3 Reacties

3 maanden geleden

Dit kan ook gewoon banden pijn zijn. Want geloof me als je harde buiken krijgt die voel je zeker en vast🙈 dan word je buik een ongemakkelijke baksteen

3 maanden geleden

Dit klinkt heel erg als banden pijn en het groeien van je baarmoeder. Had dit bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg al vanaf 13 a 14 weken toen. Ik ben nu 20 weken en het begint nu ook te komen. Harde buiken merk je echt wel en dat verschil voel je gelijk.

3 maanden geleden

Toen ik een paar weken geleden de verloskundige belde om aan te geven veel last van stress te hebben, vroeg ze of ik ook harde buiken had. Ik was toen 18 of 19 weken, nu 21. En ik dacht: hmmm.. ik heb wel eens wat krampjes enzo, misschien dat dat het is? Ze zei: je baarmoeder krampt dan helemaal samen, laag in je buik. Toen dacht ik: nee, dan toch niet. Nou geloof me, in die weken ertussen is het begonnen. Ik wist echt meteen: dit is het, kan niet anders! Ze zijn niet altijd even heftig en verschillen van 10 sec tot 40 a 50 ofzo. Bij een heftige kan ik m'n buik ook niet aanraken, dat is echt zeeeer onprettig dan. En ook dus heel gevoelig. Als je ze krijgt, merk je het wel denk ik.