115 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Bep89

De gewone. Werken de smelttabletten beter? De misselijkheid gaat niet weg, ...
Ja! De smelttabletten zijn echt stukken beter! Met de smelttabletten ben ik niet misselijk maar met die normale wel.

4 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie allemaal?

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Ik ben ondertussen 16 weken en met 2x zofran per dag kan ik al sinds 13 weken de dagen goed doorkomen. Spuug helemaal niet meer en ook misselijkheid is bijna helemaal weg. Lichamelijk verder voel ik me wel kut en mentaal ook maar dat geeft niet ik ben enorm blij dat voor nu het ergste erop zit. Zolang ik de zofran blijf slikken gaat het goed. En bij jou?? Hoe ver ben je nu?

4 maanden geleden

Reactie op BlackFairy

Echt ongeloooofelijk moe en futloos, herken mezelf totaal niet!Mn brein wilt zoveel, maar het lijf wilt alleen maar slapen en heeft 0 focus. Werken lukt ook niet, ziekgemeld helaas. Lukt dat bij jullie nog wel? Had echt gehoopt dat het bij jet 2e trimester beter zou zijn.

4 maanden geleden

@dmmk & @bep89, Ik herken mezelf wel in jullie berichtjes. Ik ben in middels 18 +1 week en sinds 15 week is het ook redelijk te doen. Nog wel op en af vlagen misselijkheid en moet nog wel echt 2/3x pd zofran slikken. Lichamelijk voel ik me ook echt op en doe ik ook nog vaak een dutje overdag. Ben zelf ook heel blij om te weten dat het ergste er op zit. Dat helpt wel enorm. Eten lukt nog niet altijd, ik moet echt eten waar ik op dat moment zin in heb. Drinken is ook nog echt een ding en wil eigenlijk alleen nog maar sinassapelsap hebben. Drink ik echt sinds week 7, alleen maar. Dus dat moet ook anders, aangezien er anders weer kans is op zwangerschaps diabetes..

4 maanden geleden

Reactie op Bep89

Echt ongeloooofelijk moe en futloos, herken mezelf totaal niet!Mn brein wi ...
Ik ben sinds week 13/14 weer opbouwend aan het werk echt heel langzaam. Maar ik merk dat mn concentratie heel slecht is en ik daarna echt niks meer kan. Ik zie ook niet echt voor me dat ik tot het einde ga door werken

4 maanden geleden

Reactie op dmmk

Ik ben sinds week 13/14 weer opbouwend aan het werk echt heel langzaam. Maa ...
Klote he? Het voelt echt een beetje als falen ofzo, terwijl.ik rationeel gezien ook echt wel snap dat het nu eenmaal zo is en je lijf met andere processen bezig is. Heb jij ook een gesprek gehad met de bedrijfsarts op het werk? Die krijg ik over ruim een week, ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Zie gewoon echt niet voor me hoe ik mn restje energie nog op werk moet inzetten. De dagelijkse levensonderhoud zaken kosten al zoveel energie.

4 maanden geleden

Ik ga vanaf volgende week 25% de ziektewet in. Het werk word me echt te zwaar en heb telkens na het werken rugpijn..

4 maanden geleden

Reactie op Bep89

Klote he? Het voelt echt een beetje als falen ofzo, terwijl.ik rationeel ge ...
Ja idd wat je zegt dat falen herken ik. Bij mijn zoontje ben ik veelste snel en veelste veel gaan werken en daardoor bij 24 weken met weeen thuis komen te zitten. Ik probeer tegen mezelf elke keer te zeggen het is het niet waard je lichaam en baby zijn belangrijker. Ja vorige week toevallig ging wel prima. Hij begreep het goed en zei zelf ook dat ik echt niet te snel moet gaan. Uiteindeljk zijn idd je dagelijkse dingen en jezelf levende houden nu het belangrijkste. Het helpt mij Mental wel om er even uit te zijn maar dat balans vinden is heel lastig

4 maanden geleden

Hee meiden herkent iemand dit. Ik spuug niet meer al aantal weken gelukkig. Ik eet opzich voldoende niet altijd lukt evenveel groente en drinken lukt nu ook. Maar ik voel me zo vaak bijna soort onwel. Ik ben opbouwend aan werk. Gister was ik aan het lopen op werk en dan word ik duizelig , hoge hartslag, alsof mn benen het opgeven en moet ik gaan zitten. Heb dit meerdere keren per dag dat ik me echt helemaal niet lekker voel. Het voelt soms alsof mn lichaam helemaal leeg en op is. Ik kan me ook nergens op concentreren, als iemand iets verteld begrijp ik de helft niet en vergeet ik het. Mn vitamine D is al 3 jaar exteeem laag dus denk niet dat dat het ineens is. Mn ijzer en HB waren voordat de HG begon prima. Bloeddruk ook vaak wel laag maar wel ok茅. Waarschijnlijk is het een naslag van de Hg. Bij mn zoontje voelde ik me ook 9 maanden kut maar het valt me echt zwaar. Herkent iemand dit?

4 maanden geleden

Reactie op dmmk

Hee meiden herkent iemand dit. Ik spuug niet meer al aantal weken gelukkig. ...
Ja ik herken dit zeker. Krijg ook geregeld een zweetaanval of opvlieger ofzo. Maar focus en geheugen is echt onder 0, zwaar vermoeiend ook. Je voelt je echt dom haha. Ik ben normaal ook heel assertief en adrem, is nu weinig van over vind ik zelf 馃槅. Leuk zon zwangerschapsbrein. Energie is echt minimaal ook, slaap iedere dag nog in de middag en ook savonds lig ik er vaak om 21.00 uur al in (soms ook eerder). Echt waardeloos, maarja ik probeer het te accepteren. Grote kans dat dit de gehele zwangerschap blijft. Blijkbaar heeft het lichaam het nodig hou ik mijzelf maar voor..... Sterkte !

3 maanden geleden

Wie herkent dit, vorige zwangerschap echt heftige HG gehad. Nu niet tot afgelopen week week nu 21 weken opeens misselijk hele dagen overgeven alles het zelfde als de vorige keer.. Kan Hg nu nog opduiken ? Of is het toeval en een griepje ?

3 maanden geleden

Reactie op Jippie1995

Wie herkent dit, vorige zwangerschap echt heftige HG gehad. Nu niet tot afg ...
Geen idee! Denk dat je even moet gaan aankijken welke kant het op gaat...

18 dagen geleden

Hoe gaat het hier met iedereen

18 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Hoe gaat het hier met iedereen
Hier ondertussen 33 weken. Misselijkheid neemt af en toe wat toe maar logisch want alles word nu lekker verdrukt 馃槀 over algemeen wel nog steeds extreem vermoeid , duizelig , niet lekker, geen eetlust etc. En bij jou?