6 Reacties
8 dagen geleden
Ik heb bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad en het herstel echt goed ervaren. De eerste paar dagen waren zwaar en echt wel veel op bed gelegen. Vanaf ong 1,5 week kon ik weer langzaam dingetjes doen. In de kraamweek met de kraamverzorgenden samen kleine stapjes gezet zoals de kleine voor het eerst in bad doen en alles op eigen tempo, dus als het niet meer lukte aangeven en dan nam zij het over. Echt gewoon goed luisteren naar je lichaam. Wij hebben zelfs Corona gehad in de kraamweek, veel hoesten wat wel echt pijnlijk was maar gelukkig nooit invloed gehad op het herstel. Echt gewoon alleen doen wat je lukt en ja je partner zal in het begin wel wat extra moeten helpen maar hierdoor heeft mijn man ook wel een hele goede band met onze dochter.
8 dagen geleden
Reactie op Storybrooke
Ik heb bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad en het herstel echt goed ...
Zelfs corona!? Vreselijk zeg!
Kon je wel dingen als je dochter gewoon uit bedje/box tillen?
En na hoeveel tijd lukte het je buiten een rondje te lopen?
8 dagen geleden
Ik heb bij mijn dochter een geplande keizersnede gehad ook omdat ze in stuit lag. Ik heb het herstel prima ervaren. Voor mijn gevoel ging het best snel en heb ik niet veel pijn aan mijn wond gehad. Echt een rondje lopen duurde wel een weekje voordat ik daar echt de kracht voor had maar thuis kon ik me dochter gewoon verzorgen. Ik krijg nu de 29ste weer een geplande keizersnede. Kan niet wachten haha..
8 dagen geleden
Reactie op robbin1989
Ik heb bij mijn dochter een geplande keizersnede gehad ook omdat ze in stui ...
Weekje valt opzich mee... met een vaginale bevalling en je bent gehecht doet 't ook aardig zeer beneden, en het duurt zoiezo een weekje voordat je naar buiten mag.
Dus ik zie jouw ervaring wel als een positief iets 鈽猴笍
8 dagen geleden
Ik heb vorige week dinsdag een keizersnede gehad. Bevalling was ingeleid maar omdat ons te kleine meisje (p2, 1900 gram, afwijkende dopplers, 35+4) het na 4uur weeen niet meer goed had in mn buik werd er tot spoedkeizersnede besloten. Ik had van tevoren ook geen idee, wel dat het een optie was maar niet aan het fysieke aspect voor mij gedacht.
De eerdte dagen had ik wel behoorlijk last van de wond, veel in bed gelegen en had ik de voorgeschreven medicatie echt nodig. Na een dag of 4 ging ik weer wat makkelijker bewegen maar wel echt in een langzaam tempo, en tussendoor veel rust. Opstaan uit bed bijv nog wel pijnlijk.
Ik ben nu 10 dagen verder, en merk sinds een dag of 3 dagelijks wel veel verschil in lopen en bewegen in huis. Onze baby ligt nog op neonatologie en wij pendelen heen en weer. Zag ik mega tegenop maar gaat iedere dag beter. Ga 鈥榮 middags thuis nog wel even een paar uurtjes naar bed om bij te komen.. Ik heb haar vandaag in bad gedaan en dat ging goed. Ook lopen en zitten hou ik veel beter vol.
Het is denk ik echt zo dat de eerste week pittig is, en daarna ga je dagelijks verbetering voelen!
En inderdaad meer uit handen geven dan je zou willen!