449 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Marnet2013

Ik ken het wel van mijn vorige zwangerschap maar dan wel wat later in de zw ...
Ja vies hè! Ik heb nu gelukkig maar 1 capsule maar toch het geeft de hele dag troep. En dan vragen ze in het ziekenhuis bij controle of je veel afscheiding of vocht verliest. Zeg ja dat is niet te peilen. En ik heb nu ook al veel blaasontstekingen gehad ik denk mede door die smurrie de hele dag door.

2 maanden geleden

Reactie op NinaSanders1

Ja vies hè! Ik heb nu gelukkig maar 1 capsule maar toch het geeft de hele d ...
Ja is echt naar. Draag ook de hele dag een inleg kruisje ik heb gelukkig geen last van blaasontsteking maar goed dat kan nog komen natuurlijk

2 maanden geleden

Ik ben nu 24weken en 5 dagen. Maar ik moet mij toch een partij vaak plassen 🤔 soms dan ben ik net geweest en dan heb ik alweer het gevoel dat ik moet. Ik weet niet of dit normaal is of mijn blaas overactief is geworden ofzo. Ik heb niet het idee dat ik een blaas ontsteking heb ofzo.. soms dan maak ik mij druk of het abnormaal is zegmaar.

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Ik ben nu 24weken en 5 dagen. Maar ik moet mij toch een partij vaak plassen ...
Hoi hoi, heb je ook veel dorst? Zo ja, dan heb je een kans op zwangerschapsdiabetes (bij mij pas geconstateerd)

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Ik morgen 27 weken en moet ook heel vaak plassen. Heb dit al heel lang. Bij de laatste echo zagen we dat de baby druk tegen mijn blaas aan het trappelen was 😅 Denk dat veel plassen wel een beetje hoort bij het zwanger zijn

2 maanden geleden

Reactie op xmisuzu

Ik heb toevallig van de week gehoord bij de zwangerschapscursus dat je blaas meer onderverdrukking staat (ze liet het zien met een plaatje) waardoor er altijd urine in je blaas blijft zitten en hierdoor vaak na 10 minuten weer moet plassen. (Dat heb ik dan) Ze gaf als tip op na het plassen je bekken aantal keer te kantelen of even op en neer gaan staan. Zodat je dan wel uit kan plassen.

2 maanden geleden

Loopneus en die echt niet in kunnen houden. Vooral tijdens en na het eten. Moet echt niet meer ergens zonder zakdoekjes gaan eten haha

2 maanden geleden

Reactie op muka

Hoi hoi, heb je ook veel dorst? Zo ja, dan heb je een kans op zwangerschaps ...
Ik heb niet veel dorst ofzo, maar ik heb wel de test gefaald dus ik let nu goed op mijn eten en suiker. Maar merk er verder niets van eigenlijk. Alleen meer drang om te plassen, maar geen dorst

2 maanden geleden

Reactie op girl_x

Ik heb toevallig van de week gehoord bij de zwangerschapscursus dat je blaa ...
Zal dit is proberen indd, soms is het indd net alsof je toch niet hebt uit geplast ofzo heel raar. Ik weet ook niet of ze er tegen aan ligt te duwen want ze lag eerst wel altijd naast mijn blaas maar ze is ook gedraait afgelopen week want ik voel haar ineens ergens anders bewegen 🤣

2 maanden geleden

Vannacht kreeg ik ineens last van mijn rechter elleboog en ging ook af en aan mijn rechter hand slapen. Ik heb wel vaker dat mijn arm gaat slapen als ik er verkeerd op lig ofzo, maar nu was het mijn vrije arm. Het is maar een vervelend gevoel.

2 maanden geleden

Vandaag zoooo ontzettend moe weer. Vergelijkbaar met het eerste trimester. Nu 27+2. Zat bijna rechtop te slapen achter de laptop op het werk vanmiddag 😅 Thuis meteen maar een dutje gedaan en zo vroeg naar bed 😴

2 maanden geleden

Spataderen 😵‍💫

2 maanden geleden

Heuppijn tijdens/na het slapen...🫥

2 maanden geleden

Reactie op stelk

Heuppijn tijdens/na het slapen...🫥
Heb je je voedingskussen tussen je knieën en enkels ?

