115 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het met jou vandaag?
Hoe gaat het met jou? Kun je nog wel een beetje mama zijn voor je kleintje thuis?

7 maanden geleden

Wat fijn zo'n topic vorige zwangerschap ook HG gehad. Ook vanaf 6 weken nu 5+3 dus hoop dat het meevalt dit keer maar begint nu al wat misselijk gevoel te krijgen hoop dat het daarbij blijft en niet doorgaat met overgeven...

7 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Hoi, wat fijn dat je schrijft! Met mij gaat het bergafwaarts. Elke dag een ...
Ohhhh! Dat is fijn! Hier eigenlijk het zelfde. Elke dag een strijd om niet over te geven, kokhalzen moet ik wel enorm veel. Ook met Zofran. Maar weet zeker dat als ik het niet had gehad dat het echt h茅茅l slecht was gegaan. Fijn dat je zofran voorgeschreven kan krijgen als het nodig is 鉂わ笍. Hoe ver ben jij nu? Ik begon met 6 week en 3/4 dagen de misselijkheid echt niet meer te kunnen stoppen. Lig nu ook voornamelijk op de bank. Ik probeer nog veel te doen voor ons meisje maar soms lukt het echt even niet meer. Hoe gaat het bij jou dan? Kan je nog dingen of lukt dat ook niet meer?

6 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Wat fijn zo'n topic vorige zwangerschap ook HG gehad. Ook vanaf 6 weken nu ...
Oehh..spannend he dat afwachten. Heb je al overlegd voor medicatie etc.met je huisarts?

6 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ohhhh! Dat is fijn! Hier eigenlijk het zelfde. Elke dag een strijd om niet ...
Jaa, heb Zofran officieel vandaag binnen. Klopt het dat je smelttabletten krijgt? Ben er wel superblij mee, geeft wat rust. Ik heb nu dit ritme: tot 16 uur kan ik bijna helemaal niks en is het vechten om niet over te geven. Daarna kan ik op een rustige tempo wat dingen oppakken omdat de misselijkheid niet meer overheerst en kan ik zelfs genieten van eten en zin hebben in iets. Ik merk dat als er af en toe iemand langskomt dit ook fijn en positief invloed heeft dan de hele dag alleen zijn. Helaas vanmorgen wel overgegeven, maar daar bleef het gelukkig bij. Ben nu vandaag precies 6 weken. Ben heel erg benieuwd hoe het de komende dagen gaan. Hopelijk blijft het of stabiel of dat het beter gaat. Voor jullie allemaal wens ik dat uiteraard!

6 maanden geleden

Fijn dit topic. Eerste zwangerschap vanaf week 7 tot week 20 last gehad met 2 opnames. Nu 5 weken zwanger van 2e kindje en ik mer dat ik best bang ben. Ik probeer positief te blijven en tot nu nog geen last. Ik wil het zo graag wat langer geheim gehouden ipv verplicht vertellen omdat je in het ziekenhuis ligt. Hele dikke knuffel aan iedereen hier. We kunnen dit!

6 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Oehh..spannend he dat afwachten. Heb je al overlegd voor medicatie etc.met ...
Ja met mijn verloskundigen, ze sturen me direct dan door naar de gynaecoloog (huisarts valt in hierbuiten in mijn geval) omdat ik medische ben. Ik slik nu suprmal uit voorzorg heeft de verloskundigen voorgesteld ze zien wel eens dat dit op voorhand helpt. Week 6 komt nu dichtbij dat vind ik wel spannend, omdat het vanaf toen ook bergafwaarts ging met 2 opnames enkel hielp toen zofran maar dat kreeg bij 13 weken. Wel al besproken dat ik zofran eerder mag nemen maar wil dit zelf niet aangezien de eventuele kleine risico's die daar aan kunnen zitten. Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk.

6 maanden geleden

Voor mij is het begonnen ik zou zeggen: LET THE HUNGERGAMES BEGIN! and may the odds be ever in your favor.

6 maanden geleden

Reactie op G-W

Voor mij is het begonnen ik zou zeggen: LET THE HUNGERGAMES BEGIN! and ...
Same here! 馃ゲ馃ゲ馃ゲ

6 maanden geleden

Ik voel me echt een zeikerd maar atm red ik alleen zofran niet eens ..

6 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ik voel me echt een zeikerd maar atm red ik alleen zofran niet eens ..
Nee we zijn strijders! Moet je nu ook spugen?

6 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Ja met mijn verloskundigen, ze sturen me direct dan door naar de gynaecoloo ...
Wat fijn he dat je gelijk wordt geholpen. Bij de 1e overkomt het je en de tweede is het toch allemaal ietsjes makkelijker omdat je je kan voorbereiden. Nou, hopelijk allemaal niet nodig idd!

6 maanden geleden

Hey, wat fijn dit topic. Ik jad bij de eerste ook hg. Nu ruim 7 weken en ben wel moe en misselijk maar ik kan nog eten en geef niet over. Stukken beter dan bij de eerste. Ik hoop dat het zo blijft en dat het bij jullie ook meevalt!

6 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Nee we zijn strijders! Moet je nu ook spugen?
Helaas wel. Houd het niet meer binnen. Huisarts gebeld en mag nu een combinatie emesafene zofran gebruiken. Ben benieuwd of dat werkt.

6 maanden geleden

Vandaag bij de vk geweest. Echo was goed, officieel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Eerste infuus is zometeen een feit.

6 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Vandaag bij de vk geweest. Echo was goed, officieel doorgestuurd naar het z ...
Meen je niet.. Het gaat allemaal zo snel he.. Wel fijn dat de echo goed is en je terecht kan voor infuus. Ik had voor mezelf bedacht dat een thuisinfuus fijner zou zijn als het weer zover komt. Is dat misschien een optie voor jou? Ik wens je heel veel sterkte meid! Je kunt het, deze dagen gaan ook echt voorbij!

6 maanden geleden

Yep, het is begonnen. Ook de derde zwangerschap misselijk en overgeven tot het extreme af. Ik dacht dat ik er goed vanaf kwam maar vanochtend bij 7+0 is het een feit.

6 maanden geleden

Nou, het is ook hier begonnen. :(

6 maanden geleden

Reactie op Ber22

Nou, het is ook hier begonnen. :(
Pfff verschrikkelijk!

6 maanden geleden

Reactie op Toepje91

Meen je niet.. Het gaat allemaal zo snel he.. Wel fijn dat de echo goed is ...
Ik wil geen thuisinfuus, daar voel ik me niet goed bij haha. In het ziekenhuis vind ik dan fijner en kan ik ook 茅cht rust krijgen. Thuis lukt dat niet.