13 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou het zeker niet met chloor wassen.
Je zou een stoomreiniger kunnen huren/lenen/kopen en daarmee veilig het matrasje kunnen schoonmaken.
2 maanden geleden
Het meeste gewoon in de wasmachine en wat daar niet in kan zoals het matrasje zou ik dan met een stoomreiniger doen. Zeker niet met chloor iig
2 maanden geleden
Reactie op CVH2020
Ga je dat matras wel gewoon gebruiken? Ik lees op internet dat het een verh ...
Oh dat meen je niet, zou je kunnen vertellen waar ik dat terug kan vinden
2 maanden geleden
Reactie op CVH2020
Ga je dat matras wel gewoon gebruiken? Ik lees op internet dat het een verh ...
Dat valt echt wel wat mee hoor 🙃 mensen gebruiken al jaren tweedehands matrasjes/bedjes. Met chloor wassen zou ik niet doen en controleren of er een kuil in zit is slim, wiegendood is meteen wel heel extreem.
2 maanden geleden
Ik gebruik ook een tweedehands (wel van een bekende) matrasje, is zo’n matras van schuim dus dat mag niet in de wasmachine. Ik heb het gewoon even in de biotex in het bad gewassen en daarna goed te tijd genomen om het te laten drogen. Is dat geen optie ipv Chloor? Je doet er uiteindelijk ook weer een schoon gewassen hoes (en misschien ook nog een tijk) overheen toch?
2 maanden geleden
Ik heb ook een co sleeper tweedehands van familie, bij m'n vorige kind ook gebruikt. Ze liggen er ook maar zo kort in dat ik tweedehands top vind (4 maandjes en toen werd het hier echt te krap met armen die er hele tijd uit kwamen). Maar dat matrasje niet gewassen hoor haha. Gaat toch een schone gewassen hoes omheen? Als je in een hotel of vakantiehuis slaapt lig je zelf toch ook op een matras waar anderen op hebben geslapen 😉
2 maanden geleden
Reactie op CVH2020
https://www.matras.info/matras-artikelen/oud-matras-verhoogd-risico-op-wieg ...
Ik schrik ook van dit artikel. Echter de schrijver van dit artikel werkt bij Royal Health Foam, een bedrijf dat kindermatrassen verkoopt. Het is dus in zijn belang om ons bang te maken en nieuwe matrasjes te verkopen (wij zwangeren zijn echt cash-cows voor winkels). Ik zou verder zoeken wat onafhankelijke schrijvers hierover zeggen of professionals zoals kinderartsen.
Dat het belangrijk is dat het matras schoon is, daarvan ben ik overigens wel overtuigd (en dat niet bijv. de fijnstof van sigaretten erin zit omdat in het huis van de vorige eigenaar werd gerookt). Zelf gebruiken wij straks een co-sleeper waar onze dochter al in heeft gelegen en die daarvoor van vrienden is geweest. Ik heb destijds alleen de tijk en de hoesen gewassen in de wasmachine met biotex.