21 Reacties
3 maanden geleden
Het verschilt hier heel erg per dag! Ik ben nog steeds moeier dan normaal maar sommige dagen lukt het me iig om wat te ondernemen. Andere dagen totaal niet. Heb wel een peuter van 2rond rennen dus dat vraagt ook veel energie en merk wel dat ik elke middag echt even een dutje nodig heb om gezellig de dag door te kunnen komen. Het is zeker niet zoals voor de zwangerschap! En merk het ook aan me lichaam want als ik ga liggen raak ik echt in een diepe coma
3 maanden geleden
Reactie op nn85
Het ging beter qua energie, maar merk nu wel weer dat het minder begint te ...
Ja die warmte! Dat hielp ook totaal niet natuurlijk. En mijn buik begint nu ook flink te groeien, afgezien van eerdere ongemakken begin ik me langzaam echt zwanger te voelen ook.
3 maanden geleden
Precies herkenbaar wat je schetst! Voorheen sportte ik 5x per week en weekenden bommetje vol leuke dingen. Eerste trimester viel ik in slaap na werk en kon ik in de avond echt niks plannen na werk. Nu is dat beter en kan ik 1-2 keer sporten en in het weekend een paar leuke dingen maar ook echt veel rust. Daar geniet ik nu opeens van 😅 al vind ik het ook super confronterend maar moet niet denken aan meer doen.
3 maanden geleden
Ik heb nog steeds 0 energie. Die 1 activiteit per dag lukt me nog niet eens.. terwijl ik voor mn zwangerschap ook actief was en veel sportte. Hoopte dat het zou terugkomen maar helaas.
3 maanden geleden
Heel weinig energie, ik moet elke middag slapen. Ik kan zelfs om 10 uur sochtends weer gaan slapen. Laatst heb ik het een middag overgeslagen en was ik tegen 4 uur echt een soort oververmoeid en half aanspreekbaar
3 maanden geleden
Heeeeel herkenbaar, ik wacht ook nog steeds op dat moment van ‘in het tweede trimester heb je opeens al je energie weer terug’ 😅 Ik was ook heel actief voor m’n zwangerschap en sportte 5x in de week. Etentjes, festivalletjes, alles. Eerste trimester echt the walking dead geweest, 24/7 misselijk en kon niks. Nu kan ik wel af en toe met pijn en moeite sporten, en in het weekend af en toe iets leuks. Maar als ik teveel doe (en eigenlijk is een volle dag werken al teveel), dan word ik direct weer misselijk en ellendig 🤮 Vrees dat ik door verminderde beweging en het vele moeten eten door de misselijkheid ook al 15kg aangekomen 🥹 ben nu 23 weken zwanger. Word er moedeloos van als ik bedenk dat ik pas half november met verlof ga… sterkte meid. Je bent niet de enige
3 maanden geleden
De echte vermoeidheid is beter als eerste trimester, maar wanneer ik alleen al een was ophang, moet ik weer zitten...
Waar ik voorheen het hele huishouden (bedden badkamer keuken wc dweilen ect) alleen op 1 dag dee, doe ik dat nu in 2 en met heel veel en lange pauzes 😅
Ben nu 22.4
3 maanden geleden
Ik baalde ook enorm van het feit dat ik zó moe was tijdens m'n 2e trimester ondanks dat ik overal las dat het dan beter zou moeten zijn. Ik was in het begin van mijn 2e trimester zelfs nog vermoeider dan gedurende het hele 1e trimester... Zo vervelend!
Ik zit nu in week 24 van m'n zwangerschap en heb eigenlijk nu pas weer een beetje m'n energie terug, maar ik denk vooral ook dat dat komt omdat ik echt even een stapje heb teruggedaan; ik heb wat vrije dagen ingepland, ben écht gaan ontspannen en heb goed toegegeven aan de vermoeidheid. Mijn tip is dus; probeer er niet de hele tijd van te balen, probeer er niet tegen te vechten en geef toe waar en wanneer dat kan. Het is frustrerend, maar indien mogelijk, geef er lekker aan toe en vertrouw dat er echt weer een moment komt waarop het goed komt.
3 maanden geleden
Herkenbaar!
Je lichaam is hard aan het werk en dan kost gewoon veel energie.
Ik ben in de ochtend fit en kan ik wat dingetjes doen maar daarna doe ik het rustiger aan en rommel ik wat aan in huis.
Mijn buik is al best groot en als ik wat wandel krijg ik een harde buik en kan ik niks meer, ook super frustrerend.
Probeer je er bij neer te leggen dat dit erger wordt want een bevalling is topsport en daarna ook met de baby😂
3 maanden geleden
Hier was het eerste trimester belabberd, dus dan voelt het tweede gelijk zoveel fijner! Echt een opluchting! Maar zodra ik echt actieve dingen ga doen, merk ik wel gelijk dat mijn energie echt nog niet oké is.
In principe is dat ook meer dan logisch. Je lichaam laat nieuw leven groeien en dat kost nou eenmaal zoveel energie.
Ik ben ook mega snel buiten adem, maar je lichaam heeft het gewoon nodig om je kindje te verzorgen.
Zal ook echt wel per persoon verschillend zijn.
Het is meer dan logisch, maar natuurlijk wel heel vervelend als je gewoon graag alles weer wilt doen.
Wel goed dat je eraan toe geeft en jezelf ook die rust biedt. Dat is wel belangrijk. Goede balans vinden wat voor jou werkt :)