één maand geleden

Reactie op xmisuzu

Heb je je voedingskussen tussen je knieën en enkels ?
Knieën wel, enkels niet! Ik ga vannacht experimenteren met extra kussens. Dank je wel voor de tip!

één maand geleden

Lang verhaal maar… Ik heb zo’n ontzettende pijn met lopen, opstaan, gaan zitten / liggen, omdraaien in bed, etc. Eigenlijk alles waarmee ik mijn benen gebruik. De pijn zit vooral in mijn liezen maar soms lijkt het binnen in mijn vagina veel pijn te doen. Mijn onderrug / bil doet dan ook pijn. Het Voelt alsof ik spieren verrekt heb? Het enige wat lijkt te helpen is een warm bad maar zodra ik daar uit kom is de pijn exact hetzelfde. Nu vraag ik mij af, komt dit van de banden of vanuit het bekken. Ik kan er op basis van de symptomen niet uit komen. Mijn mama en zusje hebben allebei veel last gehad van bekken instabiliteit. Mijn zusje loopt nu 9 maanden na haar bevallen nog bij de bekken fysio. Zij zeggen het is je bekken. Verloskundige donderdag zei het is banden pijn nadat ik 2 zinnen had gezegd en amper mijn verhaal gedaan had. Den bevriende fysio leek het 1,5 week geleden een beetje overdreven te vinden waardoor ik mij bezwaard voel om de afspraak bij de bekken fysiotherapeut te maken. Wij hebben overigens een eigen horeca bedrijf waar ik overdag veel uren op kantoor zit en ‘s avonds veel loop. De 6 dagen per week van 10-00:00 werken hierin ook niet echt mee. Maar ik heb het idee dat mijn schoonouders en zelfs soms partner, mij ook niet serieus nemen en dan wil ik mij niet laten kennen en ga ik maar gewoon door. Ik wil niemand tot last zijn of overkomen als een aansteller… Maar ik weet gewoon even niet meer wat ik hier mee moet doen. De ‘bandenpijn’ afwachten of juist op tijd naar de fysio?

één maand geleden

Reactie op BrittWB24

Lang verhaal maar… Ik heb zo’n ontzettende pijn met lopen, opstaan, gaan z ...
Ik zou zelf een afspraak maken bij een goeie bekkenfysio. Zij kunnen nakijken of de klachten bekken gerelateerd zijn en je zo nodig oefeningen geven en adviezen over je werk. Als het dat toch niet is, heb je dat in ieder geval uitgesloten wat een stukje rust geeft. Als het toch bandenpijn is, ben ik bang dat daar niet super veel aan te doen is. Paracetamol, op tijd rusten. En ik zou dan toch gaan overleggen of je kortere dagen kunt gaan werken.

één maand geleden

Reactie op BrittWB24

Wat vervelend zeg! Het klinkt wel als bekkenpijn. Als je er niks aan doet zal het alleen maar erger worden. De Bekkenfysio kan je oefeningen en tips meegeven om het enigszins onder controle te houden. Of je nu veel zit of staat, het is belangrijk om niet te lang in dezelfde houding te zitten/staan. Niet hangen op één been. Alles wat je staand doet zorgen dat het gewicht en kracht gelijk verdeeld is over beide benen. Aankleden ook best zittend doen zodat je niet op één been staat met bijv je ene broekspijp na de andere/of ene sok na de andere aan doet op een been. Zeker niet met teveel gewicht lopen. Mijn Bekkenfysio zei al niet meer dan 5kg. En op tijd je rust pakken! Sterkte ermee! 🤗

één maand geleden

Reactie op BrittWB24

Sowieso naar de fysio. Die vindt het echt niet overdreven, ook als het niet je bekken zouden zijn. Als dat het niet is, heb je het in elk geval uitgesloten.

één maand geleden

Hier 29 weken zwanger en nu last van misselijkheid, maag zuur, ontzettende hoofdpijnen en zeer stuitje met momenten, lijkt wel of ik alle boxen afvink. Meer last van deze klachten?