32 Reacties
11 dagen geleden
Reactie op M_1986
Ligt eraan in hoeverre ze zijn ingedaald.
Hier ligt ze echt al behoorlijk l ...
Dat is well een geruststelling. Misschien zegt ze dat ook meer om mij gerust te stellen 😂 ik wil absoluut géén keizersnede door weer een dwarsligging dus mijn angst is echt dat ie niet goed ligt met 35/36 weken. Plus dat ik vorige keer ook te vroeg bevallen ben wil ik gewoon dat ie zsm goed ligt 😭
11 dagen geleden
Voor mij ook het eerste kindje. Mijn kindje ligt voornamelijk links in de buik omdat de placenta rechts ligt. Ik voel hem wel wat minder door dat hij is ingedaald volledig nu. De hik voel ik links boven mijn schaambot altijd. Is ook voelbaar voor andere.
Als hij heel actief is dan voel ik heb voornamelijk overal wel in de buik. De schopjes die ik gewend ben worden steeds harder. Soms voel ik een rug na boven komen of iets wat op een voet lijkt.
Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk waardoor hij twee weken op de groei voorligt en wij zijn beide ook groot van stuk. Uiteindelijk zal ik met week 38-39 worden ingeleid in het ziekenhuis.
Ik ben nu bijna 36 weken.
6 dagen geleden
Kleine hier ligt ook in stuit. Al weken. Voel zijn hoofd duidelijk boven mijn navel. Voeten voel ik vaak bovenin aan mijn rechterkant (hij ligt met zijn voeten naar boven bij zijn gezicht). De hik voel ik wel onderin.
Ligging bepalen door de verloskundige is wat lastiger om op te vertrouwen. Tot nu toe twee keer gehoord dat hij goed lag. Maar echo’s geven een ander beeld. Laatste keer controleerde de verloskundige nog even opnieuw toen ik vroeg of ze het zeker wist (gezien andere info met een echo iets daarvoor) en toen bleek hij bij nader inzien toch in stuit te liggen. Dus volgens mij is het ook lastig om het altijd goed te voelen voor ze.
5 dagen geleden
Tot nu toe bij controle afgelopen vrijdag, 3 weken en 6 weken geleden toevallig 3 verschillende verloskundige gehad en steeds zeiden ze: hoofdje onder, rugje links, billetjes boven richting rechts. Dit lijkt ook wel te kloppen met wat ik voel (hik is duidelijk links onderin en trapjes meer tegen me ribben aan).. ze is echter nog niet ingedaald. We gaan het zien over 2 weken bij de liggingsecho!
4 dagen geleden
Ons meisje ligt in onvolkomen stuit. Ik voel altijd haar hoofdje bij m'n ribben links en billen bovenop mijn blaas maar wat ik me afvraag is wat me steeds 'kriebelt' in m'n heup/lies 🤣
Want onvolkomen betekent dat haar beentjes letterlijk naast haar hoofd liggen. Kan me dan alleen voorstellen dat het haar armpjes zijn maar zulke lange armen? 🤯
3 dagen geleden
Reactie op denisea_
Hier bijna dezelfde ervaring. Kleine ligt in ieder geval nog in stuit. Mag ...
Daar zijn we nog niet over uit. We gaan eerst in gesprek met het ziekenhuis over draaien. Mocht het draaien lukken dan hopelijk een vaginale bevalling. Als het draaien niet kan of lukt hebben we de keuze tussen een stuit bevalling of keizersnede. Tenminste als de kleine in onvolkomen stuit blijft liggen. Want als hij de positie van zijn benen veranderd blijft alleen een keizersnede over.
Jij?
3 dagen geleden
Ben nu 36+ 2 en de kleine ligt nog steeds in stuit, ook nog niet ingedaald.. hopelijk draait hij deze week vanzelf nog anders word het een keizersnee😔. Ze willen hem niet draaien vanwege meedere medische dingen.
Ik voel regelmatig zijn hoofdje linksboven en zijn beentje onderin me buik schoppen, daaraan voelde ik al dat hij nog niet gedraaid is.
2 dagen geleden
Reactie op emmma85
Daar zijn we nog niet over uit. We gaan eerst in gesprek met het ziekenhuis ...
Wij hebben besloten geen versie meer te doen en voor een ks te gaan. Een stuitbevalling willen wij o.a. niet ivm de risico’s. Mocht de kleine mevrouw toch nog draaien, dan gaan we voor de normale weg en anders zal er binnenkort een datum bekend zijn. Veel succes met de keuze! 🙏🏼
2 dagen geleden
Vandaag 37 weekjes. Over 3 dagen wordt ik ingeleid. De kleine man ligt meestal met zijn rugje tegen de placenta aan. Vooral nu weet ik niet hoe hij ligt omdat hij amper plek heeft.
Hij is volledig ingedaald gelukkig en dat is wel fijn. Ik heb met 36 weken al voorweeën gehad, die waren niet prettig. Hopelijk komt hij zaterdag op zondag via de natuurlijke weg.