354 Reacties

vorige maand

Pittig!! Hier een baby die overdag alleen op mij kan slapen. Slaapjes in bed indd maar 30 min. En ik heb daarbij een kleuter die dat niet zo leuk vindt en waar ik me schuldig over voel dat ik constant vast geplakt zit aan de baby. Het zou toch zooooo geweldig zijn als de baby in de kinderwagen lekker een lang slaapje zou kunnen doen. Dat ik lekker lang buiten kan zijn met twee kids omdat de baby dan goed zou slapen. Dat is op het moment m'n droom hahaha. M'n eerste kind sliep helaas ook niet in kinderwagen maar wel goed in bed overdag thuis dus ik ben dit niet gewend en had dit ook niet voorzien 🥲 Duimen dat het na de slaapregressie bij 4 maanden weer ietsje vooruit zal gaan.....

vorige maand

Hier een vergelijkbaar verhaal! Onze kleine slaapt alleen op mijn schoot. De draagzak en -doek vind ie niet tof. De box al helemaal niet. Wegleggen voor even ook niet, dus ik ben blij als ik voor het einde van de dag een bak koffie op heb en gedoucht heb. Ik weet dat nog niet zelfstandig kunnen slapen heel normaal is op deze leeftijd, maar ik vind het wel heel pittig momenteel. In de nachten komt ie stipt om de drie uur. Ik geef bv dus ook dan ben ik aan de beurt (flesjes in de nacht hebben we geprobeerd, maar dan is ie klaarwakker en duurt het 2 uur voordat ie verder slaapt dus daar schiet niemand iets mee op). Ondanks dat probeer ik maar van deze periode te genieten. Lukt niet altijd, maar inderdaad… het is een fase 😅
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorige maand

Hier ook net een mental breakdown gehad nadat m’n baby wakker schoot toen ik hem slapend in z’n bedje legde na een halfuur wiegen en hij vervolgens bij het wandelen alleen maar met grote ogen in de wandelwagen lag en het daarna op een krijsen zette.. Hij slaapt in de nacht gelukkig redelijk goed maar deze overalerte baby slaapt alleen in een draagdoek wanneer ik hem het zicht ontneem en 1x kort in zijn ledikantje als ik hem in slaap wieg. In de kinderwagen sliep hij eerst soms maar sinds 2 weken lijkt hij alleen maar totaal overprikkeld buiten. De meeste dagen kan ik mijn zorgen loslaten maar vandaag even niet. M’n rug en schouders doen pijn van het dragen 😭

vorige maand

Fijn topic. Jouw situatie klinkt heftig. Mijn zoontje van 10.5 week slaapt 's nachts gelukkig vrij goed, overdag alleen als ik hem een slaapje aanbied. Liefst in de cosleeper zonder prikkels (hij is mega alert), kinderwagen lukt ook en maxi cosi. Ik ben uren per dag kwijt aan zorgen dat hij aan zn dutjes komt en vaak slaapt hij dan maar een half uur. Ik wacht rustig tot het beter wordt, maar soms is het wel zwaar. Gelukkig is het verder een blije en tevreden baby.

vorige maand

Het wordt beter! Hier ook een slechte slaper gehad, dan wel deels door vastzittende nekwervels, maar ook omdat ze altijd super alert was en meeeega snel ontwikkelde. Maar we hebben nu de beste slaper ooit!! Werkelijk álles met haar geprobeerd, echter zou bij ons geen enkele methode werken omdat die nekwervels niet in orde waren. Bij de huisarts werden we steeds naar huis gestuurd met ‘hoort erbij’, ‘ze huilt niet dus er is nikss’ en ‘breng haar maar een nachtje naar oma ‘ Ook toen we gebroken en met de relatie aan de grond zaten deden ze niks. Uiteindelijk bij de fysio (mn eigen oom notabene) terecht gekomen, 2 behandelingen gehad en nu is het de schone slaapster.. Wij hebben 1,5 jaar gezeik gehad om meerdere redenen! Maar het wordt beter!!! Nu hebben we een zoontje welke compleet het tegenovergestelde is. Slaapt veeeeeel en goed en overal Ook zonder draagzak… wat een verschil. Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat het ‘mis’ gaat, maar iedereen zegt dat wij onze portie wel hebben gehad met onze eerste haha Hou vol, blijf geborgenheid geven en weet; dit is niet voor altijd, het wordt beter!!!!

vorige maand

Bedankt voor deze topic, tweede kind en weer een slechte slaper mja komt ook wel door reflux helaas…. Al die prachtige droomverhalen van babys die al doorslapen en geen nachtvoeding nodig hebben. Ik zou dromen van meer dan 4 uur slaap. “Fijn” om te lezen dat in niet de enige ben die hier door heen gaat. Mn zoontje sliep pas door toen hij vier was..

