8 Reacties

één maand geleden

Ik ben hier ook benieuwd naar, heb zelf een kolfconsult gepland in november, zodat ik de verschillende voor- nadelen hoor en ook kan passen wat voor mijn borsten goed past. Dan wacht ik nog wel met de aanschaf tot ik 'm echt nodig heb na de bevalling.

één maand geleden

Reactie op Mies206

Ik ben hier ook benieuwd naar, heb zelf een kolfconsult gepland in november ...
Ja de kraamzorg zei tegen mij vanochtend bij de intake dat ik hem beter kan aanschaffen na de bevalling.. om eerst even te kijken hoe het gaat.

één maand geleden

In mijn ervaring is de Elvie zeker stiller, ik heb hier bijvoorbeeld wel eens mee gekolfd toen ik uit eten was voor werk en in een rumoerig restaurant hoor je hem echt niet, en je zit nergens aan met snoeren wat fijn is. Ik had zelf toch ook een medela (swing) die ik op de meeste andere momenten gebruikte met een kolfbh. Ik had daar vaak toch een betere opbrengst mee, dus ik zou niet met alleen de Elvie uit hebben gekund voor m’n gevoel. Daardoor vond ik het al met al een dure aanschaf! Ik ben van plan om dit keer de handsfree schelpen van Medela bij te kopen, mocht het allemaal weer lukken met borstvoeding dit keer, dan zit ik niet meer met het stoten van flesjes tegen het aanrecht etc. Elvie doet vaak wel mee met black Friday met goede aanbiedingen!

één maand geleden

Ik heb de Elvie Pump en daarmee zeer tevreden, geen draadjes etc maar gewoon hup in je voedingsbh. Ik kolfje 10 ml per keer minder dan met medela symphony, dat vond ik prima vooral in vergelijking met het comfort!

één maand geleden

Ik heb de medela freestyle nog liggen en vind hem ideaal. Wel wil ik als blijkt dat ik hem na de bevalling vaker ga gebruiken de nieuwe handsfree schelpen bestellen. Heb nu nog de schelpen die je vast moet houden of in een kolf bh moet klemmen. Zijn overigens ook heel fijn maar het is natuurlijk wel ideaal om de schelpen in je eigen bh te kunnen doen. Elvie heb ik nooit geprobeerd omdat ik voor de freestyle ook al een medela had maar dat opbrengst verhaal heb ik wel vaker gehoord inderdaad

één maand geleden

Ja de medela kan mooie combi set van medela dat je op de motor zowel de handsfree als de standaard kolfschelpen kan aansluiten dat vind ik wel een plus. Ik vind bij de handsfree soms lastiger om goed de tepel te zien / zorgen dat het goed zit. Dus vond ik het prettiger om gewoon te kolven en de flesjes vast te houden / kolf bh. Dan kwam er ook net wat meer uit. In de auto wel de handsfree gebruikt zodat ik minder op het werk hoefde te kolven. Als je direct na de geboorte kolft kun je beste z'n medela ziekenhuis kolf lenen mocht de borstvoeding wat hulp nodig hebben om op gang te komen. Voordeel vond ik dat je dan wat spullen makkelijk kunt door gebruiken omdat het zelfde merk allemaal is

één maand geleden

Zoveel keuze! Ik heb de horigen kolf (bedraad) bij baby 1 gekocht na advies van lactatiekundige en kolfconsult en die vond ik écht top. Deze kolf werkt met compressie ipv alleen vacuum. Hele goed opbrengst mee gehad. Een paar jaar geleden waren de draadloze kolfsets nog in opkomst en nog niet zo doorontwikkeld.. maar ik twijfel wel om nog een draadloze aan te schaffen. Lijkt me heel fijn om nog mobiel te zijn tijdens het kolven. Het belangrijkste is dat de maat tepelschilden passen bij jouw borsten, dan is je opbrengst het best! Ik heb laatst gebeld met de dames van borstkolfwinkel en zij raadde me aan nog even te wachten. Horigen komt met een 3e generatie wearable uit dit jaar, dus ik denk dat ik daar wel in wil investeren. Persoonlijk vind ik de Elvie echt te duur. Volgens mij betaal je rond de 500 euro voor een dubbele handsfree? Wat een geld zeg🫣

14 dagen geleden

Ik ben benieuwd of er ook ervaringen zijn met de draadloze kolfapparaten van Vulpes? Heb voorheen de Medela gebruikt, maar hoop nu (veel) minder te hoeven kolven. Vind de handsfree freestyle van Medela een goeie optie, maar nog steeds aan de prijs. En klopt het dat je bij de freestyle ook bij handsfree kolven de accu aangesloten moet laten en je dus alsnog met snoeren zit?