465 Reacties
één maand geleden
Van die pijn scheuten boven in de buik lijkt net of dat er iets knapt kent iemand dit?
één maand geleden
Reactie op stelk
De afgelopen twee dagen merk ik een wat zeurende pijn in mijn onderbuik. Ge ...
Ik denk het wel dat dat zou kunnen, heb je geen blaasontsteking?
één maand geleden
Reactie op xmisuzu
Ik had vandaag best veel bloedend tandvlees met 27w3d. Iemand tips ? Ik had ...
Elke dag ragen/flossen helpt om je tandvlees gezond te krijgen 😊 de mondhygiënist kan precies zeggen welke maat ragers je nodig hebt.
Als je het met regelmaat doet zal je geen bloedend tandvlees meer hebben (als het goed is).
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Hier ook, echt verschrikkelijk.
En los daarvan, lichamelijke vermoeidheid. ...
Jaa merk ook echt dat het fysiek zwaarder begint te worden, ik ben nu 27+1. En dan zeker met een rondlopende peuter die ‘s nachts nog een aantal keer wakker word is het best pittig. Vannacht sliep peuter eindelijk door, ben ik wakker van 3 tot 5🙃
Heel verstandig dat je je heb ziekgemeld! Vermoeidheid kan echt effect hebben op alles.
één maand geleden
Reactie op michelledd
Jaa merk ook echt dat het fysiek zwaarder begint te worden, ik ben nu 27+1. ...
Ja ik heb er ook al een rondlopen idd! Het is echt pittig.
Een paar weken terug dacht ik dat ik het wel vol ging houden tot mijn verlof. Maar moet zoveel huilen de afgelopen twee weken.. het is op 🥵
Merk jij veel verschil met je eerdere zwangerschap rond dit termijn?
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Ja ik heb er ook al een rondlopen idd! Het is echt pittig.
Een paar weken ...
Ja snap ik! Lijkt wel of je dubbel zo hard moet werken 😅
Dat had ik ook gehoopt, maar ben met 16 weken al gestopt ivm bekken klachten, op advies van de fysiotherapeut.
Jaa ik merk zeker verschil, sowieso is deze zwangerschap heel anders dan mijn eerste, bij de eerste fietste ik er zo doorheen en had ik wel wat pijn op het einde vanaf een week of 30, maar deze keer is het wel zwaarder, waarschijnlijk ook omdat er nog eentje rondloopt maar de pijn die ik nu heb in mijn bekken enzo had ik bij de eerste zwangerschap echt pas heeel laat.
Het is een wereld van verschil, vooral fysiek is het echt pittiger dan gedacht.
En bij jou? Ook zo’n groot verschil tussen de 2 zwangerschappen?
één maand geleden
Reactie op michelledd
Ja snap ik! Lijkt wel of je dubbel zo hard moet werken 😅
Dat had ik ook g ...
Vorige zwangerschap had ik een kantoorbaan en zat ik vanaf 12 weken voor 50% in de ziektewet en vanaf 17 weken voor 100% ivm veel angst en depressie klachten. Heb toen ook antidepressiva gekregen die ik nu nog steeds slik.
Deze zwangerschap voel ik me mentaal echt super goed! Fysiek eigenlijk ook wel (tot sinds kort dus).
Werk 12 uur per week in de schoonmaak en dat is af en toe wel pittig. Daarnaast ben ik dagelijks dus druk met de dreumes en heb ik nog het huishouden en een startende webshop waar ik dagelijks mee bezig was.
Deze zwangerschap vind ik echt een stuk makkelijker, maar mijn lichaam is er wel klaar mee. Gelukkig weinig pijn. Alleen heeeeeel erg moe.
één maand geleden
Ow stiekem best blij te lezen dat er meer last hebben van vermoeidheid! Hier ook een peuter en 29 weken. Erg vermoeiend, heb ook geen momentje voor mezelf. Peuter doet geen dutjes meer en wilt ‘s avonds ook niet slapen.. dus vaak tot half 9 / 9 uur bezig om haar in slaap te krijgen. Best fijn om even te klagen :-).
één maand geleden
Zijn er vrouwen die dit herkennen?
Ik heb al een week (nu 27wkn) een prikkend gevoel in mn blaas. Urine is gecontroleerd en helemaal schoon. Bij plassen geen klachten, maar gedurende de dag een prikkend gevoel af en toe.
Kan donderdag langs bij de gynaecoloog maar vroeg me af of meerdere vrouwen dit hebben 😊