19 Reacties
één dag geleden
Reactie op Cocoklink
Heel herkenbaar qua klachten.. indalingsweeen wordt het bij mij genoemd, ki ...
🤞🏼🤞🏼🤞🏼 ja als ik bel zeggen ze toch dat het blaasontsteking is en ben dat horen telkens een beetje beu ofso met haar.. terwijl een andere VK mij wel leuk te woord wilt staan 🙈 daarom wil ik ook echt niet bellen nu omdat ik weet dat dat ene vrouwtje dienst heeft 🥲
één dag geleden
Vervelend als je het idee hebt afgescheept te worden!
Het kan vanalles zijn, van nog wat verder indalen tot oefenweeën wellicht.
Ik had ook kramp met 36+6, ging weer over. Soms komt het kort terug. Verloskundige zei bij mij: je lichaam oefent en bereidt zich voor.
Tenzij je andere info hebt gehad, kun je het best even aanzien. Wordt het pijnlijk en/of regelmatig, schroom dam niet om toch wel te bellen hoor.
één dag geleden
Reactie op escg
Vervelend als je het idee hebt afgescheept te worden!
Het kan vanalles zijn ...
Dankjewel! Ja het is ook maar 1 van de 4 verloskundige die daar lopen die echt totaal niet klikt.. heb 1 keer eerder gebeld en voor dat ik überhaupt mijn verhaal heb kunnen doen was het, morgen in een potje plassen en dat inleveren.. ze wist nog niet eens waarvoor ik belde… die zelfde week moest ik naar de vk en vertelde mijn verhaal en ja ze vonden het raar dat ik zo afgewimpeld werd 😅
één dag geleden
De laatste weken naar je bevalling toe is je lichaam zich natuurlijk aan het voorbereiden .
Indalings weeën voor weeen brackton hicks, hoort er allemaal bij. Tot ze over gaan in echte weeën die je niet weg kunt douchen, of niet doorheen kunt slapen, dan weet je oh nu is het echt !
Tot die tijd is elke kramp of dergelijke ontzettend belangrijk om elk deel daaronder week te maken, je baarmoeder mond te laten verzachten, te kantelen zoals dat heet, alles wat nodig is om dalijk echt te kunnen bevallen.
Soms kan dit idd 2 weken duren of wel langer en loop je zelfs overtijd met deze klachten. Bij sommigen is het voorwerk een dagje, zolang het niet doorzet… zul je moeten wachten tot je baby er klaar voor is, en jouw lichaam dus ook. De verloskundige kan in dit stadium ook niet veel voor je doen. Een naderende bevalling is de fase waarin je nu zit, en dat is een zenuwslopende fase, want je wilt er natuurlijk eigenlijk gewoon al zijn en je kindje ontmoeten.
Als je echt denkt dat je bevalling begonnen is, door de klachten die je nu hebt dan zou ik bellen als de weeën of kramp in ieder geval met regelmaat komen. Zonder weeen geen natuurlijke bevalling.
Mijn advies na 4 bevallingen is loslaten, het proces omarmen waarin je nu zit, en idd dankbaar zijn voor die symptomen want wat je is je lichaam al voor noodzakelijk werk aan het verrichten om dalijk te kunnen bevallen.
Het worden hele lange weken als je echt te scherp en alert op elk ongemak gaat zitten focussen. Je weet het echt 100% als je baby zich aan gaat dienen. Maar je bent ‘pas 37+3’ dus geef je baby ook de tijd om zich klaar te maken. Hij of zij mag nog even groeien.
één dag geleden
Reactie op BabyCinqo
De laatste weken naar je bevalling toe is je lichaam zich natuurlijk aan he ...
Heb je trouwens misschien een yoga bal ? Ik zit de laatste weken altijd zoveel mogelijk op een yoga bal. Kan je wel wat linkjes sturen van fijne bekken oefeningen die je baby nog meer helpen in te dalen, en je bekken leert te openen voor tijdens de bevalling. Werkt ontspannend en zelfs ook goed tegen de evt pijnen die je ervaart. En las ook dat je vermoed een blaasontsteking te hebben? Dit kan ook echt voor onnodig pijn zorgen, mocht je dit denken of je VK vermoeden. Kun je gewoon morgen ochtend wat urine afgeven bij de huisarts. Hier heb je geen bemiddeling van VK voor nodig.
één dag geleden
Reactie op BabyCinqo
Heb je trouwens misschien een yoga bal ? Ik zit de laatste weken altijd zov ...
Ik ben ook wel benieuwd naar die oefeningen :-)
één dag geleden
Reactie op Woozychris
Ik ben ook wel benieuwd naar die oefeningen :-)
Ik denk dat ik hier wel YouTube linkjes mag plaatsen, is geen promotie voor mezelf of de YouTuber 😂. Ik ben zelf echt gebaat bij dit soort oefeningen, tijdens bijna alles probeer ik nu op die bal te zitten. Vorige bevalling ook gedaan en die bal is echt voor mij persoonlijk heerlijk. Ook tijdens de bevalling/ onder de douche etc.. wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iedereen werkt maar in dit geval baadt het niet dan schaadt het zeer zeker ook niet.
