19 Reacties
één maand geleden
Ik herken dit helemaal! Ik ben de eerste 13 weken 10 kilo afgevallen ben nu 29+2 en ben 4 kilo weer aangekomen dus zit nog ver onder mijn start gewicht. De verloskundige gaf ook aan dat ze niet vermoed dat ik nog veel aan zal komen. De baby ligt voor op groei en gewicht dus hij doet het super
één maand geleden
Herkenbaar! Ik weeg nu 1kg meer dan voor mijn zwangerschap, met 29+2. Mijn buik wordt groter en de rest van mij wordt dunner. Ik kom nog steeds de dag door met genoeg energie en onze dochter groeit goed, fundushoogte iets groter dan gemiddeld. Ik heb mijn zorgen uitgesproken bij de verloskundige maar afgesproken dat zolang ze goed groeit en ik genoeg energie heb het goed is. Pas als 1 van die 2 verandert brengt ze me in contact met een diëtist.
één maand geleden
Het is bij iedereen anders. Een vriendin van mij (zij is nu 38 weken zwanger) zit nog steeds op haar startgewicht terwijl ik (26 weken zwanger) er intussen 12 kilo bij heb. Meer haar kindje gaat het ook super goed.
één maand geleden
Je lichaam verbruikt ook een boel energie met zwanger zijn, plus dat er ook dingen naar de baby gaan, bij de een verbruikt het lichaam meer daarvoor dan bij de ander. Zolang je baby goed groeit is het prima, 4,5 kilo op die termijn is ook prima. Ik kom steeds wat aan en val dan weer wat af, dus ik schommel erg in gewicht en ben nu totaal 3 kilo aangekomen, terwijl dat vorige maand 4 was. Inmiddels weer 1 kilo kwijt.
één maand geleden
Hier hetzelfde met 28wk, ik eet veel meer en kan tegelijk voor het eerst in m’n leven m’n ribben zien op m’n buik.. Ook zijn m’n benen dunner omdat ik door weinig sporten veel spiermassa verloren ben. Daar kan het qua kilo’s ook aan liggen! Verder voel ik me goed en gaat het met het kindje ook goed, dus vooral vertrouwen op je verloskundige zou ik zeggen!
één maand geleden
Reactie op NaylaE
Mag ik je nog wat vragen😚
Hoe weet je dat je baby voor licht op groei en g ...
Je mag zeker alles vragen😊
Het is een heel lang verhaal hoor maar vanaf het moment dat de uitgerekende datum vastgesteld werd lag de baby dubbel waardoor ze hem geschat heeft op 5december (nu dus 29+2 weken)
Op elke echo loopt de baby qua groei voor met 2/3 weken en zou de uitgerekende datum die daarbij past 24november zijn. Afgelopen woensdag ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis met weeen en werd de baby qua gewicht geschat op 1550g en qua termijn op 32 weken. Qua groei van de baby mocht ik dus in dat ziekenhuis blijven maar qua termijn moest ik naar het lumc omdat hij extreem prematuur zou zijn. God zijn dank hebben uiteindelijk alle weeen remmers geholpen maar zijn groei word daardoor wel extra in de gate gehouden dus heb as woensdag nu weer een echo.
één maand geleden
Hier ook ben sinds begin van mijn zwangerschap 6 kilo kwijt. Nou had ik zelf wel beetje overgewicht al. Nu 27 + 5 en kleine groeit gewoon goed. Had ook nagevraagd bij mijn verloskundige aangezien ik wel meer ben gaan eten en niet anders dan normaal ze zei ja kleine groeit goed en het enige wat je nog kan doen is kijken of je wat gezonde vetten kan eten.
één maand geleden
Ik herken het een beetje. Ik ben bijna 29 weken. In de eerste 6 maanden ben ik 9,8 kilo bij gekomen. Ondertussen sinds week 25 weten we dat ik zwangerschapsdiabetes heb en hoge bloeddruk. Ik at al gezond nu mag ik bijna niks meer wat ik at maar het is het wachten waard.
Nu 4 weken verder dan 3,5 kilo afgevallen. Ik zit nog op 7 kilo.
één maand geleden
Hier ook hoor, 30 weken en 5kg erbij: mijn armen, benen en gezicht zijn een pak smaller nu en ik eet gezond maar evengoed Mc & pizza door de week. Bij mij is het heel duidelijk dat mijn hartslag veel hoger is nu. Ik verbrand dus eigenlijk constant caloriën, misschien zelfs meer dan dat ik binnen krijg. Mijn kindje is aan de grote kant en mijn buik is nog redelijk bescheiden (steekt wel echt hard naar voren). Mijn verloskundige zegt dat je babytje echt wel alle voedingsstoffen pakt, en de rest hou je zelf 😊 dus je babytje zal sowieso safe zijn 🤍
één maand geleden
Ik had zelf vooral tot week 21 dat ik eerst 2,5kg afviel en daarna "pas" 4,5 kg aan was gekomen. Mijn verloskundige heeft naast een paar keer navragen of ik "echt niet aan het lijnen was" mij daarna verteld dat mijn kindje her gwn erg lekker in mijn buik heeft en pakt wat hij nodig heeft. Nu was ik zelf ook voor de zwangerschap al wat zwaarder (BMI: 30), dus ben blij dat ik nu niet tijdens de zwangerschap 100kg hoef te worden ofzo.
Sowieso zijn die aankom gemiddelde een globaal gemiddelde, maar als jij je echt zorgen maakt, vooral je verloskundige uitleggen dat jij je zorgen maakt. Misschien dat ze jou toch wat meer gerust kan stellen!
In mijn geval kom ik sinds vorige week (wk 25) wel ineens meer aan en zit ik nu "keurig op het gemiddelde" met 7,6kg erbij. Mijn gewrichten vinden iig dit minder, haha.