20 Reacties

3 dagen geleden

Ik zou dat van te voren niet kopen. In de Prenatal doos zit 1 Philips Avent flesje. Ik zou kijken of je kindje dat accepteert.

3 dagen geleden

Wij hebben er 3 per kind (Er liggen nog reserve in de kast). Maar wij wassen eigen de fles direct af na gebruik.. anders gaat het stinken en blijft de melk aanslag erin plakken

3 dagen geleden

Ik heb als tip gekregen om gewoon 2 flessen van verschillende merken te kopen en dat eerst te proberen. Stel dat je kindje de fles helemaal niet pakt, zit je thuis met een heel pakket wat je niet gaat gebruiken! Flessen heb je ook zo gekocht dus wisselen van merk kan vrij makkelijk!

3 dagen geleden

Ik wilde dit ook doen maar mijn kraamzorg zei dat ik dat niet hoefde te doen! Ze zei, dat er zoveel dingen aan de hand kunnen zijn waarom borstvoeding niet lukt en dat je daarmee ook rekening kunt houden met het uitzoeken van de flesjes/spenen die erop gaan. Ze zei dat mocht het nodig zijn, iemand zo even naar de winkel kon rijden om een goede fles te halen, dan weet je ook welke soort vorm etc t beste is voor jouw kindje.

3 dagen geleden

Wij hebben 2 starterset Philips Avent natural flessen. Zo hebben we in totaal 4 kleine, 4 grote, 2 afwasborstels en 2 spenen klaarliggen. Dit is onze derde baby en de andere twee hebben zonder problemen deze flessen gebruikt. Wij hebben ook de Philips Avent sterilisator.

3 dagen geleden

Ik koop ze pas als de bv niet lukt, is zo gekocht ;)

3 dagen geleden

Reactie op ellebelj

Ik koop ze pas als de bv niet lukt, is zo gekocht ;)
Bij vorige kindje hadden we in het begin gewoon 2 flesjes, was meer dan genoeg

2 dagen geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Wij hebben 2 starterset Philips Avent natural flessen. Zo hebben we in tota ...
Bedoel je de magnetron sterilisator van Philips Avent? Die heb ik hier ook op m’n lijstje staan nog om te kopen idd, lijkt me heel handig

2 dagen geleden

Reactie op RVDV2024

Bedoel je de magnetron sterilisator van Philips Avent? Die heb ik hier ook ...
Wij hebben de elektrische stroom sterilisator van Philips Avent. Voor onze eerste had ik toen ook 1 starterskit gehaald en nooit problemen gehad met fles weigeren. Dus ook nooit een ander merk fles uitgeprobeerd. (Persoonlijk vind ik de starterskit zijn geld zeker waard en ik vind het ook gewoon fijn om al dingen in huis te hebben)

2 dagen geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Wij hebben de elektrische stroom sterilisator van Philips Avent. Voor onze ...
De kraamzorg gaf hier alleen aan dat de flessen/spenen veranderd zijn waardoor hun de ervaring hebben dat veel kindjes ze niet niet accepteren. Als mijn kindje de gratis fles (Philips Avent flesje uit de prenatal doos) accepteert. Koop ik daarna wel de set.

2 dagen geleden

Reactie op RVDV2024

Bedoel je de magnetron sterilisator van Philips Avent? Die heb ik hier ook ...
De magnetron sterilisator is heel vaak 10 euro bij de Kruidvat. Ik heb hem toen ook gekocht. Maar slechts 2x gebruikt

2 dagen geleden

Reactie op M_1986

De kraamzorg gaf hier alleen aan dat de flessen/spenen veranderd zijn waard ...
Ik wil ook helemaal geen reclame maken voor Philips Avent, geloof dat andere merken ook helemaal prima zijn. Maar ik woon in het buitenland, geen familie in de buurt en ook geen "vandaag besteld, morgen in huis" service. Dus ik ben wel iets beter voorbereid met alles in huis (zeker met nog 2 kleine kinderen thuis)

2 dagen geleden

Twee flessen, 3 soorten spenen die op beiden passen. Ik ga geen borstvoeding geven. Ik heb prematuurspenen van dr. Brown, die vallen net wat kleiner uit (mijn baby's ook, dus dat werkte de vorige keer wel). Anders was 2 soorten normale spenen ook wel goed geweest denk ik.

2 dagen geleden

Ik heb een starterset glazen flessen van Philips Avent gekocht. Leek me voor in het begin wel voldoende en anders is het zo gekocht.

2 dagen geleden

Ik heb nu een fles van Philips avent, de kleinste. Bij mijn zoontje een dure starterskit aangeschaft van dr. Brown en die accepteerde hij niet 🥲 Ik gaf alleen afgekolfde melk, omdat de borstvoeding niet lukte. Ik maak deze fout niet nog een keer en daarom nu maar 1 flesje aangeschaft.

2 dagen geleden

In de kruidvat of etosdoos zat ook een flesje. En die van de prenatal. Dr brown heb ik van de oudste nog liggen. Ik heb zelf nog een van pura aangeschaft omdat ik liever geen plastic wil. Dus al met al keuze genoeg. Maar zoals gezegd wil niet elke baby elke fles. de 150 ml flesjes zullen voor een kv baby op een gegeven moment te klein zijn. Bv is vaak wat kleinere hoeveelheden dus misschien red je het daarmee. Je kunt ook direct de grote aanschaffen, maar die zijn in het begin heel groot.

2 dagen geleden

hoj ik heb bij de eerste 9 maanden volledig borstvoeding geven. We hebben inderdaad eerst gewoon de gratis fles gebruikt, daar kreeg hij buikkrampjes van dus toen hebben we voor de afgekolfde melk Difrax flessen gekocht. We hebben gewoon de grote gekocht, je kan er altijd minder in doen. Het ziet er alleen een beetje leeg uit in het begin. Overigens hadden wij aan drie flessen meer dan genoeg.

2 dagen geleden

Ik heb 3 merken flesjes en van ieder 1. Wij geven flesvoeding. Bij ons zoontje hadden we startersset Philips gekocht. Hij had echter hele zware reflux dus 2 dagen gebruikt en de grote flessen waren nutteloos. Zonde om van alles al veel te halen.

2 dagen geleden

Ik heb er 2 gekocht aan het begin. Hierna aangekeken hoe vaak mijn dochter voeding nodig had. Dit bleek toen 3x te zijn. Toen heb ik nog een flesje erbij gekocht, want ik had geen zin meer het ‘s nachts schoon te maken. Je ziet het vanzelf

2 dagen geleden

Vorige keer heb ik lang borstvoeding gegeven, ik heb toen gewoon de medela flesjes gebruikt met calma speen. Lijkt een grote speen maar ging heel goed 😊 Deze keer heb ik de difrax LOVI gehaald voor het natuurlijke gevoel. Als die niet bevallen haal ik weer die van medela. Ik zou een flesje halen die niet zorgt voor speenverwarring zodat je het kunt blijven proberen met borstvoeding of een combi daarvan 🫶🏻