11 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook al een tijdje last ervan, 2de zwangerschap. Harde buiken is vooral als je druk bezig bent geweest en dergelijke een dingetje van je lichaam om zijn drukke dag te verwerken

3 maanden geleden

Ik heb het ook dagelijks sinds week 17. Als ik savonds op bed lig en soms tussendoor als ik druk geweest ben. Zolang het niet pijnlijk is dan is het niet erg

3 maanden geleden

Ja ik had daar ook last van. Verloskundige zei dat ik meer rust moest pakken. Harde buiken zijn een teken dat je te veel doet zei ze. Als ik niet meer rust zou pakken zou er een kans zijn op een vroeg geboorte. Nu ik meer rust pak (vakantie) heb ik ook echt minder harde buiken.

3 maanden geleden

Ja hoor, hier nog 1! Heel veel last van, veel meer dan bij m'n eerste. Verloskundige adviseerde om een keer urine te laten controleren omdat een blaasontsteking dit soort klachten kan geven. En daarnaast meer rust pakken, want je lichaam geeft eigenlijk gewoon aan dat het iets teveel is. Dat heeft bij mij al wel wat geholpen in ieder geval!

3 maanden geleden

Ik heb er ook veel last, zelfs als ik nauwelijks wat doe. Vorige zwangerschap precies het zelfde. Van letterlijk alles krijg ik een harde buik, volle blaas, lang zitten, prikkelbare darmen etc🙈

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Ik heb er ook veel last, zelfs als ik nauwelijks wat doe. Vorige zwangersch ...
Heee gezellig, ik heb precies dit pretpakket 😂😂. Hoorde iedereen: zwanger kon ik opeens echt alles eten ondanks PDS. Nou ik stond kennelijk met jou achteraan in de rij

3 maanden geleden

Reactie op xFBH

Heee gezellig, ik heb precies dit pretpakket 😂😂. Hoorde iedereen: zwanger ...
🙈🥴 erg he. Mijn darmen zijn compleet van slag sinds ik zwanger ben. Nou eet ik normaal best wel “clean”, weinig tarwe lactose etc, maar ik vreet dan ook alles wat los en vast zit🤣

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

🙈🥴 erg he. Mijn darmen zijn compleet van slag sinds ik zwanger ben. Nou e ...
🤣🤣🤣 hier ook! Of ik kan een hele lange tijd niet, of ik ga de hele dag😵‍💫 En zeker met die ijzertabletten ☠️😩🤣😂🤣😂 Het leed dat zwanger zijn heet!

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

🙈🥴 erg he. Mijn darmen zijn compleet van slag sinds ik zwanger ben. Nou e ...
Hahah same! Ik eet drink opeens drinken met lactose en mijn craving is alles met varkensvlees.. dat at ik nooit 😅

3 maanden geleden

Ik zou testen op blaasontsteking kan nooit kwaad om gewoon te testen. Ik had ook steeds harde buiken en bleek dat ik dus blaasontsteking had. Tijdens je zwangerschap zijn de symptomen wat anders en voel je een blaasontsteking daardoor ook minder.

3 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap begon het met 18 weken en kon ik vanaf 21 weken bijna niets meer. Deze zwangerschap begon het met 13 weken en houd ik al sinds 16 weken zo veel mogelijk rust. Ik kan het gevoel van falen heel moeilijk los laten, maar het is niet anders 🤷🏼‍♀️