5 Reacties
2 jaar geleden
Oh wat vreselijk onzeker moeten deze dagen voor je zijn...
Ik heb precies hetzelfde gehad maar dan op week 6 van de zwangerschap. Ook ineens een stroom bloed wat vrij kwam en aangezien ik zelf in oktober een miskraam heb gehad was ik hier nu ook erg bang voor. Ook na een week pas een echo gekregen omdat ze dan eventueel pas het kloppende hartje goed kunnen zien, en tot onze verbazing zat er een baby met een kloppend hartje! En inderdaad een hematoom of een leeg vruchtzakje.
Ik was ook een stolsel al verloren in de bloedingen dus bij mij is het nog steeds de vraag wat het nou geweest is. We gaan hier nooit achter komen. Het lichaam moest het zelf opruimen maar bij ons zat het vast aan het levende vruchtje dus werd de kans op een miskraam alsnog heel groot. Na 3 weken bloeden (2 weken voornamelijk bruin bloed) kreeg ik een echo en was ineens alles wat met die hematoom/lege vruchtzakje te maken had verdwenen en de baby zit er gelukkig ook nog. Gisteren de 13 weken echo gehad en ook helemaal goed!🥰
Ik hoop voor jou dat het bloeden snel over gaat en die onzekerheid een beetje weg genomen kan worden.. heb vertrouwen op jullie kindje! 🩵🩷 En pak vooral zelf de rust die je nu nodig hebt!
Liefs
2 jaar geleden
Herkenbaar wat een stress en emoties een hematoom met zich mee brengen.
Vanaf week 4+ word ik geteisterd door bloedingen, zelfs op straat met mijn benen en sneakers doorweekt. Bij 7 weken de mededeling gekregen dat de mini dood was, of aan het overlijden was, met mogelijk nog meer bloedingen als gevolg.
Uiteindelijk met 8 weken bleek de mini toch nog in leven, alleen een hematoom van 7 x 5 cm aanwezig, die bloedingen bleef veroorzaken.
Inmiddels op week 13 en het hematoom zit er alsnog. Vreselijk spannend en onzeker blijft het.
In jouw verhaal lees ik dat het al aan het slinken is, en uit de gesprekken met mijn verloskundige heb ik begrepen dat kleine hematomen er relatief vaak zitten, dus ik hoop voor je dat je lichaam het zo blijft opruimen en je het ergste achter de rug hebt .
Sterkte! 🍀
2 jaar geleden
Ik heb ook een hematoom gehad mij was ook verteld op een miskraam maar inmiddels 12+1 zwanger altijd echo laten maken als je iets niet vertrouwd
2 jaar geleden
Ik had in week 4/5 een bloeding. Moest plassen en bij het vegen bloed. Ik meteen in schok want we hadden al een miskraam meegemaakt.
Bij 6 weken hebben we een echo gehad waarom ik een bloeding had. Bleek dat ik een hematoom had in de baarmoeder. Gelukkig zat de baby veilig.
Bij week 8-10-13 heb en we een echo gehad. Wat bleek bij mij het geval dat ik dus een tweeling zou hebben gehad en had 1 hematoom in de placenta en dan het opruimen van het kleine vruchtzakje die niet bevrucht is.
Op de echo’s kon je duidelijk zien dat we twee zakjes hadden en inmiddels zou dat langzaam weg gaan.
Ik heb vanaf week 4/5 wel bruine afscheiding gehad tot 1,5 week geleden.
Het kan alle kanten op gaan. Hou hoop en moed. En laat je partner jou steunen en steun jij je partner. Je hebt elkaar hard nodig.
Ik heb mijn vriend beter leren kennen door de miskraam. Ik weet nu nog beter hoe zijn emoties werken en hoe hij ze verwerkt. Hij is niet zo’n open boek als mij.
Dikke knuffel en heel veel succes
2 jaar geleden
Oh dit is zo slopend in emotie, ik weet er helaas ook alles van.
Mijn vorige zwangerschap verliep ook zo, ik heb toen vanaf week 12 tot 16 gebloed door de hematoom.
Elke dag was weer onzeker als ik weer bloed verloor, zeker omdat ik daarvoor al veel missen abortions en een bbz heb gehad.
Ik heb destijds vaak paniekerig de verloskundige gesmeekt om een extra controle. Toen ik 15 weken was kon ik het hartje eindelijk zelf horen kloppen met de angelsound doppler. Pas toen kreeg ik geruststelling.
Uiteindelijk verdwijnt de hematoom en zal het bloeden stoppen.
Wat er ook gezegd wordt, jij kan gelukkig in je hoofd houden dat je mini oke is. Hopelijk lukt dat ook voor jezelf.. en anders zou ik gewoon lekker vaak een controle aanvragen hoor!
Heel veel sterkte!