buik en luistert het hartje. Als dat gewoon goed is, volgen er geen groeiecho’s. Als ze zorgen heeft over bv de groei van de baby, dan stuurt ze iemand door voor een groeiecho, maar dat was bij mij dus (gelukkig!) niet het geval.
Maar ik herken je gevoel. Het lijkt soms alsof iedereen groeiecho’s heeft en met P-waardes strooit behalve ik 😄
13 dagen geleden
Een groei echo krijg je na 20 weken ook meestal als ze de baby groter schatten of als er iets is. Bij mij was de buikomvang wat groter dus vandaar dat ik extra echo’s kreeg. Als alles gemiddeld was zou ik na 20 weken geen echo’s meer krijgen. İk heb zelf ook 2 extra echo’s laten inplannen voor 59 euro. Misschien kan je dat doen bij je praktijk.
13 dagen geleden
Reactie op Dylana1407
Bij mijn praktijk doen ze op aanvraag groeiecho’s mits je niet medisch bent ...
Wat bedoel je met dat het niet zou passen? Als je 34+4 op 2700 gr zit en baby groeit ongeveer 250 gram per week dan zit je met 40 weken toch nog rond een mooi gewicht van 3950.
Hier ook een grote baby en mn postuur is klein begin zwangerschap 56 Kilo, dus baby is voor mn lijf aan grote kant ook, bij 34+5 gemeten en 2854 gram geschat. Haha moet ik me zorgen maken ? Wat is de reden van inleiden ben benieuwd.
Hier trouwens geen diabetes.
13 dagen geleden
Reactie op Chey..
Wat bedoel je met dat het niet zou passen? Als je 34+4 op 2700 gr zit en ba ...
Die metingen hebben vaak natuurlijk een foutmarge, ik denk niet dat een baby niet zo snel zal passen… dat je een zware baby heb betekent bijvoorbeeld niet dat die een extreem groot hoofd zal hebben, wij hebben pracht lichamen onze bekken zijn met een bevalling super flexibel net als het schedel van je kindje. Dus ik denk niet dat je je zelf angstig moet laten worden over de bevalling!
12 dagen geleden
Reactie op Chey..
Wat bedoel je met dat het niet zou passen? Als je 34+4 op 2700 gr zit en ba ...
Mij is letterlijk gezegd in het ziekenhuis. Dat onze baby te groot is als ik hem voldraag tot 40 weken. Tevens heb ik zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk. En volgens het ziekenhuis zou ik met 38-39 weken ingeleid moeten worden anders wordt hij te groot en te zwaar. Anders krijg ik hem niet natuurlijk vaginaal. Dan moet er een keizersnede gedaan worden.
Zelf ben ik 1,80 en partner 2,00. Waardoor de baby ook vele groter is dan ze zeggen. Wij weten dat het een schattig is qua gewicht en grootte maar dit is ons gezegd en dan ga je er van uit dat het goed is wat ze doen.