32 Reacties

10 dagen geleden

Hier is de 20 weken echo de laatste. Hier ligt ze vanaf 27 weken al ingedaald dus met hoofdje naar beneden. (Pretecho). Ik voel overal wel beweging maar aan de bovenkant voel ik duidelijk de benen (knieën en voeten).

10 dagen geleden

Ik ben nu 35+2. Bij mij is het ook de eerste en hij lag al bij 32 weken ingedaald. Je voelt dat vooral in je lies (bij mij rechts) en dat schiet door door je been heen als een steek. Maar hij beweegt vooral bij m’n ribben in de buurt en onderin bij mn bekken. Vooral bij de navel. Maar bij iedereen is het anders natuurlijk😊 mijn verloskundige zei toen al met 32 weken dat hij was ingedaald

10 dagen geleden

Ik voel duidelijk haar beentjes aan de bovenkant en in m’n ribben en voel soms ook precies hoe haar ruggetje en vervolgens billen lopen.

10 dagen geleden

Bij mijn laatste echo met 33 weken lag ze met haar hoofdje beneden, billen boven en haar voeten naar rechtsonder. Ik voel haar de hele tijd links bovenin (billen) en rechtsmidden/onder (voeten)

10 dagen geleden

Hoofdje onder maar voel der echt overal.. kont in mn ribben, benen in mn zij, schouders ofz tegen mn schaambot 🥴

10 dagen geleden

34+5 en ze ligt met hoofd beneden en al diep ingedaald. Laatste controle vorige week lag ze nog niet vast, maar heb de hele week flinke braxton hicks/ indalingsweeen gehad en m’n buik is nu bovenin zo goed als leeg. Heb het idee dat ze nu ook minder schuift dus ben benieuwd of ze nu nog dieper/ vast is gaan liggen. Voel haar voetjes wel goed aan de bovenkant van mijn baarmoeder en af en toe aan de zijkanten een rugje of billen bult te zien en voelen.

10 dagen geleden

36+4 en dinsdag weer een echo. Laatste keer (34+5) was hij nog niet ingedaald, maar lag wel goed. Daarvoor (32) in stuit. Bij stuit voelde ik getrap tegen mijn blaas. Nu voel ik zijn billen rond mijn navel en krijg ik trappen tegen mijn ribben. Vandaag ineens iets tegen mijn schaambot. Verder ben ik een slecht voeler, ik voel niet eens of hij is ingedaald of niet... (ik denk het niet)

10 dagen geleden

Afgelopen week met 33 weken lag mevrouw ineens in stuit. 3 weke ervoor gewoon met dr hoofd naar beneden. Ik voelde inderdaad al de hele tijd rechts in m'n liezen wat. Dat bleken dus haar beentjes/voetjes te zijn. Voelde bovenin steeds wat hards. Ik dacht haar billetjes, maar dat was dus haar hoofd😅Nu hopen dat ze draait. Over anderhalve week weer een echo. Als ze nog steeds zo ligt willen ze gaan draaien. Sta daar niet zo op te wachten dus hopelijk bedenkt ze zich. Ze beweegt nog flink en nu ze de ruimte nog heeft maakt het dat hopelijk wat makkelijker.

10 dagen geleden

Mijn ervaring met het voelen door de verloskundige van de positie van de baby is niet heel positief. Vorige zwangerschap was ik nog niet medisch. Dus met 20 weken echo gehad en toen pas tegen 37 weken liggingsecho. Al die weken er tussen zei de vk oh hij ligt mooi met zijn hoofd ingedaald en voel bovenin zijn billen. Dat bleek toen toch al die tijd verkeerd om te zijn geweest. Ook nu twijfelen ze op basis van voelen wel eens. Maar omdat ik medisch ben krijg ik elke controle een echo en dat bevestigd dat deze keer de ligging goed is. Hoe ik het zelf goed kan voelen is op basis van de hik. Als ze dat nu heeft voel ik dat vooral onderin bij mijn navel, waarschijnlijk de schoudertjes/borst die je dan voelt tikken. Toen ze nog veel draaide en ook nog wel in stuit lag voelde ik dat tikken meer bovenin.

10 dagen geleden

Geeeen idee. Mijn ervaring met een vorige vk is ook niet zo positief. Bleek dus dat ze al heel lang dwars lag en vroegtijdig breken van vliezen is door de dwarsligging een keizersnede geworden. Ik vind het bijzonder te lezen dat sommige kindjes al zijn ingedaald, voor de 35 weken, mijn vk nu zegt dat dat nog niks zegt omdat ze alsnog veel bewegingsvrijheid hebben en ze alsnog kunnen draaien. Ik denk dat een liggingsecho alleen uitsluitsel kan geven daarin. Ik voel de baby nu echt overal, laatste dagen vooral getrap van binnen, het is wat meer gedempt dus ben bang dat ie ook nog echt niet goed ligt. Er zijn nog veel mogelijkheden die je kan proberen voordat ze een versie gaan doen. Check spinning babies en moxa!

