Hoi Dames,
Vraagje…. Ik ben benieuwd of jullie toevallig ervaringen hebben.
Ik heb dinsdag een controle gehad bij de verloskundige met 33+4. Ik had de laatste twee weken een wat drukkend gevoel van onder. Niet pijnlijk of iets verder.
Ze ging voelen hoe de baby lag (bij vorige controle lag de baby nog dwars). Verloskundige zei eigenlijk vrij verbaasd oh ze ligt al ingedaald en diep in je bekken. Dit was dus het drukkende gevoel.
Is dit normaal? Is dit een teken dat bevalling mogelijk eerder zal opstarten? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee.
Ik heb daar nu ook behoorlijk last van. Ben morgen 33 weken en heb dinsdag weer controle..ben benieuwd! Bij mijn 1ste 2 zwangerschappen heb ik dit niet gevoeld en ben toen bevallen met precies 40 weken en 37+5..
Bij mijn eerdere twee zwangerschappen lagen de baby’s ook echt al vroeg super laag. Maar ik ben gewoon rond de uitgerekende datum bevallen. Dat drukkende gevoel is vervelend maar niet gevaarlijk ☺️
Mijne is ook volledig ingedaald bij 30 weken en vorige zwangerschap hetzelfde. Zegt niets over of je eerder gaat bevallen of niet, helaas gewoon wat eerder waggelend lopen 😂
Bij de 31w controle ook gehoord dat de baby aan het indalen is had wel al wat stekende pijn gehad maar niet verwacht dat de indeling al ingezet zou zijn
zegt helaas niets.. de eerste lag ook al weken van te voren gereed, maar toch pas met 41+3 bevallen.
Hij ligt nu ook al ingedaald en diep in de bekken maar nog niet helemaal vast, nog iets beweeglijk.
Ik ben op dit moment 32 weken zwanger en sinds gisteren bruine afscheiding. Ook wat steken in mijn liezen en sinds vanmorgen steken/drukkend gevoel aan de onderkant en afscheiding blijft hetzelfde. Is dit voor jullie ook herkenbaar?
Ik had deze week ook een afspraak met 33+2 weken. Nog niet volledig ingedaald maar al wel iets. Mijn verloskundige zei idd ook dat dat niks zegt over wanneer je gaat bevallen.
Voelen jullie de baby ook echt lager zitten na het indalen? Ik lijk haar si ...
Ik voel echt duidelijk bovenin mijn buik dat het nu ‘leeg’ is. En als ik daar duw richting de kleine voel ik onderin enorme druk. De verloskundige heeft ook wel afgelopen week via een echo bevestigd dat ze volledig ingedaald ligt
Onze meid ligt al vrij lang ingedaald.. het wilt niks zeggen dat de bevalling eerder begint.. (helaas)
Want het drukt enorm op mijn blaas waardoor ik dagelijks veel pijnscheuten krijg..