vorige maand

Wat een goede topic! En heel herkenbaar wat betreft je zegt over dat je je mentaal had voorbereid op het slaaptekort, maar dat de realiteit nog erger is. Dit is hier precies hetzelfde! En dan lijkt het alsof alle mensen in mijn omgeving een kindje hebben die bze overal mee naar toe kunnen nemen en overal slapen. Als ik mijn dochter meeneem in de kinderwagen naar bijv een restaurant of iets en de wagen beweegt 1 minuut niet,dan gaat ze gelijk huilen en daarom probeer ik het nu al niet eens meer want voel me dan zo opgelaten. En wil andere mensen ook liever niet laten oppassen omdat ik weet hoe zwaar het kan zijn als ze niet kan slapen en steeds huilt.. dus ik begrijp je helemaal😩😘

vorige maand

Reactie op BENDS

Bedankt voor deze topic, tweede kind en weer een slechte slaper mja komt oo ...
Fijn te horen dat ik niet de enige ben op gemiddeld 4 uur slaap per dag 🙈 laatst kon ik 3,5 uur aan een stuk slapen toen mijn man haar 4 uur slapende in de draagzak had s avonds na een hoop clusteren en wist niet wat ik mee maakte 😂

vorige maand

Reactie op Mv__

Wat een goede topic! En heel herkenbaar wat betreft je zegt over dat je je ...
Hier ook een baby die alleen in beweging slaapt (als je gelukt hebt ..). Ik droom van uitjes met de kinderwagen 🥲 helaas leef ik nu vooral als holbewoner door deze kleine overprikkelde, oververmoeide, refluxbaby huilerd 😅

vorige maand

Super vervelend voor jullie ook, al vind ik het wel heel fijn om herkenning te lezen. Soms slaat de paniek toe en denk ik dat het nooit goed gaat komen, dat ik er over een half jaar doorheen zit en een baby van 9 maanden heb die nergens slaapt behalve op mij. 😭

vorige maand

Ik heb trouwens heel veel aan het boek Zachte Nachten en bv dit soort artikelen https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

vorige maand

Reactie op Saarrr93

Super vervelend voor jullie ook, al vind ik het wel heel fijn om herkenning ...
Dit is heel herkenbaar! Maar het wordt beter!! Ik heb maaaaanden met mn eerste bovenop me geslapen. Dacht dat het nooit anders zou worden. Of draagzak of bij mij. Nooit rust voor ons gevoel. Maar inmiddels is ze sinds een half jaar (ze is nu 2) echt de allerbeste slaper en het werd steeds beter. Bij ons dus wel verhaal met lichamelijke problemen bij haar, maar zelfs dan: het wordt beter! Ergens proberen te genieten van de momenten samen, want er komt een punt dat je denkt: was hij/zij nog maar klein🥹, lag hij/zij maar lekker bij me te slapen ❤️

vorige maand

Is het een idee om die voeding van 23.00 niet te doen? Haar wakker maken verstoord misschien haar natuurlijke ritme? Misschien kan het helpen… en dan kun je zelf ook nog ff wat langer slapen ‘s avonds

vorige maand

Reactie op Stéphanie89

Is het een idee om die voeding van 23.00 niet te doen? Haar wakker maken ve ...
Daar zit ik soms ook aan te denken.. ben alleen bang dat ze dan om 2:00 uur ofzo komt en daarna constant onrustig of niet slaapt.

vorige maand

Reactie op Saarrr93

Daar zit ik soms ook aan te denken.. ben alleen bang dat ze dan om 2:00 uur ...
Ik zou het toch een keertje proberen! Wij deden namelijk hetzelfde en dan kwam ze 3 uur later weer gewoon. Maar sinds een week laten we haar na de voeding van 20.00/21.00 slapen en houdt ze het ineens tot 4/5 uur vol! Misschien is het toeval, maar lijkt voor ons dus wel te werken. En tegen het onrustig worden ‘s nachts (vaak na een slaapcyclus) helpt het als we white noise de hele nacht op lagen staan. Het slapen overdag is hier trouwens drama hoor dus het gaat zeker niet perfect haha.

