12 Reacties

18 dagen geleden

Ik doe soms yoga, ik doe veel op mn bal, ik heb zelf ook een infrarood lamp. Anders zou je ff langs de fysio moeten kijken of die ook tips heeft

18 dagen geleden

Mij helpt het om deze oefeningen te doen op m'n bal. Bij mij zit de pijn echt aan de voorkant. Hopelijk heb je hier iets aan https://youtu.be/mOnIK2yzrvU?si=aUWxlerGMQxXUcQu

18 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Ik doe soms yoga, ik doe veel op mn bal, ik heb zelf ook een infrarood lamp ...
Infrarood mag toch niet? Ik heb namelijk ook zo’n lamp maar heb m expres niet gebruikt de afgelopen maanden 🥲

18 dagen geleden

Waar zit de pijn met name?

18 dagen geleden

Als je nog niet naar een bekkenfysio gaat zeker doen! En geen advies aannemen van andere.. bekkenpijn is heel persoonlijk waar het vandaan komt, waar je pijn hebt en hoe je het het beste kan aanpakken. De ene moet juist stretchen, bij mij werd dat sterk afgeraden doordat ik al te flexibel ben. Dus de enige die goed advies kan geven is een bekkenfysio! In de tussentijd kan een warme kruik en een paracetemol de pijn verlichten. Ik weet hoe ontzettend frustrerend en pijnlijk kan zijn, bij mij is het afgelopen 2 weken beter geworden doordat mn kleintje is ingedaald, hopelijk is jou dat ook gegund.

17 dagen geleden

Reactie op BrittLoulou

Als je nog niet naar een bekkenfysio gaat zeker doen! En geen advies aannem ...
Dit inderdaad! Mijn bekkenfysio had ook nog de tip om halverwege de dag even een halfuur te liggen zodat er echt even geen druk (geen zwaartekracht) op je bekken komt, bij zitten heb je die druk namelijk ook. Verder zijn oefeningen inderdaad erg persoonlijk en kunnen sommige het juist verergeren! Bepaalde rekoefening mag ik bijvoorbeeld alleen rechts doen..

17 dagen geleden

Een bekkenfysio kan je inderdaad het beste helpen, het is bij iedereen zo verschillend. Zeker de moeite om een afspraak te maken om je klachten te bespreken en om erger te voorkomen. Lang zitten werd mijn bijvoorbeeld juist weer afgeraden, liggen daarentegen wel, en beweging. Sinds ik naar de bekkenfysio ga zijn mijn klachten minder geworden door de oefeningen. Maar idd, wat voor mij goed is hoeft dat voor jou niet te zijn. Dus zeker een bezoekje daar plannen!

17 dagen geleden

Reactie op jhzzee

Infrarood mag toch niet? Ik heb namelijk ook zo’n lamp maar heb m expres ni ...
Voor zover ik weet is de grootste zorg net als met de sauna “oververhitten” ik hebber 1 die je aan je bed jan schuiven dan zet ik hem op de hoogste stand. Met mn voedingskussen maar ik een soort vorm dat ik op mn buik kan liggen zonder mn buik te pletten😜 dan doe ik 5-10 minuutje aan. Ik heb er altijd veel baat bij gehad lichamelijk dus daarom heb ik de overweging gemaakt om hem dus wel soms aan te zetten na een intensieve dag. Volgensmij maakt het ook verschil wat voor 1 je heb. Die van mij heeft niet hele sterke warmte straling. Die infrarood die je in een sauna bijvoorbeeld vind is veel sterker.

17 dagen geleden

Pfff hier ook! Ik heb net, tegen beter weten in, toch maar een buikband besteld. Ik moet nog maar 2,5 week en als dat het iets verlicht, dan is dat prima voor die laatste periode. Ben ik in ieder geval iets mobieler dan nu 🥲

17 dagen geleden

Bekkenfysio, een ringlijnen, tussentijds liggen verlicht de druk wat, warme kruik of douche. Ik heb zelf al vanaf het begin bekkenpijn scheefstaande bekken/stuit. Weet hoe naar het is!

17 dagen geleden

Reactie op mm2511

Bekkenfysio, een ringlijnen, tussentijds liggen verlicht de druk wat, warme ...
Ringkussen*

16 dagen geleden

Volgens mijn bekkenfysio was het enige dat helpt: bekken ontlasten. De enige manier daarvoor: liggen! Als je zit drukt de baby namelijk nogsteeds naar beneden op je bekkenbodem. Een uurtje liggen tussendoor kan ook al helpen. En als je ligt dan wel in ergonomische houding, dus met een kussen tussen de knieën. Ik heb op bol.com voor €30 een ergonomisch kniekussen gekocht, die draag ik de hele nacht, voel je niks van en scheelt voor de klachten! In de periodes dat je niet ligt (bv op werk) kan het schelen om veel van houding te wisselen, zodat je niet steeds 1 punt van de bekkenbodem belast. Er bestaan wiebelkussentjes voor op je bureaustoel om zittend een beetje te blijven bewegen.