11 Reacties
3 maanden geleden
Totaal geen ervaring met iets wat hier op lijkt. Wel zwanger van de 2e, heb dus een beginervaring..
Ik zou hem in de kraamweek elke ochtend laten komen. En s middags en s avonds rusttijd plannen. Daarna misschien om de dag. En zodra je kindje een beetje een ritme heeft misschien met hem mee laten gaan. Voor die tijd samen met je kindje oo bezoek gaan bij hem. Zodat je kindje samen met jou kan wennen aan een 2e thuis. Misschien nog een tip, een babynestje aanschaffen. Die kun je dan overal in een ledikantje leggen en heeft je kindje altijd dezelfde vertrouwde plek en geur. Succes en sterkte
3 maanden geleden
Ik denk dat ook de keuze voor voeding mee speelt in wanneer je de kleine naar hem toe brengt.
In principe zou ik denken dat wanneer jou verlof erop zit hij ook een dag de kleine zou kunnen hebben. Logeren is dan nog een 2e (in geval van borstvoeding; maar dat is ook een keuze, mits het kan en lukt)
Ik begrijp uit je verhaal dat jullie niet helemaal op goede voet uit elkaar gaan maar dat jij redelijkerwijs hem zoveel mogelijk tegemoet wil komen.
Zo'n kleine is een aanslag op jezelf en je humeur en alles. Als ik constant een partner om mij heen zou hebben waar ik knetter gek van wordt weet ik niet in hoeverre ik daar mee om zou kunnen gaan. Zeker in den beginne niet.
Ik zou hiervoor wel professionele hulp inschakelen. Misschien niet om het direct allemaal strak op papier te zetten maar wel om jou te helpen met de vragen welke je stelt. Zij hebben vast eerder situaties meegemaakt waar vader en moeder niet (meer) samen zijn.
3 maanden geleden
Reactie op Aisha 🤍
Dankjewel. Het nemen van professionele hulp vind ik een hele goeie, ik merk ...
Ja! Je kan altijd aankloppen bij het wijkteam bij jou in de buurt, er is daar vast iemand die kan meedenken. En misschien gaat dit een beetje te ver, maar je zou de afspraken ook zwart op wit kunnen vastleggen met een advocaat 🙊 als je inkomen niet heel hoog wordt dit soms vergoed vanuit de gemeente
3 maanden geleden
Wat een lastige situatie! Ik zou hem in ieder geval betrekken bij de kraamweek en hem laten komen wanneer de kraamzorg er ook is. Zo weet je in ieder geval dat hij wel de basis leert en meekrijgt, zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Misschien kan je er ook gebruik van maken zegmaar, kan jij even een dutje doen terwijl hij met de kraamzorg voor de baby zorgt. Laat hem boodschappen doen, of dingen die je zelf niet kan.. ik zou de eerste 3 maanden de baby niet uit logeren meegeven, in het eerste jaar veranderd er zo veel, en je leert je kind echt elke keer een beetje beter kennen. Dat is lastig als hij er nooit zou zijn, dat geeft jou ook geen prettig gevoel lijkt me, om de baby dan mee te geven. Anyway, you got this❤️ het is al moeilijk genoeg met een partner, en zonder een partner lijkt me erg overweldigend. Heel erg veel succes!
3 maanden geleden
Hoi,
Wat een lastige situatie. Ik denk dat je al goede tips hebt gehad: professionele hulp en afspreken als de kraamzorg er is.
Maar daarnaast kun je dit misschien ook in het algemene forum posten ipv de geboorte groep. Ik zie vaker soort gelijke verhalen en ik denk dat er nog veel is waar we niet aan denken.
Heb je een goed vangnet (familie en vrienden) met wie je dit ook kunt bespreken? Lijkt me namelijk voor jullie beiden heel fijn dat er ook iemand van dichtbij mee denkt.
3 maanden geleden
Reactie op JamieP
Wat een lastige situatie! Ik zou hem in ieder geval betrekken bij de kraamw ...
Niet helemaal mee eens. Ja, in de eerste maanden gaat de ontwikkeling heel hard en wil je niets missen, maar dat wil de vader vast ook niet. Ik vind dat moeder en vader evenveel recht hebben om die ontwikkeling te kunnen volgen, maar de realiteit is dat dat gewoon niet volledig gaat als je als ouders uit elkaar bent. Dan zal je hoe dan ook dingen missen.
Bij borstvoeding is er natuurlijk wel maar een die dat kan doen😅 dat lijkt me dan ook bepalend voor de slaapplek..
Je idee van de kraamzorg lijkt me erg goed en helpend!
3 maanden geleden
Tjonge wat lastig. Maar ook knap dat je wel met hem mee wil denken, ook al is er wat haat en nijd.
Hoe meer je hem erbij betrekt, hoe meer vertrouwen je in hem krijgt als vader en de baby fijner een dag met hem op pad stuurt.
Ik zou het samen slapen even laten wachten tot de kleine doorslaapt. Mijn dochter is 1 jr en slaapt nog steeds niet door. Maar ik denk dat iedere keer een andere slaapkamer ook niet ten goede zou komen. Maar elk kind is gaat hier anders mee om. Moet je denk ik aankijken wanneer hij/zij er is. Misschien slaapt het heel gemakkelijk.
Succes!🍀
3 maanden geleden
Reactie op Liselotje94
Niet helemaal mee eens. Ja, in de eerste maanden gaat de ontwikkeling heel ...
Tuurlijk heeft hij er net zoveel recht op! Maar ik spreek gewoon vanuit m'n eigen mening en eigen ervaring! De eerste 3 maanden ben je zó aan het zoeken wat nou goed werkt of niet.. dat is al zo voor een moeder die 24 uur bij haar kind is , laat staan voor een vader die 3x in de week 2 uur op bezoek komt, snapje een beetje wat ik probeer te zeggen? Ik denk dat hij ook gewoon niet weet wat hij dan moet doen als de baby non stop huilt in het midden van de nacht bijv, is voor niemand leuk 😅 is gewoon goedbedoeld advies maar iedereen moet zeer zeker doen waar iedereen zich goed bij voelt. Ieder kind is ook anders, ik zou sws afwachten om te zien wat voor kindje dat je krijgt. Slaapt hij/zij vanaf 5 weken oud de nachten al door? Dan lijkt het me ook geen probleem? Dat geluk hadden wij bij onze dochter maar ik weet ook dat dit een unicum is en dat je daar zeker niet vanuit moet gaan.
3 maanden geleden
Reactie op JamieP
Tuurlijk heeft hij er net zoveel recht op! Maar ik spreek gewoon vanuit m'n ...
Zeker maakt de tijd die je doorbrengt met je kind uit in hoeverre je goed kan wennen en je kind kan leren kennen. Ben het met je eens dat het per kind ook verschillend zal zijn.
Zoiets als dit kan dan denk ik ook niet helemaal vastgelegd worden van te voren