21 Reacties

3 maanden geleden

Ze hebben nog heel veel plaats en kunnen nog alle kanten op draaien. Hij kan zelf met zn beentjes naar je rug toe gaan liggen en dan kan het zijn dat je even niks voelt. Ga even op je linker zij liggen en drink/eet iets met suiker

3 maanden geleden

Ik had exact hetzelfe eergisteren. Ik voel hem ook al weken en sterk en veel door de dag heen. En had hem echt al bijna een dag amper gevoeld. Maakt me mega zorgen dus snap je helemaal. Wat je zelf zegt is wel waar. Je hoeft hem nog niet te voelen nu. Ik voel hem nu ook weer veel. Waarschijnlijk was hij even wat rustiger of in mijn rug aan het trappelen. Ik heb wel mijn verloskundige gesproken en die zou als ik me de volgende dag nog zorgen maakte even het hartje komen luisteren. Dus als dat je zou opluchten kun je misschien dat proberen. Maar komt vast goed, er is vast niks aan de hand. Veel liefs

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik zit de laatste twee dagen ook van: moet ik me zorgen maken? Als ik er op let dan voel ik hem wel, maar het is zo zachtjes.. eerder was het veel duidelijker 😭

3 maanden geleden

Bij mij is gezegd geworden door vk. Dat je de baby rond 24-25 weken dagelijks moet voelen. Wat mij helpt op het moment dat ik hem niet voel is om mijn linker zij liggen. En zelf ontspannen en over de buik wrijven. Of als je na bed gaat en ligt om contact met de baby te maken. Dan zal het weer bewegen. Mij is ook gezegd geworden als je je zorgen maakt bel liever te vaak dan te weinig.

3 maanden geleden

Ik ben vandaag 24 weken en voel de baby voor het eerst goed. Placenta zit aan de voorkant. Voel hem ook niet hele dag door.

3 maanden geleden

Je kunt wat gaan eten en op je linker zij gaan liggen. Als jouw onrust blijft bel je gewoon je verloskundige. Beter keertje te vaak bellen dan 1x te weinig.

3 maanden geleden

Reactie op Mamavtwee

Je kunt wat gaan eten en op je linker zij gaan liggen. Als jouw onrust blij ...
Heb echt al die dingen geprobeerd, zoet gegeten en gedronken, op me linker zij gaan liggen voor lange tijd maar nog steeds weinig beweging. Toen met moeite de verloskundige gebeld omdat ik me echt zorgen begon te maken en ze begon gelijk met “ dat ik niet zo laat moest bellen voor zulke dingen” gaf me totaal geen geruststellend gevoel voor als ik me een keer zorgen maak en twijfels heb. Ze zei dat zelfs als was ik 28 weken dat ik dan niet rond het tijdstip moest bellen. Heel jammer..

3 maanden geleden

Reactie op GeestigeCactus122347

Heb echt al die dingen geprobeerd, zoet gegeten en gedronken, op me linker ...
Wauw. Wtf. Sorry maar als dit mijn verloskundige was geweest, dan had ik direct een andere praktijk gezocht. Wat een asociaal figuur zeg. Juist voor dit soort dingen hebben ze een spoedlijn. Dit is gewoon hun werk.

3 maanden geleden

Wat vervelend dat je verloskundige zo reageert 😢 heb je al geprobeerd om op je buik te liggen? Ook al is dat misschien al oncomfortabel. Ik ben er toevallig achtergekomen dat wanneer ik op mijn buik lig hij ineens actief wordt.

3 maanden geleden

Zo.. ik had gelijk gevraagd waar haar verstand zit 😅 ik heb het ook gehad, bij de warme dagen was hij heel actief en voel hem nu iets minder maar ik voel hem nog wel! Ik voel hem persoonlijk het beste wanneer ik op mijn rug lig en mezelf ontspan.. anders naar een hartjes spreek uur gaan om naar het hartje te kunnen luisteren.. met met Z’on verloskundige had het voor mij niet gehoeven.. 🙈 komt allemaal goed 😘

3 maanden geleden

Ohh wat naar… dan heb je zo zitten dubben over wel of niet bellen en krijg je dit. Heeft ze op z’n minst wel inhoudelijk antwoord gegeven om je zorgen wat weg te nemen? Ik heb in het begin een keer gebeld toen ik mij zorgen maakte. Ik belde bewust op het moment dat gepland staat voor geen spoed. Ik had mijn zin nog niet eens afgemaakt en kreeg al te horen dat zij ook niet wist of het goed zat. Kon goed of fout zijn. Maar ze kon natuurlijk niet op afstand in m’n buik kijken. Tja, dat begrijp ik maar zij hebben wel meer ervaringen en letterlijk de mogelijkheid om het te controleren. Heb toen snel geleerd dat ik met mijn twijfels niet hoef te bellen. Want op dat moment heb je echt niets aan een preek van iemand die vind dat je hen er niet mee hoeft te storen. Hoe gaat het nu bij jou? Voel je al weer wat meer?

3 maanden geleden

Wow.. ik had idd naar een andere verloskundige praktijk overgestapt. Dit is niet normaal hoor!! Dit is haar werk en ik heb hier tijdens mn vorige zwangerschap ook wel eens “laat” voor gebeld. Ik werd altijd gerustgesteld of ze kwamen zelfs langs..

