13 Reacties

9 dagen geleden

1e kindje 32 kg eraan- 42 eraf ( is 14 jaar geleden , en ik was 22) 2e kindje 25 kg - weet niet meer heb destijds niet bijgehouden maar had na een week of 6 m’n oude broeken weer aan 3e kindje 35 kg erbij- 40 eraf 4e kindje 33 kg erbij- 45 eraf ( woog 69 bij start en ruim 6 weken na bevalling nog maar 57 kilo, en had een broek maat die ik al sinds m’n puberteit niet meer heb gehad. Kwam bij mij door combi van borstvoeding, stress, snel weer werken & vooral vergeten te eten!! Heeft me elke keer erg veel moeite gekost om weer wat aan te komen en me ‘normaal’ te voelen. Mijn ervaring is dat de kilo’s er echt af vliegen de eerste weken, zeker als je veel bent aangekomen van vocht, al m’n babies waren tussen de 2900 en 3100 gram dus hun gewicht is het niet geweest !) Maar wellicht ook gewoon aanleg want ik kom moeilijk aan dan dat ik afval.

9 dagen geleden

Vorige bevalling stond het op -1 kg aangekomen. En ben 15 kg afgevallen na de bevalling. De eerste helft binnen 8 weken. De rest binnen 5/6 maanden. Had wel een te hoog BMI. Deze zwangerschap gestart met gezond BMI en inmiddels 9 kg Aangekomen. Dus ben benieuwd hoe het dit keer gaat

9 dagen geleden

12 kg aangekomen en 12 kg afgevallen. Nu ook weer 12 kg aangekomen na zelfde termijn. Maar ik verwacht dat er wat zal gaan blijven plakken dit keer, eenmaal wat ouder gaat het er misschien wat lastiger af. Mag.

9 dagen geleden

Ik was bij de eerste 10 kg aangekomen, na 2 weken was ik al 7 kg kwijt en paste ik er in m'n eigen broeken. Nu 13 kg aangekomen met 35 weken, maar hou ook wel wat vocht vast.

8 dagen geleden

Vorige zwangerschap viel ik 12 kg af binnen 1 week en was ik lichter dan voor de zwangerschap ( slechte zwangerschap gehad). Deze keer zit ik met 35+5 op +3 kg en de baby is met 34 weken al boven de 3kg geschat dus ik verwacht weer lichter uit te komen tenzij ik nu nog heel erg aankom natuurlijk.

8 dagen geleden

Tijdens de vorige zwangerschap +7 kg. Binnen drie dagen was dit eraf en na 5 dagen zat ik onder mijn startgewicht. Kwam mede door de borstvoeding. Nu (met een tweeling) zit ik op +12 met 32 weken. Dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat zijn haha.

8 dagen geleden

Boh klinkt hemels als het er zo af vliegt! Ik viel heel moeilijk af bij de eerste. Was in totaal 17/18? Kg aangekomen. Eerste tien waren geen probleem, maar daarna bleef het plakken. Lang last gehad van bekkeninstabiliteit en kon weinig doen qua sporten. Toch honger en moeite dieten, oa ivm geven borstvoeding. Die laatste +/- 6 kg zijn een beetje blijven plakken uiteindelijk 😅 Nu echter maar 7.5 kg aangekomen, morgen ben ik 34 weken en zit al een tijdje op dit gewicht. Deze zwangerschap is wel heel anders.. dus ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan.

8 dagen geleden

Bij beide in de eerste week na de bevalling 10 kg afgevallen. Hopelijk straks ook weer maar mag ook meer zijn 😅

8 dagen geleden

Eerste zwangerschap 20kg aangekomen -5 eraf... Nooit meer echt mijn oude gewicht gehad ook daarna.

8 dagen geleden

Bij de eerste 23 kg eraan. Na de bevalling 8 eraf. De rest ging ook snel genoeg. Met veel moeite 2 kilootjes vast weten te houden.

8 dagen geleden

Twee dagen na de bevalling 5kg. Week na de bevalling 8kg. Hierna ging het niet erg rap er meer verder af.

7 dagen geleden

Ik was vorige zwangerschap 9 kilo aangenomen. In mijn kraamweek was allles er weer af.

7 dagen geleden

Twee eerdere zwangerschappen +8kg. Paar dagen na de bevalling waren er wel een paar kg af maar eerlijk na 6 weken postpartum zat ik weer op +8kg. (Veel zitten, veel snoepen, slecht slapen) Ik heb beide keren wel even echt moeite moeten doen met sporten en op mijn eten letten om op gewicht te komen. Na 3 maanden postpartum zat ik weer op gewicht (normaal BMI). Ik zit nu 37 weken op +7kg dus verwacht weer het zelfde...