vorige maand

Ik ga het ook eens uittypen!Onze kleine is nu 8 weken en een paar dagen. Onze (hel 😂)avond ziet er zo uit: Vanaf 17uur is ze extra huilerig (soms echt krijsen) en slaapt ze niet tot 20 soms zelfs 21u. Ze wil in die tijd clusteren aan de borst (ze hapt en drinkt/sabbelt dan soms heel "boos", mijn arme tepels..), daarna krijgen we haar dan met veel moeite in slaap in de draagzak bij mijn partner, sinds een paar dagen slaapt ze dan 3-4 uur, eerder was het veel korter dus zijn er blij mee (ik ga dan snel slapen in bed). We hebben het idee dat die laatste voeding een flesje gekolfde melk geven helpt, ze is namelijk niet altijd een even efficiënte drinker aan de borst (gemiddeld 30min)😅 komende vrijdag gaan we naar de tongriem kliniek toch maar op intake om te kijken of het nodig is deze te laseren (tongriem is kort maar beetje twijfelgeval of het nodig is zei de lactatiekundige). Dan komt ze afhankelijk van hoe laat en lang ze sliep ergens tussen 23-24 uur en heb ik haar in de nacht. Ze slaapt dan heel wisselend tussen 1-2 uur aan een stuk. Ze word ongeveer rond 2/3 wakker en om 5/6. We moeten haar altijd minimaal 20min overeind houden tegen reflux dus ze valt aan de borst vaak in slaap of in mijn armen en dan leg ik haar in de co sleeper (elke keer weer spannend 😂), dit betekend dat ik weinig slaap krijg in de nacht.. daarom neemt mijn partner haar na de borstvoeding rond 6/7 uur weer naar beneden zodat ik nog een uur kan slapen tot hij moet werken. Overdag doe ik haar in de draagzak (zr gaat bijna direct huilen als je haar weglegd) waarbij ik wisselend de heletijd moet lopen en andere keren bijna 2 uur kan zitten 😅. Ze vecht altijd tegen haar slaap eigenlijk.. en slaapcycli aan elkaar binden wisselt hoe makkelijk dit gaat. 1x per dag oefenen we met "zelfstandig" in slaap in haar bedje, vaak s nachts of s ochtends - lukt wisselend. Zo zien mijn dagen eruit met een over alerte, prikkelgevoelige,, soms oververmoeide ondanks onze inspanningen, baby 😅 even het huis met haar uitgaan is een hele opgave en doe ik vaak met klotsende oksels door het vele huilen 🥲 (in de kinderwagen, maxicosi.. het maakt niet uit) het huilen is wel veel beter dan tussen 2-5 weken - toen kon ze uren krijsen soms en kon ik mee janken van wanhoop en machteloosheid 😭 Wachtende tot het wat makkelijker gaat.. iedereen zegt 12 weken, leuk dat je dan precies weer naar werk moet als je (hopelijk) eindelijk wat beter samen zou kunnen genieten 😮‍💨 doe ik nu ook wel hoor, ik voel me zielsgelukkig bij elk glimlachje en als ze zoet slapend aan me vastgeplakt ligt 🫢🥰

vorige maand

Reactie op 9Anneriek

Ik ga het ook eens uittypen!Onze kleine is nu 8 weken en een paar dagen. On ...
Hier echt precies hetzelfde! Lijkt alsof ik het verhaal over mijn eigen dochter lees 😂 vind het ook mega spannend om de deur uit te gaan en zou er ook zo van willen genieten. En kapot aan het einde van de dag door al het dragen en geen momentje dat ze op zichzelf kan liggen.. Draagzak slaapt ze overdag alleen in, maar is vaak eerst huilen omdat ze dan niks meer kan zien. Ze wil niks liever dan alles bekijken

vorige maand

Reactie op 12345432192

Hier echt precies hetzelfde! Lijkt alsof ik het verhaal over mijn eigen doc ...
Haha ja inderdaad, die babies willen alle prikkels van de wereld maar krijgen het niet verwerkt 😮‍💨 ik probeer vaak met mijn vest omhoog haar zicht wat af te dekken 😅 we hadden niet door hoe alert ze was tot letterlijk elke professional dit benoemde 'ach wat kijkt ze helder en alert uit haar ogen al!' of ons wezen op dat ze iets al weken eerder deed/kon dan gemiddeld (bv vloeiend iets volgen met ogen ofzo). Dit is onze 1e dus we hadden geen idee wat gemiddeld was 😅

vorige maand

Reactie op 9Anneriek

Ik ga het ook eens uittypen!Onze kleine is nu 8 weken en een paar dagen. On ...
Ik heb echt zo veel respect voor je 😅 realiseer me dat ik echt niet kan klagen met een baby die zichzelf prima vermaken kan en 's nachts maar twee keer wakker wordt. De dutjes overdag zijn wat lastiger maar als ik dit zo lees kan het veel erger. Ik hoop heel erg voor jou dat het gauw beter gaat! ❤️ supermama ben je! (Iedereen hier trouwens...)

vorige maand

Net de kleine om 18:50 naar bed gebracht, na exact 35 minuten slapen (waarin ik dus snel kon eten, wassen en m’n man en honden welterusten kussen) nog een keer in slaap gekregen en nu lig ik ook om 19:40 in bed. Ze heeft vandaag een gekke drinkdag en heeft niet genoeg gedronken om de laatste fles niet te geven, wellicht kunnen we het morgen uitproberen. Hopelijk nu weer even slapen tot de laatste fles 🤞🏼