47 Reacties
één maand geleden
Wij hebben nu P3. Met 27+2 werd ze pas 819 gram geschat. Ook elke week echo’s vanaf 19 weken om de groei in de gaten te houden.
één maand geleden
Wij zaten met 19+3 op P44 en met 24+5 op P9 dus nu om de week groei echo. Maar met 26+3 was de baby P10 dus groeit in iedergeval wel nog!
één maand geleden
Reactie op Zaw88
Zouden we soms maar een beetje zorgen en groei (letterlijk) aan elkaar kunn ...
Hier 29+4. Onze zoon is p99. Geschatte gewicht 1900gr. Moet wel zeggen ik ben 180 me vriend 200. En heb zelf ook zwangerschapsdiabetes. Baby groeit stabiel volgens de lijn. Loopt op de groei voor met twee weken. Maar wij zijn ook niet klein.
één maand geleden
Reactie op Dylana1407
Hier 29+4. Onze zoon is p99. Geschatte gewicht 1900gr. Moet wel zeggen ik b ...
Oke wel vergelijkbaar dus! Zijn de verschillen tussen hoofd, buin en benen ook een beetje in balans? Hier hoofd p99, buik p93 en beentjes p74. Had grote beentjes wel verwacht (wij zijn ook 1m84 en 1m88), maar niet perse buik/hoofd. Krijgen jullie extra echo's of niet omdat het op de lijn blijft groeien? Hier wel flinke groeispurt gemaakt vanaf de 20 weken en (als het goed is maar daar twijfelen ze nu een beetje aan) geen zwangerschapsdiabetes (getest met 24w)
één maand geleden
Reactie op B-B27
Kan iemand mij hierbij helpen? Ze waren aan het twijfelen voor een extra gr ...
Volgens mij wordt de baby nu op de p97 lijn (en dus groot) geschat. Ze hebben meerdere metingen nodig om te kijken of dit stabiel blijft of toeneemt/afneemt. Kan ook zijn dat de baby net een groeispurt heeft gehad bijv en de volgende keer weer net iets onder de p97 valt (waarbij er niet direct indicatie is geloof ik voor extra groei echo's)
één maand geleden
Reactie op B-B27
Kan iemand mij hierbij helpen? Ze waren aan het twijfelen voor een extra gr ...
Oh en ac betekent de buikomvang. Het maakt vooral uit hoe de baby groeit tov zijn eigen groeicurve en of de verschillende onderdelen (buik, hoofd, benen) in balans zijn. Als het alleen de buikomvang is die op de bovenste lijn ligt dan is de kans op zwangerschapsdiabetes iets groter en wordt je daar waarschijnlijk op gecheckt rond 24 w
één maand geleden
Reactie op Esmeevand
Iemand ook bekend met dat er bij 20 weken hoge P (p94) is geschat en met 27 ...
Dit had ik ook. Vorige twee zwangerschappen bleven mijn kinderen in de P95 en P98 lijn groeien, uiteindelijk prima bevallingen gehad. Vond het nu wel vreemd dat mijn P97 baby nu op P58 wordt geschat maar de verloskundige maakte zich totaal geen zorgen. Is een momentopname en ook is de meting niet nauwkeurig, ze kunnen er naast zitten met de echo’s. Het is vooral belangrijk dat de baby niet te klein is begreep ik. Veel sterkte aan de P5 dames, lijkt me idd heel spannend.
één maand geleden
Met 25+4 weken buikje P7, de rest wat lager. Gewicht geschat 660 gram. Vanaf 13 weken al doorgestuurd naar gynaecoloog ivm groei onder de P10. Toen was het zelfs onder P2,3. 3 GUO's gehad, goede NIPT. Placenta lijkt nog goed te werken. Dus vermoeden "gewoon" in aanleg klein. Nu iedere 2 weken groeiecho's om te lijken of de baby ook mooi blijft groeien op de eigen lijn. Blijf ook onder controle bii de gynaecoloog ipv verloskundige. Blijft toch telkens erg spannend en het onbezorgde is eraf.
één maand geleden
Reactie op Zaw88
Oke wel vergelijkbaar dus! Zijn de verschillen tussen hoofd, buin en benen ...
Ik meen dat het verschillende metingen waren van 30-33 weken. Wij hebben om de twee weken echo’s omdat mijn suikerwaarde nog niet helemaal goed is. Hij blijft wel netjes groeien loopt nu alleen voor.
Ze verwachten bij ons hetzelfde idd met de benen. Hij is nu geschat op 1900gr. Maar kan ook minder zijn. Twee weken geleden was het nog 1400gr en p98