3 maanden geleden

Voel je hem inmiddels wel weer wat beter?🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Flower221

Wow.. ik had idd naar een andere verloskundige praktijk overgestapt. Dit is ...
Precies hier ook, vorige zwamgerschap heb ik bijna elke week gebeld. Ik kon altijd direct langskomen, of het nou 23 uur savonds was of 12 uur overdag

3 maanden geleden

Wauw wat een reactie van je verloskundige praktijk. Ik had persoonlijk ook meteen overgestapt. Ik heb heel vaak gebeld wegens bloedingen in m’n eerste trimester. En toen ik van de week het niet vertrouwde belde ik ook 2 dagen achter elkaar. Om mij gerust te stellen is ze zelfs langsgekomen om het hartje te luisteren. Dus je hoeft je echt niet te schamen omdat je je zorgen maakt. Het is heel normaal dat je het spannend vind. Ik heb ook een keertje gehad dat ik haar een dagje minder voelde. De dagen erna trapte ze er weer flink op los. Dus gewoon bellen als je onzeker bent! Is je goed recht, daar zijn ze voor☺️

3 maanden geleden

Ik voelde de baby eergister ook minder en maakte mij zorgen (4e zwangerschap). ‘s Avonds werd hij gelukkig iets actiever, maar nog niet helemaal zoals ‘normaal’, had zelf ook een drukke dag gehad. De volgende dag en vandaag is hij weer druk op volle sterkte. In 90-95% van de gevallen is minder beweging gelukkig doordat je baby net even anders ligt wegens nog veel ruimte of dat je zelf een drukke dag hebt. Dit gezegd hebbende, heb ik met mijn eerste zwangerschap een hele andere ervaring gehad. Ik was 28 weken zwanger en voelde onze dochter de hele dag weinig, maar was aan het werk en dacht als ik vanavond thuis ben dan komt het wel weer. ‘s Avonds helaas nog steeds te weinig beweging (heel licht en kort), dus toch met grote zorgen de vk gebeld. Zij probeerde ons ook af te schepen dat dit wel eens kon gebeuren en of ik niet overdag had kunnen bellen. Alles in mij zei echter dat dit niet goed zat, dus we kregen een doorverwijzing naar het zkh. Daar ‘s avonds om half 10 aangekomen en de ctg’s waren niet goed, haar hartje klopte, maar dipte elke keer. Dit werd helaas niet stabiel. Daarom werd ik ‘s nachts per ambulance naar het VUmc gebracht en lang verhaal kort, onze dochter is 2 dagen later gehaald via een keizersnede vanwege foetale nood. Ze kreeg te weinig voeding van mijn placenta, die werkte niet goed meer. Overigens is het nu een gezonde meid van 9 jaar ;-). Ik zeg dit niet om je bang te maken. Alleen om altijd JOUW gevoel te volgen! En als het niet goed voelt, dan nog maar eens bellen en nog eens als dat nodig is! Gelukkig is het meestal helemaal niets, maar het kan wel. Alleen hartje luisteren is niet voldoende, ik zou altijd aanraden om een ctg te vragen met een echo, pas dan kunnen ze zien of er echt iets aan de hand is. Met alleen hartje luisteren heb je eigenlijk alleen de info dat je baby leeft op dat moment. Als wij dit hadden gedaan, dan had ik nu mijn oudste dochter niet gehad. Veel sterkte en ik hoop natuurlijk dat je inmiddels alle trapjes weer voelt! 😃🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Lily24

Ik voelde de baby eergister ook minder en maakte mij zorgen (4e zwangerscha ...
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb me vanochtend ingeschreven bij een andere praktijk omdat ik me niet echt lekker voelde met de manier waarop ze er mee om gingen. Vandaag ook hele dag weinig gevoelt en toch maar bij nieuwe verloskundige zorgen geuit, ik kom gelijk langs komen en ze heeft een echo gemaakt en hartje geluisterd en nam mijn angst gevoel heel serieus okal ben ik nog maar 22 weken en kan het dus gebeuren dat je de baby niet veel voelt, ze heeft me toch maar door verwezen naar het ziekenhuis omdat ze zelf ook weinig beweging zag maar wel een goed kloppend hartje. Werd bij het ziekenhuis wel snel na een echo van paar minuten weer naar huis gestuurd maar heb er in iedergeval een beter gevoel bij en voel me dit keer wel echt serieus genomen. Hopelijk voel ik snel meer beweging😊

3 maanden geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb me vanochtend ingeschreven bi ...
Fijn dat je bij de nieuwe praktijk serieus genomen wordt! Hoe de vorige verloskundige je behandelde sloeg echt nergens op. Ik hoop dat je de baby snel meer voelt ❤️

3 maanden geleden

Reactie op Plofje98

Fijn dat je bij de nieuwe praktijk serieus genomen wordt! Hoe de vorige ver ...
Dankjewel 🤍

3 maanden geleden

Is het raar dat ik bijna 21 weken ben en hem nog steeds niet voel? 🥲 moet nog me echo krijgen ivm vakantie