115 Reacties

7 maanden geleden

Up!!

7 maanden geleden

Wat leuk dat je een topic hebt geopend! Hier ook een! Mijn dochtertje is nu 4,5 jaar en durfde sinds een half jaartje te denken aan een tweede. Nu 4 +1 en al wel misselijk, maar heb nog hoop dat het zich beperkt tot normale misselijkheid..

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Wat leuk dat je een topic hebt geopend! Hier ook een! Mijn dochtertje is nu ...
Ah! Begrijpelijk. Is ook best een traumatische ervaring, zwangerschap met hg... Wel enorm sterk dat je liefde voor een tweede kindje toch groter is en je er toch voor bent gegaan! 💪🏼 Ik heb net nog op je andere reactie gereageerd haha!

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ah! Begrijpelijk. Is ook best een traumatische ervaring, zwangerschap met h ...
Ik zag het. Heb net terug gereageerd, hihi🤭. Je mag wel gewoon op dit bericht reageren hoor ipv in twee verschillende topics. Het was overleven met hg. Nu geniet ik extra van de prille zwangerschap omdat ik weet dat het elk moment om kan slaan. Daarna is die roze wolk voorbij helaas. Maar who knows.. Misschien blijft het gewoon uit. Hoever ben jij ook alweer? Hoe heb jij je voor je zwangerschap voorbereid?

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Ik zag het. Heb net terug gereageerd, hihi🤭. Je mag wel gewoon op dit beri ...
Ja precies! Ik kan me eigenlijk ook niet precies meer herinneren wanneer ik nou echt misselijk werd in mn eerste zwangerschap. Maar geniet er nu wel echt even van, dat niet misselijk zijn. Ik heb gister uit voorzorg zofran opgehaald bij de apotheek. Just in case. Tot nu toe ook nog niet hoeven nemen maar merk wel dat de misselijkheid wel af en toe heftiger word maar nog zeker niks in vergelijking tot HG. Volgens mijn app ben ik nu precies 6 week. Zal er vast iets naast zitten... Hoe ver ben jij nu? Verder heb ik me eigenlijk niet echt voorbereid.. ik ging er gewoon vanuit gezien mijn geschiedenis met hg dat ze me wel makkelijker zouden helpen. Medicatie aanvragen was ook geen probleem dus dat was top. Heb jij je verder nog voorbereid? Of bereid jij je nog voor?

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Ik zag het. Heb net terug gereageerd, hihi🤭. Je mag wel gewoon op dit beri ...
Ben je al iets van misselijk?

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ja precies! Ik kan me eigenlijk ook niet precies meer herinneren wanneer ik ...
Wat fijn dat je zo makkelijk aan de zofran bent gekomen! Mijn huisarts geeft het helaas niet, maar ik ga een afspraak maken om face to face met haar in gesprek te gaan en wat stukken van zehg laten zien als bewijs dat het wel degelijk veilig is.. Hopelijk mag ik dan ook zofran voorgeschreven krijgen. Oeii week 6 was het bij mij raak.. Ben nu 4+4.. Nog geen last van misselijkheid, heel soms vaag gevoel. Slik wel Emesafene nu uit voorzorg. Ik hoop dat het bij jou blijft bij dat niveau van misselijkheid en dat je gewoon kan blijven functioneren. Ik heb wel wat voorbereidingen gedaan zoals schoonmaakster regelen alvast, en dat mn man dochtertje van 4 naar school kan brengen en afhalen. En hoop zo erg dat het allemaal niet nodig zal zijn en dat ik alles zelf kan doen :(

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Wat fijn dat je zo makkelijk aan de zofran bent gekomen! Mijn huisarts geef ...
Ah ja snap ik helemaal hoor! Wellicht dat het preventief nemen van emesafene helpt en anders zou ik echt gaan drammen voor zofran hoor. Je wilt ook nog wel een beetje kunnen leven en moeder kunnen zijn voor je dochtertje. Ik probeer zelf ook mn mindset een beetje te veranderen ipv te denken van oh ik word misselijk en dit gaat fout , te denken dat het niet gaat gebeuren dit keer. Zal wel niet veel helpen maar merk wel dat het een klein beetje helpt. Hopelijk word het bij jou ook niet erger en anders, hopen dat je zofran krijgt!

