22 Reacties

3 maanden geleden

Ik werk sinds 18 weken nog maar halve dagen. Ik ben nu 22 weken en moet waarschijnlijk volledig stoppen. Je moet gewoon aangeven dat je een bedrijfsarts wilt spreken en dan moeten zij dat voor jou regelen. Dan geef je bij de bedrijfsarts aan wat je voelt en wat je wilt en dan kunnen zij verder kijken.

3 maanden geleden

Ik zit al vanaf week 6 thuis. Begon doordat ik met medicatie moest starten ivm HG. Nu heel soms max 5u per week nog wat aan het doen voor het werk.. Ben inmiddels vandaag 20weken zwanger

3 maanden geleden

Ik doe dit! Ik heb een gesprek met de arbo arts aangevraagd op werk, en aangegeven dat hele dagen niet haalbaar is, en me dus gedeeltelijk ziek wil melden. In overleg besproken dat ik 4-5 per dag inzetbaar ben in de ochtend. Je werkgever kan je als het goed is 50% ziek melden bij het uwv en krijgt dan de loonkosten voor het ziek gemelde deel vergoed.

3 maanden geleden

Ik werk sinds ik 15 weken ben halve dagen op advies van de bedrijfsarts werkte 40 uur nu 20 maar zelfs dit word me nu te veel ben nu bijna 19 weken en moet waarschijnlijk ook volledig stoppen mijn lichaam wil niet meer terwijl mijn hoofd nog wel.

3 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Ik doe dit! Ik heb een gesprek met de arbo arts aangevraagd op werk, en aan ...
En tot die gesprek met arbo arts heb je nog gewoon hele dagen gewerkt?

3 maanden geleden

Ik werk 2 uren per dag. Begon met een buikgriep in het eerste trimester. Herstel ging moeizaam, toen met mn teamleider afgesproken dat ik rustig op ging bouwen. Maar ik bleef moe en misselijk dus opbouwen is er verder niet van gekomen. Heb regelmatig contact met de bedrijfsarts. Doet verder niemand moeilijk over.

3 maanden geleden

Reactie op DSYX

En tot die gesprek met arbo arts heb je nog gewoon hele dagen gewerkt?
Nee, ik had gebeld naar de HR afdeling waar ik me ziek moet melden dat het niet meer ging hele dagen om me ziek te melden voor 50 procent en toen gelijktijdig een gesprek aangevraagd om te voorkomen dat ik helemaal uit ging vallen (zoals bij vorige zwangerschap). Ik kon toen een week later al bij de arbo verpleegkundige terecht die toen een beoordeling had gedaan die binnen 6-8 weken gecontroleerd werd door de arbo arts.

3 maanden geleden

Goed dat je het wil aangeven! Ik heb bij week 12 aangegeven via een appje dat ik even met m'n baas wil spreken betreft mijn gezondheid. Zo was hij voorbereid, en de volgende dag heb ik verteld (helemaal in tranen haha) hoe kut ik me voelde em hoevaak ik moest overgeven op werk en dat ik dat echt niet trok. Ik stelde zelf voor om later te beginnen, en dat vond hij, na wat wikken en wegen prima. Hij vond het goed toen ik zei dat hij gewoon m'n uren vergoed kreeg via het uwv. Ik heb toen afgesproken om per week met hem te kijken hoe het gaat en eventueel uren bij te stellen. Ik had gezegd dat ik hoopte dat wanneer de misselijkheid weg was ik wel weer hele dagen kon werken maar nu met 21 weken werk ik nog steeds halve dagen. Intussen verwacht ik ook niet dat ik weer meer kan werken want het wordt alleen maar zwaarder (fysiek beroep) maar ik geef elke vrijdag aan nu welke dagen/uren ik de week erna kom. Lang verhaal haha maar zo heb ik het gedaan..

3 maanden geleden

Overigens ; toen ik zei dat ik wss wel weer hele dagen kon werken meende ik dat ook, t staat er nu een beetje gek

