194 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Zolang geen echo lijkt me sterk. Als ik jou was zou ik ma een afspraak make ...
Uhm.. mijn laatste offici毛le echo was ook met 20 weken (en nog een in het ziekenhuis met 24, maar dat was niet standaard 馃槄). Ik ben nu 32 weken en krijg nog een liggingsecho en that鈥檚 it. Als je niet medisch bent of er geen reden toe is krijg je bij de meeste praktijken niet zoveel echo鈥檚 hoor. Ik weet ook niet hoe groot mijn baby precies is. Ze voelen alleen aan de buitenkant en vellen dan een oordeel of ze een normale lengte heeft voor de termijn die ik ben.

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Als je niet medisch bent is dit heel normaal鈽猴笍. Mijn laatste was op 20 wk en weer op 35 weken binnenkort

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Is heel normaal hoor bij een niet medische zwangerschap. Ik heb de laatste ook gehad met 19 weken en binnenkort weer met 35 voor de ligging. Groei wordt in principe geen enkele keer opgemeten. Alleen als ze reden hebben om te denken dat de baby te klein of te groot is. En dan is het nog vaak lastig en zitten ze er vaak naast

18 dagen geleden

Ik ook geen echo meer gehad sinds 20 weken, verloskundige alleen gevoeld inderdaad bij 28 weken, krijg pas bij 36 weken een echo voor de ligging :) is standaard geloof ik?

18 dagen geleden

Reactie op 9Anneriek

Ik ook geen echo meer gehad sinds 20 weken, verloskundige alleen gevoeld in ...
Bij voelt ze de ligging gewoon 馃槄 sinds 20 weken geen echo meer alleen voelen en soms hartje luisteren. Vorige keer met 31 weken kon ze me vertellen dat de kleine meid mooi met dr hoofd naar beneden lag. Maar nog niet ingedaald dus hopelijk blijft ze lekker liggen馃槉

18 dagen geleden

Reactie op 9Anneriek

Ik ook geen echo meer gehad sinds 20 weken, verloskundige alleen gevoeld in ...
Hier ook geen echo meer sinds de 20 weken echo. Pas met 36 weken de liggingsecho. Wel wordt bij elke afspraak gevoeld en naar het hartje geluisterd.

18 dagen geleden

Reactie op B-B27

Ik ook niet hoor? Ik heb zelf nog een pretecho met 26weken gehad maar niks ...
Ik heb bij mijn verloskundige gewoon normaal controle gehad met 20,24,27 en deze week met 32. Hier wordt er gekeken na de ligging hoe groot de baby is. Ik heb sinds week 25 combi ziekenhuis en eigen verloskundige. Ik heb sinds week 25 hoge bloed druk en zwangerschapsdiabetes. Nu heb ik morgen nog ziekenhuis en donderdag eigen verloskundige. Bij de verloskundige waar ik zit hebben alle dames gewoon controle medische of niet.

18 dagen geleden

Kaatsen

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Ik heb bij mijn verloskundige gewoon normaal controle gehad met 20,24,27 en ...
Ja, controles heb ik zeker ook wel. Maar geen echo鈥檚 sinds 19 weken

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Ja heb wel gewoon controles om de 3 weken maar geen echo鈥檚 meer vanaf 20 weken.

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Ik heb wel regelmatig controles, maar heb geen reguliere echo鈥檚 meer gehad sinds de 20-wekenecho.

18 dagen geleden

Iedere praktijk werkt anders denk ik. Ik heb gewoon controle.

18 dagen geleden

Reactie op Dylana1407

Iedere praktijk werkt anders denk ik. Ik heb gewoon controle.
De dames die hier nu gereageerd hebben (inclusief ikzelf) hebben dus ook elke paar weken controles, maar niet elke paar weken een echo. Snap je? Blijkbaar is dat dan toch de standaard. Lijkt me wel fijn om bij een praktijk te zitten waar je als niet medische zwangere zoveel echo鈥檚 en metingen krijgt 馃槉

18 dagen geleden

Ik heb groeiecho鈥檚 vanwege een afwijking aan de navelstreng. Als ik dit niet had gehad, zou ik ook alleen check-ins bij de verloskundige hebben zonder echo鈥檚. Is dus zeker niet standaard hoor

18 dagen geleden

Ik heb groeiecho鈥檚 omdat mijn verloskundige gewoon zegt, waarom niet.. je krijgt het verzekerd en is alleen maar fijn 馃檲 morgen bij 32+1 weer een echo

18 dagen geleden

Reactie op Plofje98

Hoe weten jullie hoe zwaar ze zijn? Ik heb al sinds de 20 weken echo geen e ...
Omdat mijn andere zoontjes p97 en p99 waren bij de geboorte krijg ik 3x een groeiecho. Bij de eerste maar 1 groeiecho gehad.

18 dagen geleden

Reactie op kirstensuzanne

Bij mij ook niet, laatste echo was de 20 weken echo en de verloskundige voe ...
Bij mij is dit ook zo inderdaad!

17 dagen geleden

Ik vind die 2 weken wachten al lang soms helemaal toen het nog 4 weken was 馃ぃ moet er niet aan denken dat ik van 20 tot 36 had moeten wachten 馃

17 dagen geleden

Reactie op Plofje98

Ik ben medisch. Iedere 2 weken een echo voor het hartje en iedere maand dus groei echo.

17 dagen geleden

Reactie op Plofje98

Volgens mij verschilt dat erg per verloskundige. ik had met 20 weken een echo in het ziekenhuis en vorige week (30weken) een standaard groeiecho gehad bij mn eigen verloskundige. Heb nog 1 echo te gaan, met 35a36 weken. ( liggingsecho)