18 Reacties
één maand geleden
Ik gebruik gewoon neusspray. Heb ik vorige 2 zwangerschappen ook gedaan en niets van gemerkt dat het kwaad kon.😅
één maand geleden
Reactie op Angela2202
Ik gebruik gewoon neusspray. Heb ik vorige 2 zwangerschappen ook gedaan en ...
Fijn om te horen! Maar zoutoplossing of die met dat sterke erin? Die gebruik ik nu namelijk
één maand geleden
Ja met xylometazoline . Vorige week zondag zwaar verkouden geworden en toen 3x per dag, nu nog 1 x per dag voordat ik ga slapen
één maand geleden
Reactie op Angela2202
Ja met xylometazoline . Vorige week zondag zwaar verkouden geworden en toen ...
Ik red het niet met 3x.. minimaal 4x en dan snachts als ik e wrakker van wordt weer
één maand geleden
Reactie op Esmee19941
Ik red het niet met 3x.. minimaal 4x en dan snachts als ik e wrakker van wo ...
Dan zou ik even de huisarts bellen. De mijne geeft 8uur geen verstopte neus vandaar maar 3x toen nodig was. Overdag red ik het wel nu met zo inhaler
één maand geleden
Ik heb hetzelfde probleem, ondertussen al de 4de keer deze zwangerschap. Ook telkens weer last van neus en bijholte ontsteking. Wat ik doe is meerdere keren op een dag mijn neus spoelen met zout water, zo 3 a 4x per neusgat per keer en voor het slapen de xylometazonline spray gebruiken en zo nodig 's nachts nog een keer. Door meerdere keren te spoelen ipv alleen maar neusspray te gebruiken merk ik dat de verstoppingen veel sneller los komen.
één maand geleden
ik gebruik de 0,5 mg xylometazoline voor kind ipv 1mg voor volwassenen. helpt ook prima en mag ik dan een keer extra gebruiken voor mijn eigen gevoel😆
één maand geleden
Reactie op R.maris
Ik ben dus al heel mijn zwangerschap een verstopte neus . Of het echt verko ...
Vervelend zeg... en wat gebruik jij dan daarvoor?
één maand geleden
Hier ook regelmatig neusspray voor slapen gaan. Een alternatief via huisarts gekregen maar dat werkt niet. Volgens mij is het meer dat niet aangeraden wordt. Ik heb wel eens uitgezocht of en zo ja waarom schadelijk zou zijn voor baby. Het is volgens mij meer dat niet bewezen is dat niet schadelijk is….
één maand geleden
Gewoon die neusspray lekker gebruiken het is belangrijk dat je gewoon je slaap kan pakken en kan rusten ben nu 29 weken zwanger en heb die neusspray echt al in 2 periodes gebruikt omdat ik echt strond verkouden was en ben er gewoon mee door gegaan tot het vanzelf weer weg gaat gewoon eerlijk zeggen tegen je verloskundige
één maand geleden
Een neusdouche werkt voor mij goed. Je hebt ook bepaalde drukpunten naast je neus die helpen je neus vrij te maken, maar dat werkt voor mij minder snel / goed. Een verstopte neus is mega vervelend, beterschap!
één maand geleden
Neusspray (xylometazoline) is niet zo zeer schadelijk voor de baby en kan je prima een week gebruiken. Het advies om het niet langer te gebruiken komt omdat je er dan verslaafd aan raakt.
Je neusslijmvlies raakt dan juist gezwollen door het gebruik van neusspray namelijk, waardoor je weer meer gaat gebruiken om te kunnen ademen en voila: je komt er niet meer vanaf.
Ik zou dus zelf echt heel voorzichtig zijn met langer dan een week gebruiken, is echt een enorm lastige verslaving om vanaf te komen!
één maand geleden
Tip! Neusspray in 1 neusgat doen! Als je verkoudheid minder wordt is je neusgat waar je niet in hebt gesprayt weer vrij en kan je neusgat waar je wél in hebt gesprayt rustig bij komen (heb zelf echt na 4 dagen al dat het slijmvlies zo dik wordt van neusspray dat ik er al miet meer goed door kan ademen zonder spray ) . Dus dat doe ik altijd en helpt goed!