5 Reacties
gisteren
Lieve mama wat pittig en wat doe je het goed!
Ik las een soortgelijk verhaal van een moeder op insta. In de comments daar zeiden veel moeders dat het enorm helpend was om hun verhaal in chatgpt op te schrijven. Ik had dit nog niet eerder gehoord, wie weet heb jij er wat aan. Chatgpt geeft je tips en advies op maat. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar het is het proberen waard. Een slaapcoach is natuurlijk beter, maar dat kan veel geld kosten. Zet hem op!!!
gisteren
Ik zou echt jezelf via bureauvanslaap een slaapcoach gunnen als je er zo aan onderdoor gaat. Zij doen niet aan alleen op kamer laten huilen etc. Echt het kan dan binnen een week al zoveel beter gaan!
Los daarvan hier mijn slaapadvies waarvan je zelf kan bedenken of je er iets mee kan haha. Ik hielp mijn baby altijd in slaap (wiegen of voeden). Maar toen ze 10 maanden was merkte ik dat het haar echt niet meer hielp. Want dan idd paniek als ze dan bij mij in slaap was gevallen en 30 min later ineens in bed bleek te liggen. Werd steeds moeizamer en was de hele avond op en neer aan het lopen, weer opnieuw wiegen etc etc. Voor mij klinkt het alsof het jouw kindje ook niet meer helpt en wil weten waar ie aan toe is. Ik ben toen heel consequent cold turkey gestopt, en overgestapt op wakker in bed leggen en dan ging ze huilen en bleef ik bij haar staan, aaien, sshjt en kloppen op billen. Elke keer als ze even moest huilen dat weer herhaald. Niet je kindje alleen laten als ie moet huilen maar ook niet uit bed halen. Echt op dag 3 al meegaaa verbetering. Inmiddels leg ik haar wakker in bed, rolt zich om en gaat slapen en hoef ik er zowat nooit meer naartoe.
Consequent altijd hetzelfde doen is belangrijk dat je kindje begrijpt wat er gebeurt/gaat gebeuren. En idd vertrouwen geven dat je altijd zal komen als ie huilt.
gisteren
Dan nog het eten: mijne eet al maanden alleen als ze zelf met handen mag eten. Voeren van een lepel kan ik echt vergeten haha.
Ik zou gewoon bij alle eetmomenten stukjes maken die je kindje zelf kan ontdekken, voelen, spelen, pakken, proeven en eten. En geen stress of er gegeten wordt. Ik lees dat ie genoeg eet op andere dagen dus een dagje slechter is niet erg. Het moet weer even een ontspannen eetmoment worden en kindje eigen regie geven.
Komt het vanzelf goed! Geen stress je bent een fantastische moeder!
gisteren
Ik denk niet dat jij iets fout doet,zou dat echt uit je hoofd zetten!!! Dat is het kutte aan moeder zijn in deze tijd.. constant denken dat je iets fout doet.
Verlatingsangst piekt weer opnieuw rond deze tijd en waarschijnlijk is hij inderdaad het meeste aan jou gehecht en misschien eenkennig.
De tip van chatgpt is een goeie, gewoon deze tekst erin gooien en dan krijg je steeds aanvullende vragen. Is zeker geen 100% correct maar het geeft richting, vind het zelf vaak wel fijn 馃槉