6 Reacties

3 maanden geleden

Hi! Ik herken dit enorm. Ik heb wel een partner maar hij is bijna elke dag weg van ochtend tot in de avond laat. M’n oudste dochter is 6 en mn jongste zoontje is 7 maanden. Ik ben in december uitgerekend. Ik heb geleerd om het met de dag aan te kijken. Lukt iets niet vandaag. Dan is er morgen weer een nieuwe dag.. maar ik weet ook dat het fijn is om een opgeruimd huis te hebben. Dat zorgt toch ook wel weer voor een opgeruimde mind maar ik merk ook als ik heel hard m’n best moet doen voor het huis, ik ook echt geen leuke moeder ben. Dus ik kies nu vaak voor dan maar een troepje maar wel nog soort van peace of mind ofzo.

3 maanden geleden

Hier een kleintje van 2. Ik ben blij dat ik ook nog 4 dagen (niet lichamelijk intensief) werk doe. Omdat partner ook werkt hebben wij bijv boodschappen bezorgen, glazenwasser en een hulp in huishouding 1x per 2 weken. Daarnaast probeer ik dochter aan te leren dat ze spullen moet opruimen/helpen. Hoe reageert je oudere dochter als je vraagt om iets aan te geven? Vervolgens in de hemel prijzen natuurlijk dat ze fantastische hulp is

3 maanden geleden

Ik zet onze meid van 1 jaar soms in de draagzak op de rug met stofzuigen, dweilen, enz. Anders doe ik t gewoon terwijl ze speelt. Afwasmachine pak ik met ontbijt gauw even tussendoor. Zij begint dan vast met eten en na 3 happen heb ik het ding wel leeg en zit ik er bij. Als we gaan slapen doe ik dat ding aan. Was zet ik ook voor slapen gaan aan. Was vouwen doe ik in de woonkamer, kan ze mooi verder spelen. Of ik die het zoals nu buiten aan tafel als ze buiten speelt. Douchen doe ik tegelijk met haar bad moment. Met ramen lappen zet ik dr zandbak naast me neer (zo’n schelp vormige plastic bak), kan ze spelen met schepjes en ik krijg die ramen buiten af. Zo klooi ik een beetje de dag door. Tuinieren, doe ik d’r in de kruiwagen, kan ze mee doen op haar manier. Verder ruim ik gelijk alles op waar kan. Scheelt me weer aan het eind vd dag. Misschien anders hulp in de huishouding vragen? Geeft ook wat rust wellicht 🤗

3 maanden geleden

Je doet stuk meer dan ik gedaan krijg. Een hele dag met mn bijna 3 jarige is al teveel fysiek. Ik raak echt gestresst van rommel maar het lukt allemaal niet meer. Mn man probeert wel veel te doen maar die heeft toch wat minder last van rommel als ik. Ik probeer zo min mogelijk te bukken en staand of zittend huishouden dingen te doen

3 maanden geleden

Ik vind ook dat je nog veel gedaan krijgt, meer dan ik🙃. Wees lief voor jezelf! Op mijn goede dagen draai ik ook wasjes en zorg ik voor dingen als het toilet en even een doekje door de keuken, maar zeker de “grote” schoonmaak lukt me echt niet meer - het beddengoed verschonen is echt een beetje het extreemste wat ik nog aankan. Wij hebben een robot stofzuiger aangeschaft en ik ben er echt super super blij mee, is toch fijn als je al een kindje hebt van de leeftijd van veel op de grond spelen. Een vaste hulp konden wij helaas niet vinden binnen ons netwerk, maar ik heb wel al een bedrijfje gevonden waar wij waarschijnlijk een grote schoonmaak van gaan afnemen aan het begin van mijn verlof, die kunnen dan even bijspringen met de badkamer en keuken helemaal soppen 💚

2 maanden geleden

Dat klinkt niet als weinig, hoor. Ik ben 24 weken met peuter van bijna 3 en 32 uur werk. Heb wel man die meer doet nu dan ik. Laat wat je kunt laten (ramen zemen bijvoorbeeld). Is er iemand die (af en toe) kan helpen?