14 Reacties

5 dagen geleden

Hej Hej Hier hetzelfde.. sinds enkele dagen veel harde buiken. Ook morgen 27 weken😊 Was wat ongerust dus naar de huisarts geweest. Bleek een blaasontsteking te zijn. Nu nog steeds harde buiken, maar wel al wat minder 🤞🏼

5 dagen geleden

Wat vervelend. Ik had al heel vroeg in m’n zwangerschap harde buiken. Ben zelf bijna 26 weken. Kan ip geen kwaad als ze onregelmatig komen en geen vast patroon hebben. Wel moet je rustig aan doen. Teken van je lijf dat je teveel hebt gedaan of stress hebt.. Lekker op de bank met een kruik tegen je buik kan helpen of even de warmte van de douche of in bad als je dat hebt. Als je het niet vertrouwd toch je verloskundige bellen. Sterkte en succes ♥️

5 dagen geleden

Reactie op Kickster

Wat vervelend. Ik had al heel vroeg in m’n zwangerschap harde buiken. Ben z ...
Of idd een blaasontsteking dat kan ook.

5 dagen geleden

Ik heb ze al sinds week 13🙈 is normaal zeker met 27 weken. Als je het niet vertrouwd zou ik de verloskundige bellen.

5 dagen geleden

Reactie op Flower221

Ik heb ze al sinds week 13🙈 is normaal zeker met 27 weken. Als je het niet ...
Wat doe jij eraan om ze te laten zakken?

5 dagen geleden

Reactie op Kickster

Wat vervelend. Ik had al heel vroeg in m’n zwangerschap harde buiken. Ben z ...
Dankjewel! Blaasontsteking is nu uitgesloten door de hap. Even afwachten, urine staat op kweek.

4 dagen geleden

Reactie op Fennaaar

Wat doe jij eraan om ze te laten zakken?
Op mijn linkerzij liggen, kruikje, douche. Meestal dus rust en warmte! Maar het gekke is, soms krijg ik ze juist als ik te lang lig of zit. Dus het is altijd weer de vraag wat helpt🤷‍♀️

4 dagen geleden

Hier 28 +5 en echt elke dag last van harde buiken. Na werk onmogelijk veel last en pijn. Vk zegt alleen meer rust nemen maar vind het wel heftig zo.

4 dagen geleden

Hoe voelt het om harde buiken te hebben?

4 dagen geleden

Reactie op SharR86

Hoe voelt het om harde buiken te hebben?
Ongemak.. pijn doen ze niet. Maar een hele bolle gespannen buik. Ik vergelijk het misschien wel een beetje met wanneer je veel en veel te veel gegeten hebt, alleen dan net wat heftiger zijn harde buiken. Je voelt de spanning op de buik

4 dagen geleden

Reactie op Aaatikin

Hier 28 +5 en echt elke dag last van harde buiken. Na werk onmogelijk veel ...
Oei oei.. is te veel doen jou trigger voor een harde buik? Ik werk al veeeel minder en doe door de dag enorm rustig aan. Hopelijk zijn ze morgen weg. Vind het een vervelend gevoel telkens..

4 dagen geleden

Ik kreeg harde buiken vanaf week 26. Het ging niet over, ook al nam ik (nog) meer rust. We hebben al een kleine, dus rust kan ook niet zomaar. Alleen gaan liggen hielp op dat moment echt, maar ik liep intussen op eieren. Blaasontsteking gecheckt, was het niet. De verloskundige aan de telefoon zei dat het onschuldig is, meer rust pakken. Ik wist niet meer hoe. De verloskundige die ik het meest zie bij controles was er duidelijker in: teveel ballen in de lucht, meld je (gedeeltelijk) ziek op je werk. Ik heb dat gedaan en het gaat nu al zo veel beter met me. Soms betekent het echt: vang die ballen en leg ze op de grond.

4 dagen geleden

Ik had vorige week zondag een paar uur lang 8 tot 10 harde buiken per uur, heel regelmatig. Hoe langer het duurde, hoe meer ik me zorgen begon te maken en hoe erger het werd. Na aandringen van m'n partner toch maar het ziekenhuis gebeld, en de volgende dag ook op controle. De gynaecoloog zei dat zoveel harde buien niet erg is, zolang het niet pijnlijk is, er geen extra vocht of bloed is. Dus afleiding zoeken en er niet te veel op focussen is de belangrijkste les die ik hier voor mezelf uit gehaald heb.

4 dagen geleden

Reactie op Fennaaar

Oei oei.. is te veel doen jou trigger voor een harde buik? Ik werk al veeee ...
Ja ik denk het wel. Maar ik werk al halve dagen en doe over de dag minder en toch blijft het aanhouden