10 dagen geleden

baby ligt sinds 33 weken al in dezelfde positie. voel m ook alleen maar links.. hij lag toen al wel ingedaald maar nog niet helemaal vast. vorige week was dit wel het geval. Ben nu 35+2 en heb 22 nov een standaard liggingecho. Dat hij was ingedaald voelde ik wel, vooral met lopen veel druk van onderen.

10 dagen geleden

Ik had toevallig afgelopen vrijdag echo, ik dacht ook dat ze soms nog in stuit lag maar ze lag toch gewoon al ingedaald met haar hoofd beneden. Ik denk dat ze soms gewoon haar benen dus helemaal uit strekt ofzo. Ze draait nog wel geregeld om haar as.

10 dagen geleden

Heeft je baby af en toe de hik? Ik voel de hikjes duidelijk onderin mijn buik waardoor ik een soort van bevestiging voel dat de baby nog steeds in hoofdligging ligt (is 3 weken geleden voor het laatst gecheckt)

10 dagen geleden

Reactie op escg

36+4 en dinsdag weer een echo. Laatste keer (34+5) was hij nog niet ingedaa ...
Wel fijn dat je nog weer een echo krijgt, ik heb het idee dat ze dat bij mij niet gaan doen terwijl de baby dus met 36 weken nog gedraaid is (en voor m'n gevoel ook nog prima terug kon draaien afgelopen week). Super herkenbaar die billen rond de navel, ook zo schuiven van rechts naar links? Ik denk niet dat je een slechte voeler bent hoor, zo kan ik ook naar mezelf kijken... Maar als je een super bewegelijk kind hebt die dus rond 32 weken nog fijn in stuit lag (bij mij dus zelfs tot 36) en dan nog vrolijk ronddraait, wordt het ook wel heel lastig om te bepalen hoe ze liggen als het je eerste is... omdat je niet gewend kan raken aan alleen een hoofd naar beneden positie

10 dagen geleden

Reactie op Loessnoes

Mijn ervaring met het voelen door de verloskundige van de positie van de ba ...
Heel herkenbaar dat ze dat dus niet goed kunnen voelen. Juist dat maakt me onzeker omdat ze dus geen echo apparaat hebben (ze verwijzen altijd door naar een centrum, maar die stap is voor 2 sec gluren of het hoofd laag is wel wat groter dan gewoon even checken tijdens een reguliere afspraak)... fijn dat ze nu telkens bij jou controleren! De hik vind ik inderdaad ergens wel een graadmeter, maar boel ik niet heel vaak. Laatste keren wel vooral onderin, hoop dat dat inderdaad iets zegt....

10 dagen geleden

Reactie op LJ

Geeeen idee. Mijn ervaring met een vorige vk is ook niet zo positief. Bleek ...
Bleah zo irritant dat ze dan wel duidelijke uitspraken doen terwijl het dus regelmatig niet lijkt te kloppen! Ik heb zelf ook nog een cyste dus wil graag weten of het nu goed ligt, omdat ik daardoor sowieso niet voor een stuitbevalling wil/durf te gaan. Het maakt nogal wat uit dus... En goeie tips ook voor de meelezers inderdaad! Ik heb zelf vanaf week 35 een combi van Moxa en een spanning babies oefening gedaan (een downward facing dog maar dan op knieeen en ellebogen), en uiteindelijk ook een sessie voetreflexologie. Daarna lag het hoofdje wel omlaag (nog na 36 weken gebeurd!). Hoop nu dus alleen dat het nog steeds zo is ;)

10 dagen geleden

Reactie op xmisuzu

Ik had toevallig afgelopen vrijdag echo, ik dacht ook dat ze soms nog in st ...
Dit zijn dan wel geruststellende berichten, want klinkt aardig zoals ik het ook voel haha!

10 dagen geleden

Reactie op LJ

Ligt eraan in hoeverre ze zijn ingedaald. Hier ligt ze echt al behoorlijk laag in mijn bekken. De verloskundige geeft aan dat de kans zeer klein is dat ze nog zal draaien. Ondanks de bewegingsvrijheid.

10 dagen geleden

Reactie op LJ

Ja ik was zelf inderdaad echt vroeg. Maar vorige week vrijdag nog een echo gehad in het ziekenhuis en daar lag die nog steeds mooi ingedaald en al best diep zeiden ze. En bewegen doet die als de beste bovenin bij m’n ribben maar ook onderin waardoor mn lies pijn doet vaak

9 dagen geleden

Over hik gesproken: die van mij hikt dagelijks, voor anderen van buiten ook voelbaar. Bijna altijd linksonder boveb mijn lies, lijkt me wel een goed teken.