21 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben ook al echt veel aangekomen. Denk 14 kilo en ben 24 weken zwanger. Zoveel veel eet ik niet maar heb wel aanleg ervoor om veel aan te komen. Nog even de tijd uitzitten en erna flink gaan afvallen.

3 maanden geleden

Mijn eerste zwangerschap ben ik ook heeeel veel aangekomen. Wel 26 kilo in totaal tot de baby kwam met 38 weken en 6 dagen. Nu veel minder met baby nummer 3.. tot zover (21 weken nog 1 kilo onder startgewicht. Wat je moet weten is eten voor twee is echt niet nodig. Echter soms vraagt je lichaam wel veel. Ik ben na mijn eerste ook wel weer het meeste afgevallen, dus geen paniek. Als je het toch meer in de hand wil houden kan je vanaf nu proberen vaker over de dag kleine beetjes te eten zo gezond mogelijk, maar het moet je niet depresief maken hoor. Stress is helemaal niet goed voor de baby! Dan maar lekker afvallen erna.

3 maanden geleden

Nergens om je zorgen over te maken hoor en laat je niet te veel beïnvloeden door wat er om je heen is , mijn eerste zwangerschap was ik van 55 kilo naar 82 kilo gegaan en nu bij deze zwangerschap ben ik maar 4 kilo aangekomen en ik eet precies hetzelfde zo zie je maar weer elke zwangerschap is anders

3 maanden geleden

Bij me eerste zwangerschap ben ik in totaal 40 kilo aangekomen. Nu bij de 2e ben ik het eerste trimester 10 kilo afgevallen en daarvan zit nu met 24 weken 2 kilo er weer bij. Het verschilt echt per persoon en per zwangerschap en inderdaad stoppen met roken helpt daarin ook niet mee. Probeer je er niet teveel druk om te maken en te genieten van je zwangerschap. Je kan op je eten letten maar als je echt ergens trek in hebt is dat ook goed

3 maanden geleden

Fijne reacties hier allemaal, dankjulliewel! ❤️

3 maanden geleden

Ik ben nu 19 weken en 10 kilo erbij. Ik was tijdens mijn eerste zwanger 30 kilo aangekomen met 39 weken. Ik at alles wat los en vast zat. Toen weer 30 kilo afgevallen en was ik weer 81 kilo. Ik probeer erop te letten omdat ik eetverslaafd ben en nooit het gevoel heb verzadigde te zijn Maar door al dat gewicht kreeg ik veel last van m'n rug en erg zware benen had ik. Ik ga er alweer naar toe dus hopelijk kan ik het nog beperken. Sterkte ermee... hopelijk krijg je er grip op.

3 maanden geleden

Ik wil graag even focussen op een belangrijk ding in je verhaal: Wat goed dat je gestopt bent met roken! Als je stopt met roken komen veel mensen ook aan omdat ze iets anders in hun handen willen hebben in plaats van de sigaret. Dus ik zou jouw extra gewicht ‘verdelen’. Een deel is zwangerschap en een ander deel is van het stoppen met roken. Misschien helpt dat wel met het mentale stukje. ☺️

2 maanden geleden

Hi Laura, ik heb hetzelfde hoor! Ik ben ook 23 weekjes en ongeveer 10 kilo aangekomen. Ik ben 1.54 dus bij mij valt het ook nog is mega op. Net als jou ook gestopt met roken en een onstilbare trek heel de dag door. Ik probeer er echt op te letten maar de snoepjes en chips blijven me maar lokken 🙈Ik probeer wel zoveel mogelijk te blijven bewegen en inderdaad me niet teveel druk te maken. Afvallen denken we wel ma de bevalling weer over na!

