54 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op 24BL

Ik vind het ook erg lastig. Risico’s zijn wel heel klein dat het dan misgaa ...
Ja inderdaad. Mag ik vragen wat voor syndroom ze bij jou verdenken? En ga jij wel de punctie doen?

3 maanden geleden

Reactie op dmmk

Ja inderdaad. Mag ik vragen wat voor syndroom ze bij jou verdenken? En ga j ...
Ze verwachten geen syndroom aangezien het alleen dus een klein gaatje is. Verder is het kindje gewoon goed en geen afwijkingen zichtbaar maar ze zeggen dat een hartafwijking soms gerelateerd is aan een syndroom. Dus ja dat kan maar hoeft niet zo te zijn. Nipt was ook goed. Dus ja, lastig allemaal.

3 maanden geleden

Reactie op 24BL

Ze verwachten geen syndroom aangezien het alleen dus een klein gaatje is. V ...
Oja ja dat is bij ons ook. Met die hart afwijking heeft onze dochter 4/5% kans op 22q11. Ik word ondertussen gek van al het malen

3 maanden geleden

Reactie op dmmk

Oja ja dat is bij ons ook. Met die hart afwijking heeft onze dochter 4/5% k ...
Ah ja snap het. Zo ontzettend lastig.. Denk wel dat wij toch de punctie gaan doen. Als het kindje later toch nog meer afwijkingen blijkt te hebben die je wel had kunnen aantonen dan heb je misschien ook wel spijt denk ik.

3 maanden geleden

Reactie op 24BL

Ah ja snap het. Zo ontzettend lastig.. Denk wel dat wij toch de punctie gaa ...
Hee hoe gaat het nu bij jou? Hier ook vorige week punctie gedaan. Vandaag weer in AMC gezien waar ze ook een VSD nog erbij hebben gezien. Hoop echt dat de uitslagen snel komen want zo zenuw slopend dit

3 maanden geleden

Reactie op dmmk

Hee hoe gaat het nu bij jou? Hier ook vorige week punctie gedaan. Vandaag w ...
Spannend! Laat maar weten als je de uitslag hebt. Wij hebben toch besloten het niet te doen na overleg. De gynaecoloog achtte de kans klein dat er iets uit de vruchtwaterpunctie zou komen dus willen toch liever niet het risico aangezien alles verder goed is op t kleine vsd na. Over 1 week de 21 weken echo dus die wachten we even af hoe het er dan voorstaat. Als dan alles goed is dan laten we het los en gaan we ervan uit dat het goed gaat. 100% zekerheid heb je toch nooit ook niet nu we echt in zo’n medische molen zitten. Keuzes maken blijkt lastig 🥹

3 maanden geleden

Reactie op 24BL

Spannend! Laat maar weten als je de uitslag hebt. Wij hebben toch besloten ...
Spannend! Het wachten valt mij zwaar Pff wil gewoon duidelijkheid. Ook spannend straks hè met zo’n VSD. Hopen dat het klein is en uit zichzelf dicht groei

3 maanden geleden

Reactie op dmmk

Spannend! Het wachten valt mij zwaar Pff wil gewoon duidelijkheid. Ook span ...
Snap ik… Probeer toch wat afleiding te zoeken waardoor de tijd sneller gaat. Helpt mij wel goed vooral de eerste tijd toen alles nog veel onduidelijker was. Zeker spannend! Blijft natuurlijk een hartafwijking ookal is het voor nu wat het lijkt goed te behandelen. Hopelijk heb je snel de uitslag en valt het mee!

2 maanden geleden

Reactie op dmmk

Spannend! Het wachten valt mij zwaar Pff wil gewoon duidelijkheid. Ook span ...
Hoe gaat het?

2 maanden geleden

Reactie op 24BL

Hoe gaat het?
Goed nieuws! Er zijn geen chromosoom afwijkingen etc gevonden! Echt wat een gigantische opluchting ik was echt in shock voordat het nieuws daalde. Hartafwijking blijft toch altijd spannend maar onze grootste angst was een evt syndroom etc. Echt geweldig. Hoe is het bij jou?

2 maanden geleden

Wij krijgen morgen onze 2e uitslag van de vruchtwaterpunctie, onze kleine heeft een gaatje tussen de linker en rechter kamer, en een vernauwde aortaboog..😔

2 maanden geleden

Reactie op dmmk

Goed nieuws! Er zijn geen chromosoom afwijkingen etc gevonden! Echt wat een ...
Ah wat een goed nieuws! Ja hartafwijking blijft spannend. Bij ons ook goed nieuws. Er was met de 22 weken echo niks meer te zien van het vsd. Kindje groeit verder ook goed en geen afwijkingen zichtbaar. Over 10 weken weer een medische echo als ‘laatste’ controle. Begin was natuurlijk erg complex en werd steeds beter, dus wilde ons ook nog niet laten gaan. Maar helemaal prima. Nu eindelijk ‘genieten’ van de zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend?

2 maanden geleden

Reactie op brendae1994

Wij krijgen morgen onze 2e uitslag van de vruchtwaterpunctie, onze kleine h ...
En hoeveel weken ben je? Bij ons was ook een VSD te zien. Nu met de 22 weken echo was het gesloten.

2 maanden geleden

Reactie op 24BL

En hoeveel weken ben je? Bij ons was ook een VSD te zien. Nu met de 22 weke ...
Ik ben nu 23+3 weken. Afgelopen dinsdag bij de kindercardioloog geweest. Het is al bijna 100% dat hij een operatie krijgt na de geboorte.

2 maanden geleden

Reactie op brendae1994

Ik ben nu 23+3 weken. Afgelopen dinsdag bij de kindercardioloog geweest. He ...
Ah ja dat is spannend. En wat gaan ze dan precies doen? Meteen na de geboorte of aantal maanden later?

2 maanden geleden

Reactie op 24BL

Ah wat een goed nieuws! Ja hartafwijking blijft spannend. Bij ons ook goed ...
Oh wat goed dat het zo snel sluit dan! Wist niet dat dat kon! Ik ben midden december uitgerekend! Jij?

2 maanden geleden

Reactie op brendae1994

Ik ben nu 23+3 weken. Afgelopen dinsdag bij de kindercardioloog geweest. He ...
Wat spannend! Is dat vanwege een VSD? Was die te groot?

2 maanden geleden

Reactie op dmmk

Wat spannend! Is dat vanwege een VSD? Was die te groot?
Het gaatje zit tussen de linker en rechter hartkamer en de aortaboog heeft een versmalling

2 maanden geleden

Reactie op brendae1994

Het gaatje zit tussen de linker en rechter hartkamer en de aortaboog heeft ...
Wat spannend zeg ik had idd gelezen dat zo versmalling vaak voor operatie moet. Zal dit snel na geboorte zijn?

2 maanden geleden

Reactie op dmmk

Oh wat goed dat het zo snel sluit dan! Wist niet dat dat kon! Ik ben midden ...
Nee wisten wij ook niet. Waarschijnlijk was t gewoon nog niet helemaal ontwikkelt bij de eerste echo’s. Ook december