16 Reacties

5 dagen geleden

Vanaf 1 jaar omdat ze tot 1 sowieso nog melk nodig hebben.. maar ben van plan tot 9 mnd en 3 maanden voorraad op te bouwen.. kolven gaat mij ook moeizamer af.. maar doe nu na de ochtend voeding dan heb ik het meest

5 dagen geleden

Ik twijfelde maar merkte op een gegeven moment dat de kolfmomenten me steeds meer tegen gingen staan. Dat deed ik toen pas 3 keer per week puur om te oefenen met een flesje. Ik zag het niet zitten dagelijks meerdere keren te gaan kolven. Dus toen besloten dat ik voordat ik ging werken wilde afbouwen. Ik hoop 's avonds/'s nachts (en misschien ook de ochtend?) borstvoeding te kunnen blijven geven en dan overdag flesvoeding.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 dagen geleden

Ik heb bij mn oudste dochter steeds het moment vooruit geschoven. Wilde toen minimaal 6 mnd, toen dacht ik 1 jaar en uiteindelijk heb ik meer dan 2 jaar bv gegeven. Nu gaat het kolven mij wel goed af, dus dat scheelt. Denk dat ik het bij de jongste ook zo wil aanpakken. Bij de oudste is het afbouwen hierdoor ook heel natuurlijk gegaan en dat voelt wel heel fijn!

5 dagen geleden

Bijna 4,5 maand geleden is mijn avontuur met de borstvoeding gestart. Ik ben in februari begonnen met het afbouwen en over te stappen na kunstvoeding. Op het moment dat ik ging afbouwen hadden wij 6 voedingen per dag. Iedere week heb ik een voeding kunnen vervangen. Inmiddels zit ik nu op 3 keer kunst voeding en 2 borstvoeding per dag nog. Medio juni wil ik helemaal Stoppen dan krijgt me zoontje ook hapjes en zal het net anders zijn qua voeding. Mijn ervaring hierin is, rustig afbouwen geef je lichaam en baby de tijd om te wennen. Mij kindje had op een begeven moment last van obstipatie en moesten we aan de medicatie om zijn darmpjes weer te laten werken. Het is wel fijner overdag om een flesje te geven en in de vroege ochtend en late avond de borst te geven. Je moet het zelf aanvoelen war gaat en weer niet streng voor jezelf.

5 dagen geleden

Ik kolf fulltime omdat mijn dochter niet kon aanhappen. Ik zou het liefst doorgaan tot ze een jaar oud is, maar ik weet niet of ik dat trek. Denk dat ik in ieder geval doorga tot ik weer werk en dan weer kijk hoe het loopt...

5 dagen geleden

Ik had van tevoren al bedacht na 3 maanden te gaan afbouwen ivm dat ik kolven op werk niet zag zitten. Dus afgelopen weken bezig geweest met afbouwen en nu helemaal kunstvoeding. Ik denk dat stoppen emotioneel gezien best lastig is dus dat het een beslissing is die je rationeel moet maken en dan even door het emotionele heen moet. Dus hoe besluit je te stoppen: als je rationeel gezien weet dat je het wil, ook al voelt dat emotioneel niet zo haha

5 dagen geleden

Nu 4 maanden gegeven doel was 6 maanden, heb 2 maanden voorraad maar zolang het goed gaat ga ik door☺️

5 dagen geleden

Mijn motto is - zolang het me niet meer kost dan het oplevert ga ik door. Het was een enorme strijd in het begin, maar ik ben heel blij dat ik heb doorgezet. We zijn alweer 3.5 maand verder. Over een maand ga ik weer werken en zal ik kolven op werk onder de knie moeten krijgen. We moeten zien hoe dat is. Als het me te veel gaat kosten ga ik afbouwen. Doordat ik niet te streng voor mezelf ben en een bepaald doel heb losgelaten merk ik dat ik er veel rustiger in sta. We zien wel.

5 dagen geleden

Ik ben gaan afbouwen rond de 10 weken om weer wat meer vrijheid te krijgen. In principe heb ik een goede kolf opbrengst, maar niet altijd zin om te kolven. Mijn man gaf als laatste fles al een flesje kunstvoeding en hier reageerde onze dochter goed op. Inmiddels krijgt ze nog 2x daags borstvoeding en de overige moment de fles. Ik merk wel dat mijn productie nu flink terug loopt en ergens steekt dat toch. Ik denk dat wat anne47 zegt wel klopt: emotioneel blijft het een lastige kwestie

5 dagen geleden

Dochter van inmiddels 9 heeft 13 maanden gehad, zoon is nu 4 maand en ik wil het iig weer een jaar volhouden. Voordeel is wel dat hij vaak meegaat naar het werk en anders is het kolven ook geen probleem, iedereen is pro borstvoeding bij ons
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: veilige hechting en op vakantie met je baby

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over het belang van een veilige hechting, en hoe jij je band met je baby kan versterken. Verder hebben we het over oefenhapjes, tips voor op vakantie en een nachtje weg zonder je baby.

4 dagen geleden

Mijn doel is 6 maand. Bij de eerste is het maar 8 weken gelukt ivm niet aan de borst komen en full time kolven. Nu kolf ik 75% rn 25% live aan de borst en kolf ik draadloos dus is het allemaal een stuk beter vol te houden al geeft het alsnog af en toe stress mijn 1ste doel was 3 maand die hebben we gehaald nu is mijn doel 6 maand we zullen zien of ik dat red haha

4 dagen geleden

Bij de oudste heb ik 6 maanden fulltime gekolfd en dat vond ik vele malen zwaarder dan hoe de borstvoeding nu verloopt. Dus nu wil ik ook weer graag 6 maanden, maar ik merk al dat ik denk: eigenlijk zou ik nog wel langer willen blijven geven. Je voelt het vanzelf wel aan denk ik.

4 dagen geleden

Reactie op Wire

Ik kolf fulltime omdat mijn dochter niet kon aanhappen. Ik zou het liefst d ...
Ik precies dit

4 dagen geleden

Hier wil ik sowieso tot 6 maanden geven de oudste heeft tot 16 maanden bv gehad en ik ga nu kijken hoelang ik het volhou het kolven gaat gelukkig goed alleen nu al 2 keer borstontsteking gehad😅

4 dagen geleden

Ik ga minimaal een jaar voeden

4 dagen geleden

Ik ben een voorstander van borstvoeding geven tot 2 jaar ( indien dat haalbaar is voor moeder en kind ) bij de oudste heb ik moeten stoppen na 15 maanden ivm zwangerschap en nu medisch gezien helaas al na 3 maanden gestopt. Ik denk zelf niet dat je dit moet plannen, je zal het zelf gaan aanvoelen wanneer je wilt gaan afbouwen. Is er een reden waarom je buiten de deur niet voed? Omdat je aangeeft dat je leven buiten de deur beperkt is