10 Reacties
2 dagen geleden
Vooral herkenning .. hier ook nog veel melkvoedingen, ze eet ze inmiddels haar boterham best goed s middags, fruit wisselt (uit zo'n zakje dat slurpt ze dan weet wel naar binnen) en avondeten vaak niet eens een half potje 😅 het is lastig om te weten waar je goed aan doet, want je wil het aanmoedigen maar ook niet forceren..
2 dagen geleden
Ja, vooral geen strijd er van maken en er een gezellig moment van maken, dus samen eten. Het helpt bij ons nu in deze "fase" dat als ze uit haar stoel klimt haar nog wat eten te geven als ze staat. Dan eet ze nog door 🤣🤣 als ze niet zo veel gegeten heeft geven we tussendoor wat dingetjes als ze aan het spelen is. Hier zit ze ook nog op 3-4 flessen. Eet haar Fruit en lunch heel goed maar blijft toch hongerig. Maar wat ik weet is dat je er vooral geen strijd van moet maken.
Ik moet wel zeggen dat we al vroeg zijn begonnen met vaste voeding en haar zelf laten eten.
Wij geven haar in de ochtend nog een fles na het wakker worden.
Om 9 uur Fruit, eet ze heel goed.
9:30 dutje
12:00 lunch
13:30 dutje +Fles
15:00 tussendoortje yoghurt ofzo of een smoothie
En dan avond eten, eet ze ook niet altijd even goed en voor het slapen krijgt ze nog een fles en snachts als ze honger heeft nog.
Ook kindjes die blijkbaar redelijk goed eten kunnen nogsteeds veel flesjes drinken 🤣 want op dagen dat ze wel echt goed eet is ze nogsteeds hongerig.
Maar wat wij dus doen als ze niet goed eet is is het gewoon accepteren. Zo lang ze blij is en goed groeit lijkt me dat er niks aan de hand is. Gaat vanzelf wel weer beter denk ik.
2 dagen geleden
Onze baby eet ook slecht vaste voeding / stukjes. Gepureerd eet hij wel. Dingen die hij wel soms eet : cracotte met zuivelspread oid en een krentenbol een hij ook zo op. Ik probeer hiermee zijn eet skills wat te vergroten in de hoop dat hij straks meer gaat eten!
2 dagen geleden
Wij geven in de ochtend vaak pap ipv alleen melk..vaak al rond 7.00 uur en dan rond 10.00 uur fruit.
Ik vermoed dat ze door de fles voor het dutje zo vol zit dat ze daarom geen fruit meer wil eten.
Dan als lunch idd brood en melk voor het dutje. In de middag eet mijn dochter dan ook niet zoveel. Soms een maisvinger of 1/2 soepstengel. Als avondeten eet mijn dochter ook een half potje voor 12 mnd of zelf gemaakt,maar nog wel gepureerd en dan weer een melkvoeding voor het slapen en idd ook in de nacht nog.
Komt vanzelf goed in de loop van de tijd hoor. Bij mijn oudste dochter ging het net zo...
2 dagen geleden
Wij hebben een meisje wat veel eet. Eigenlijk alles wat een dagmenu moet bevatten volgens voedingscentrum dus onder andere: 3 boterhammen, 1,5 stuk fruit, 100 gram groente, 2 opvhepleps aardappel/pasta/groente etc. Het enige verschil wat ik dan gelijk zie is dat ze maar 2x150 ml melk drinkt. We hebben natuurlijk wel lang het vaste eten opgebouwd en melk afgebouwd. Steeds eten aanbieden, blijven aanbieden als ze niet gelijke wilde maar nooit druk erop.
2 dagen geleden
Wat doet ze als ze met haar handen mag eten? Hier kan ik de eerste paar happen geven daarna gaat hij zelf met z’n handen eten wilde het eerst niet maar er komt zo nog verassend veel binnen🤷🏼♀️ dan maar elke avond in bad aangezien m’n zoon ook geen slab wil maar die eerst aftrekt en dan gaat eten🤔
2 dagen geleden
Reactie op Bloempotje
Wij hebben een meisje wat veel eet. Eigenlijk alles wat een dagmenu moet be ...
Ooh ja goede. Ze eet dus echt alles zelf met haar handen