10 Reacties

één maand geleden

Hoihoi, heel herkenbaar! Vooral de rechterheup waar ik voornamelijk op lig. Dit is mijn eerste zwangerschap en dacht dat het er gewoon bij hoorde 🙈. Het enige wat me helpt is naar mijn andere zij draaien ookal ligt dat niet lekker en vervolgens minder goed slapen.

één maand geleden

Reactie op Anne141994

Hoihoi, heel herkenbaar! Vooral de rechterheup waar ik voornamelijk op lig. ...
Ja dat heb ik dus ook, maar die gaat ook zeer doen na een tijdje haha

één maand geleden

Same here! Onwijs vervelend. Heb al van alles geprobeerd met kussens, maar niks werkt 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Hier ook! En voel het dan ook in m’n benen. Die voelen dan ook verkrampt. Kreeg hier al last van rond de 22 weken. Mijn fysio kon alleen als tips geven: zwangerschapskussen gebruiken en van tevoren wat strekken/rekken. Maar dit helpt bij mij eigenlijk nauwelijks.

één maand geleden

Hier ook zelfde. Ik denk omdat we regelmatig in dezelfde houding slapen en ook de druk van de baby . Bij mijn eerste heb ik totaal geen last gehad maar nu vooral rechterheup is een ramp 😁

één maand geleden

Ja hier ook herkenbaar! Bij mijn eerste zwangerschap had ik er nog meer last van, waarschijnlijk omdat ik toen alleen op mijn linkerzij sliep. Maar het blijft vervelend voelen, aan beide kanten. Ik wissel dus om de paar uur van zij, dat helpt iets. Zodra de baby eruit is is het ook weer over kan ik me herinneren.

één maand geleden

Herkenbaar. Hier elk uur/2 uur wakker om te draaien en/of anders te gaan liggen. Mijn rug doet ook enorm pijn. Ik denk door verweken van alles

één maand geleden

Hier ook last van! Ik lig tegenwoordig half op m’n rug/half op m’n zij. Voedingskussen half onder m’n rug, een gewoon kussentje tussen m’n knieën en een klein wig-kussentje onder m’n buik. Helemaal ingebouwd en waarschijnlijk niet de meest ergonomische houding, maar wel eentje waarbij ik geen last krijg van m’n heup doordat er dan minder gewicht op steunt.

één maand geleden

Ik ook! Mijn linker bek schijnt gekanteld te zijn dus flinke bekkeninstabiliteit. Ik slaap met een Voedingskussen. Iemand andere tips?

één maand geleden

Ik heb er ook last van en ik heb het gister gevraagd op de zwangerschapsyoga. De pijn ontstaat door instabiliteit in het bekken, dit wordt o.a. veroorzaakt door relaxine waardoor alles wat weker wordt. Het komt ook doordat je bekken te lang in een scheve houding ligt of zit/heeft gelegen/gezeten. Als je bijvoorbeeld regelmatig je benen over elkaar doet, dan heeft dat gevolgen voor de stand van je bekken. De kunst is dus zoveel mogelijk je bekken recht te houden gedurende de dag. Ook scheef staan /hangen ‘maakt je bekken instabieler’. Daarnaast is het goed om erop te letten dat je knieën altijd lager blijven dan je heupen bij het zitten. Zij raadde een kussen tussen knieën en enkels aan of een dikke handdoek onder de buik als je op je zij slaapt. Verder versterkende oefeningen doen voor je core en bekken. Sterkte allemaal, het aftellen kan langzaamaan beginnen 😅.