10 Reacties

2 maanden geleden

Ik gebruik al een tijdje ijzertabletten. Had in het begin nooit last van misselijkheid, maar het valt mij op dat dit nu wel gebeurd. Ik drink graag water met iets zuurs dus citroen of fruit erbij. Iets wat mijn maag alkalischer maakt. Dit werkt voor mij persoonlijk.

2 maanden geleden

Ik eet eerst wat, cracker of iets wat ik kan handelen in de ochtend dan neem ik mijn zwangerschap vit. en mijn ijzertablet met jus Orange (goed voor de inname van het ijzer)daarna geen last van misselijkheid. Helpt voor mij! Misschien helpt het jou ook?🤗

2 maanden geleden

Welke ijzertabletten gebruik je? Op advies van de verloskundige geven ik ijzertabletten bisglycinaat dit zou minder bijwerkingen geven dan de gewone ijzertabletten. Ik neem het in met sinaasappelsap voor een betere opname. Deze heb ik https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-ijzer-20mg-6100156285?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17535879796&gad_source=1&gbraid=0AAAAADt3xqBHx5T2pMAlwEnpJ_yn7p3pF&gclid=CjwKCAjwlbu2BhA3EiwA3yXyu_pdaQfhnJBSKl9C4Rgt_KgULvq-IS8DmSlS56Wrz03r1p59J419jRoCpD8QAvD_BwE

2 maanden geleden

Ik gebruik gentle iron, de soort met de minste bijwerkingen! Ben nog wel wat misselijk maar vorige zwangerschap die andere tabletten van de huisarts en toen constant verstopt en kots misselijk etc!

2 maanden geleden

Ik neem de standaard ijzer tabletjes van de kruidvat met water in of met sinaasappelsap en heb er geen last van maar dat is natuurlijk ook per persoon verschillend. Mijn zus die huisarts is vertelde mij dat ik minstens 2 uur moet wachten na het in nemen van zuivel (dus mijn ontbijt)omdat het anders geen nut heeft om ijzer in te nemen.

2 maanden geleden

Ik heb een drankje aanbevolen gekregen van de verloskundige. Floradix heet het.

2 maanden geleden

Ik neem de ijzertabletten voordat ik ga slapen. Uurtje daarvoor wat eten. Doordat ik dan ga slapen, geen last van de misselijkheid. Ochtend was geen succes voor mij

2 maanden geleden

Kan je die tabletten ook voor het slapen innemen btw ?

2 maanden geleden

Ik neem ze in als ik ‘s nachts half slapend naar de wc moet. Klein risico dat je ze dan vergeet maar dat helpt mij het beste tegen de misselijkheid. Sterkte!

2 maanden geleden

Ik gebruikte voor de zwangerschap al ijzertabletten en wordt er sinds ik zwanger ben ook misselijk van. Ik nam ze altijd volgens voorschrift op nuchtere maag en at een uur daarna pas, maar dat lukt me echt niet meer. Mijn vk gaf aan dat in dat geval het altijd nog beter is ze in te nemen, desnoods wel met wat yoghurt als ik ze dan binnen houd, dan ze helemaal niet meer nemen of overgeven.