Het account op YouTube heet :
Fearless momma birth
https://youtube.com/@danceepinkston?si=k61zuKmzhzwBDfBG
‘birthing ball exercises to induce labor naturally ‘
één dag geleden
Reactie op BabyCinqo
Heb je trouwens misschien een yoga bal ? Ik zit de laatste weken altijd zov ...
Nee ik heb al getest voor blaasontsteking en heb niks, maar dit wordt herhaald!
Ik heb voor de rest geen vermoeden van een nadere bevalling of iets in die richting!
Ja ik heb een yoga bal en zie net je linkje!
Dankjewel voor je rustgevende bericht 🤗
één dag geleden
Reactie op Sandyvg
Dankjewel! Ja het is ook maar 1 van de 4 verloskundige die daar lopen die e ...
Houd je er maar aan vast dat het meer aan haar ligt, dan aan jou ;) Ik werd met 26 weken en voelbare buiken ook door een VK aangehoord met: hoort er bij, ga maar liggen. Punt.
Dacht ik: lekker invoelend ook. Inmiddels heb ik haar op controles gezien en is mijn beeld wel bijgedraaid. Het zijn ook maar mensen.
En verder wat BabyCinqo zegt, ze zegt het mooi en zoals het is. Succes!!
één dag geleden
Reactie op Sandyvg
Nee ik heb al getest voor blaasontsteking en heb niks, maar dit wordt herha ...
Gelukkig geen blaasontsteking maar idd wel goed dat je dit blijft controleren.
Probeer die bal lekker uit, en luister goed naar je lichaam en je gevoel. Wanneer ik die krampen heb probeer ik echt het te visualiseren als de baarmoeder die aan het ‘knijpen’ is om de baby zachtjes naar beneden te duwen. ( in feite gebeurd dit natuurlijk ook!) het is zo belangrijk om dit proces te omarmen, ik hoop dat het je lukt want het is tegelijkertijd ook moeilijk dat weet ik! Omdat het allemaal spannend en onzeker gevoel kan geven.
Maar onderschat jezelf en jouw lichaam niet. Wellicht voelt het nog niet alsof je bevalling eraan komt maar je lichaam verteld je wel al het een en ander !🌸
één dag geleden
Reactie op BabyCinqo
Ik denk dat ik hier wel YouTube linkjes mag plaatsen, is geen promotie voor ...
Mooie tips! Maareh, moeder van vier, ik durf hier met drie stuiterballen die yogabal echt niet erbij te pakken. Denk dat ‘ie binnen 5 minuten door de kamer vliegt en tegen alle wanden aan stuitert 🙈🙈
één dag geleden
Reactie op escg
Houd je er maar aan vast dat het meer aan haar ligt, dan aan jou ;) Ik werd ...
Zo jammer als de VK een zwangere niet een gehoord gevoel geeft. ‘
Ja het hoort erbij? Maar soms is de extra uitleg fijn om te horen. Waarom hoort het erbij, en wat is normaal om te voelen. Zeker bij een eerste kindje is helemaal niets normaal, want de hele ervaring is nieuw en je lichaam doet dingen die je niet kent.
De VK hoort juist jouw veilige persoon te zijn. Je moet je immers ook aan haar kunnen overgeven als het moment daar is. Beste is om dan toch eerlijk te zijn en zeggen dat je iets als niet prettig ervaart, wellicht is het dan te bespreken en kan de spanning uit de lucht.
één dag geleden
Reactie op evef
Mooie tips! Maareh, moeder van vier, ik durf hier met drie stuiterballen di ...
Ik heb 4 kinderen :) heb de bal geïntroduceerd enkele weken geleden nu ( ge-herintroduceert lol) en alleen die van 7jaar en 18 maanden vonden het lastig om ervan af te blijven. Week laten liggen in de woonkamer , zonder er wat mee te doen. Nu is de bal z’n effect op de kinderen kwijt en heeft niemand nog interesse 😂 misschien heb ik hierin wel gewoon geluk🥹🥹🥹.
Anders als het echt een sloophamer wordt in je woning kan je de bal misschien beperken tot alleen je slaapkamer en daar oefeningen doen als jouw me-time?
één dag geleden
Reactie op BabyCinqo
Zo jammer als de VK een zwangere niet een gehoord gevoel geeft. ‘
Ja het ho ...
Je hebt absoluut gelijk. Ik ben het type dat vaak nèt te laat beseft (gesprek voorbij of dag voorbij) wat het met me deed en dat ik er iets mee wil/moet.
Later alsnog gedaan. Zelfs bevalplan besproken en dat goed contact voor mij zo belangrijk is (nare ervaring eerste bevalling, medisch). Had inderdaad ook niet de wens om een VK aan mijn bed te hebben waar ik een negatief idee bij had.
Dus wat je zegt, zeker goed om eerlijk te zijn.
één dag geleden
Reactie op escg
Je hebt absoluut gelijk. Ik ben het type dat vaak nèt te laat beseft (gespr ...
Ja precies ik heb dit ook al uitgesproken. En de andere 3 verloskundigen zijn ook op de hoogte en plannen me ook niet op een dag in als zij dienst heeft.
Maar zodra het buiten de kantooruren valt, weet je nooit wie de telefoon opneemt. Nu kan ik het ook uitrekenen 😂 maarja dat gaat niet helpen zodra het moment daar is..
Maar ik denk persoonlijk zodra het moment echt daar is, dat het me niet boeit wie er staat als ik maar goed begeleid wordt. 😄