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ah ja snap ik helemaal hoor! Wellicht dat het preventief nemen van emesafen ...
Hoihoi, hoe gaat het nu met je? Dat is wel een goeie hoor! Ik geloof er ook in dat we met onze gedachten invloed kunnen hebben op bepaalde klachten. Na jouw manier te hebben gelezen let ik er ook meer op moet ik zeggen. Jah.. Morgen even de huisarts opnieuw bellen voor een afspraak.

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Hoihoi, hoe gaat het nu met je? Dat is wel een goeie hoor! Ik geloof er ook ...
Vandaag voor het eerst zofran genomen. Het was echt niet mijn dag en voelde echt enorm misselijk en ziek. Hoe gaat het met jou? Huisarts al gebeld?

7 maanden geleden

Vorige zwangerschap ook gehad. Emefasine, Omeprazol en Primperan gebruikt toen. Ik hoop zo dat ik het nu niet weer hoef mee te maken… 🥺🍀🤞🏼

7 maanden geleden

Reactie op mm2511

Vorige zwangerschap ook gehad. Emefasine, Omeprazol en Primperan gebruikt t ...
En meerdere opnames gehad. Ik vond het heeel pittig!

7 maanden geleden

Reactie op mm2511

En meerdere opnames gehad. Ik vond het heeel pittig!
Zeker! Dat is het ook. Heb me in die tijd ook enorm eenzaam gevoeld!

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Zeker! Dat is het ook. Heb me in die tijd ook enorm eenzaam gevoeld!
Ja klopt heb ik ook. Of mensen het niet altijd begrijpen. Ene moment kon ik de dag goed doorkomen en van alles doen andere dag kon ik echt niks. Er is nog zoveel onbegrip voor. Daarnaast heb ik een traumatische bevalling gehad wat het voor mij heel lastig maakte om te gaan voor een tweede kindje. Ik heb een totaal ruptuur gehad, fluxus (na 7 week weer geopereerd resten in baarmoeder 😩), koorts, bloeddruk daling, ruggenprik werkte niet maar voor de helft. Dus hoop zo dat het nu allemaal goed gaat 🤞🏼

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Hoihoi, hoe gaat het nu met je? Dat is wel een goeie hoor! Ik geloof er ook ...
Moet toch even zeggen dat ik me nu wel echt weer enorm misselijk voel. Ben sinds gisteren ook begonnen met het nemen van Zofran. Zelfs dat werkt niet helemaal... Maar een beetje, alle beetjes helpen i guess...

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Vandaag voor het eerst zofran genomen. Het was echt niet mijn dag en voelde ...
Hoii, wat vervelend en ellendig dat hg begonnen is... Hoevaak neem je zofran in? Ik had vandaag een gesprek met de huisarts. Ze doet er supernoeilijk over pff. Wilt eerst met de Gynecealoog andere opties bespreken en nog bellen met de verloskunde hoogleraar die wel achter zofran staat. Dus volgende week krijg ik meer duidelijkheid. Verder word ik met de dag iets misselijker wakker.. Maar nog niet gespuugd ofzo. Zit op 5+2 weken. Merk wel dat ik echt heel weinig moet inplannen op een dag. Te veel prikkels geeft misselijkheid. Hoe gaat het nu met je? Mag je naast zofran misschien ook andere medicatie innemen die iets meer helpt?

7 maanden geleden

Reactie op mm2511

Ja klopt heb ik ook. Of mensen het niet altijd begrijpen. Ene moment kon ik ...
Ik hoop voor je dat deze keer hg niet de kop opsteekt. Spannend ook dat afwachten..

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Hoii, wat vervelend en ellendig dat hg begonnen is... Hoevaak neem je zofra ...
Verbaasd me nix! Bij mn eerste deden ze eerst ook heel moeilijk over zofran. Ik neem nu 2x per dag en dan is het net te doen. Ik mag er max 3 per dag nemen. Ik vind dit zo verschrikkelijk en ik voel me gewoon een porseleinen pop. ☹️

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Hoii, wat vervelend en ellendig dat hg begonnen is... Hoevaak neem je zofra ...
Hoe gaat het met jou vandaag?

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het met jou vandaag?
Hoi, wat fijn dat je schrijft! Met mij gaat het bergafwaarts. Elke dag een strijd om niet over te geven. Tot nu toe gelukt, maar ben bang dat dit niet lang meer zal duren.. Heel heftig allemaal.. Wel heb ik momenten op de dag dat mn misselijkheid afneemt, dan huil ik van geluk xD Vandaag te horen gekregen dat ik de orale zofran wel krijg. Als ik begin met spugen zal ik daarmee starten hebben we afgesproken.