3 maanden geleden

Ik had een migraine aanval en toen kon ik niet meer werken. Ik heb in een gesprek met leidinggevende aangegeveven dat ik graag mezelf gedeeltelijk ziek wil melden. Ik legde uit dat ik al weken lang steeds meer vermoeid raak en de letters /cijfers op het computerscherm beginnen letterlijk en figuurlijk te dansen voor mijn ogen, ben duizelig en moet gaan liggen (ik werk meestal thuis). Leidinggevende was eigenlijk blij dat ik initiatief nam voor mijn gezondheid en dat ik zo probeer te voorkomen dat ik helemaal uitval van het werk. Ik werk binnen een team en veel is bespreekbaar / planbaar / overdraagbaar, gelukkig. Leidinggevende wilde maar dat ik met een idee kwam voor hoeveel percent kan ik nog werken (en op een professionele manier uitleggen hoe ik het voor mij zie =halve dagen werken maar zorgen dat mijn werk afkomt en op tijd voor hulp vraag en werk ook netjes overdraag) en verder mocht ik mijn tijd (50% werktijd van mijn werkweek) zelf indelen als ik maar echt zorg dat het geplande werk netjes af komt. Dus als ik weleens weer een migraine aanval krijg, hoef ik die dag helemaal niet werken (mits ik het met mijn team goed communiceer). Iedereen is lief en begripvol op mijn werk.

3 maanden geleden

Reactie op jarofsouls

Nee, ik had gebeld naar de HR afdeling waar ik me ziek moet melden dat het ...
Ah oké.. ik heb vandaag de mail uitgestuurd met de situatie en de vraag of ze een consult bij de bedrijfsarts kan aanvragen. Heb er niet aan gedacht hoe ik het tot die tijd moet oplossen🥲 dus dat zal ik erna vast nog wel met haar bespreken hoe dat nu verder moet tot dat het allemaal in gang word gezet

3 maanden geleden

Ik heb van week 10 tot 15 halve dagen gewerkt. Ik heb mijn leidinggevende gebeld en aangegeven dat ik ivm vermoeidheid en misselijkheid geen hele dagen vol kon houden. Dit was geen probleem en ik ben direct voor 50% ziek gemeld. Je werkgever krijgt jouw ziekte vergoed vanuit het uwv en de meeste werkgevers zijn al lang blij dat je niet volledig uitvalt. Morgen gewoon even bellen en aangeven dat het niet meer lukt.

3 maanden geleden

ja ik ben 50% ziekgemeld tgv zwangerschap en 50% op de werkvloer maar moet zelf kijken wat wel en niet kan. Heel blij mee. voel me ook een stuk beter doordat ik nu meer rust heb en geen stress meer ervaar ( werk in de ouderenzorg )

3 maanden geleden

Ik werk nog fulltime maar merk wel dat ik na 5 dagen compleet uitgeteld ben. Snachts ook veel pijn in m'n banden. Op t werk laat ik t zware werk al een beetje achterwege.

2 maanden geleden

Ik heb het advies van verloskundige, gynaecoloog en bekkenbodem fysiotherapeut gekregen om ook halve dagen te gaan bellen vanwege mn zwangerschapklachten. Nja netjes gemeld bij mn werkgever en dag later werd ff medegedeeld dat mn contract niet wordt verlengd😩 24 weken zwanger nu.. je kan t gewoon aangeven en uwv regelt het verder

2 maanden geleden

Reactie op Sanritaah

Ik heb het advies van verloskundige, gynaecoloog en bekkenbodem fysiotherap ...
Volgens mij mag de zwangerschap geen reden zijn om je contract niet te verlengen, dus als ze geen goede andere reden hebben gegeven zou ik hier eigenlijk wel werk van maken.

2 maanden geleden

Reactie op csapp94

Volgens mij mag de zwangerschap geen reden zijn om je contract niet te verl ...
Nee klopt, ik heb rechtsbijstand ingeschakeld want alles wat we overlegd en besproken hadden weer er gewoon op dat ik dus verlenging zou krjgen en dus daarna weer aan het werk kon. Hoef mn baan niet terug want dqt gaat m niet meer worden op deze manier. Jurist gaat er naar kijken. Over 4 weken laatste werkdag 😕 in maart pas weer solliciteren

2 maanden geleden

Reactie op Sanritaah

Nee klopt, ik heb rechtsbijstand ingeschakeld want alles wat we overlegd en ...
Heel goed! Sterkte ermee.

2 maanden geleden

Hier ook in de zorg en sinds deze maand 50% gaan werken, wat een verademing! Ik voel me nu gewoon goed! Terwijl je me hiervoor elke dag kom opvegen. Ik had van tevoren al contact met mijn manager dat ik het wel zwaar vond worden en toen ik besloot dat er wat moest veranderen was ze gelijk heel meedenkend en kwam ze eigenlijk zelf met het 50% voorstel 🤷🏼‍♀️ terwijl ik zelf nog een beetje terughoudend was en aan 75% zat te denken ofzo haha.

2 maanden geleden

Reactie op jhzzee

Hier ook in de zorg en sinds deze maand 50% gaan werken, wat een verademing ...
Oh fijne werkgever!!