2 maanden geleden

Hetzelfde hier. Ik ben 24 weken zwanger en 17 kg aangekomen (ik ben 1.56m). Grotendeels vanwege HG dat overging naar misselijkheid dat makkelijk was weg te eten. Ik voel mij ook zo onzeker wanneer ik andere vrouwen hoor…

2 maanden geleden

Maar als ik jou was zou ik trots zijn, want je hebt het beste gedaan voor je kindje: stoppen met roken! Jouw situatie is een stuk positiever dan die van mij

2 maanden geleden

Wauw! Wat knap dat je bent gestopt met roken! 🤩 Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en bijna 10 kg aangekomen. Ik ging van 80,9 naar 89,7 kg en ik ben 1,63 cm. Ik maak me er soms ook druk over, maar dan bedenk ik weer dat stress ook niet goed is voor de kleine. Ik probeer gewoon weer lekker gezond te eten en voldoende te bewegen... Afvallen komt wel weer zodra onze nugget ter wereld is gekomen 🥰

2 maanden geleden

25+4 en 10,5kg aangekomen. Bij de andere twee zwangerschappen alleen maar overgeven dus ging het wat langzamer.

2 maanden geleden

Ik ben ook al meer aangekomen dan gemiddeld. Heb de hele zwangerschap al honger en te weinig energie over om voldoende te bewegen. Geen morningsickness gehad dus alles wat er in ging, bleef ook binnen. Dan gaat het snel. Maar je vooral niet te druk om die paar kilo's meer ;) je bent al gestopt met roken wat een hele prestatie op zich is

2 maanden geleden

Nu niet, bij de eerste wel. Toen woog ik na het eerste trimester 49 kg en op het einde 73 kg. Het was er ook zo weer af. Geen idee wat ik rind deze termijn woog

2 maanden geleden

Ik ken dit van mijn eerste zwangerschap. Toen was ik met 15 weken al 11 kg aangekomen. Ook gestopt met roken na de eerste positieve test, veel eten door die cravings, en zoete trek. Tijdens de bevalling was ik 18kg aangekomen in totaal. Dag na de bevalling was ik al 10kg kwijt. Week erna nog eens 5kg. Deze zwangerschap nog niks aangekomen. Heel apart!

2 maanden geleden

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap 40 kilo aangekomen, van 65 naar 105 (ik hield heel veel vocht vast en een hoge bloeddruk) al deze kilo’s zijn er ook weer afgegaan. Inmiddels ben ik zwanger van mijn 2e en ben nu 25 weken zwanger en ben nu 16 kilo aangekomen. De ene vrouw is de andere vrouw niet, ik heb mezelf ook veel zorgen gemaakt over mijn gewicht tijdens mijn eerste zwangerschap maar het is wat het is. Zolang de baby gezond is wat betekenen die extra kilo’s dan? Geniet van je zwangerschap en ik begrijp je heel erg goed!!❤️

2 maanden geleden

Ik merk nu echt dat die kilo's me zwaar opbreken. Last van me rug, bizar moe niet vooruit te branden. Kan niet wachten tot dat extra gewicht wat ik meedraagt er weer af is

2 maanden geleden

Reactie op BBlientje

Ik merk nu echt dat die kilo's me zwaar opbreken. Last van me rug, bizar mo ...
Zo voel ik me ook en ik ben in totaal nu 1 kilo afgevallen ;) Ik vrees dat het een zwangerschapskwaal is..

2 maanden geleden

Reactie op Marinka1985

Zo voel ik me ook en ik ben in totaal nu 1 kilo afgevallen ;) Ik vrees dat ...
Ik heb vanavond banen gezwommen, zo heerlijk!!! Lekker gedragen worden en je bewegen. Een aanrader

2 maanden geleden

Hier ook boven het gemiddelde qua gewichtstoename hoor! Werd ook onzeker van al die verhalen van vrouwen die niet eens 5 kilo zijn aangekomen. Ik ben 26 weken en 12 kilo aangekomen. Ik ben al mollig van mezelf en als je leest dat je met overgewicht eigenlijk maar max 10 tot 11 kilo 'mag' aankomen. Tja... 😅 Ik was na 12 weken al 8 kilo aangekomen. Nu in m'n tweede trimester gelukkig 'maar' 4 dus dat scheelt. Maar ik begrijp jou goed hoor. Het houdt mij ook bezig. Soms voelde ik me bijna schuldig als ik uit honger weer eens zat te eten. Gelukkig nu sinds 25 weken wel minder honger. Ik probeer het ook wat meer los te laten...