13 Reacties
9 dagen geleden
1e kindje 32 kg eraan- 42 eraf ( is 14 jaar geleden , en ik was 22)
2e kindje 25 kg - weet niet meer heb destijds niet bijgehouden maar had na een week of 6 m’n oude broeken weer aan
3e kindje 35 kg erbij- 40 eraf
4e kindje 33 kg erbij- 45 eraf ( woog 69 bij start en ruim 6 weken na bevalling nog maar 57 kilo, en had een broek maat die ik al sinds m’n puberteit niet meer heb gehad. Kwam bij mij door combi van borstvoeding, stress, snel weer werken & vooral vergeten te eten!! Heeft me elke keer erg veel moeite gekost om weer wat aan te komen en me ‘normaal’ te voelen.
Mijn ervaring is dat de kilo’s er echt af vliegen de eerste weken, zeker als je veel bent aangekomen van vocht, al m’n babies waren tussen de 2900 en 3100 gram dus hun gewicht is het niet geweest !)
Maar wellicht ook gewoon aanleg want ik kom moeilijk aan dan dat ik afval.
9 dagen geleden
Vorige bevalling stond het op -1 kg aangekomen.
En ben 15 kg afgevallen na de bevalling. De eerste helft binnen 8 weken. De rest binnen 5/6 maanden.
Had wel een te hoog BMI.
Deze zwangerschap gestart met gezond BMI en inmiddels 9 kg Aangekomen. Dus ben benieuwd hoe het dit keer gaat
8 dagen geleden
Vorige zwangerschap viel ik 12 kg af binnen 1 week en was ik lichter dan voor de zwangerschap ( slechte zwangerschap gehad).
Deze keer zit ik met 35+5 op +3 kg en de baby is met 34 weken al boven de 3kg geschat dus ik verwacht weer lichter uit te komen tenzij ik nu nog heel erg aankom natuurlijk.
8 dagen geleden
Boh klinkt hemels als het er zo af vliegt!
Ik viel heel moeilijk af bij de eerste. Was in totaal 17/18? Kg aangekomen. Eerste tien waren geen probleem, maar daarna bleef het plakken. Lang last gehad van bekkeninstabiliteit en kon weinig doen qua sporten. Toch honger en moeite dieten, oa ivm geven borstvoeding. Die laatste +/- 6 kg zijn een beetje blijven plakken uiteindelijk 😅
Nu echter maar 7.5 kg aangekomen, morgen ben ik 34 weken en zit al een tijdje op dit gewicht. Deze zwangerschap is wel heel anders.. dus ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan.
8 dagen geleden
Twee dagen na de bevalling 5kg. Week na de bevalling 8kg. Hierna ging het niet erg rap er meer verder af.
7 dagen geleden
Twee eerdere zwangerschappen +8kg.
Paar dagen na de bevalling waren er wel een paar kg af maar eerlijk na 6 weken postpartum zat ik weer op +8kg. (Veel zitten, veel snoepen, slecht slapen)
Ik heb beide keren wel even echt moeite moeten doen met sporten en op mijn eten letten om op gewicht te komen. Na 3 maanden postpartum zat ik weer op gewicht (normaal BMI).
Ik zit nu 37 weken op +7kg dus verwacht weer het zelfde...