31 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Johana
Ik zou het altijd even overleggen met een consultatiebureau of huisarts.
B ...
Oh vervelend dat die er zoveel last van heeft.. Ja opzich hebben wij telefonisch het advies wel gehad op het te proberen, toevallig moeten we er morgen heen.. maar juist dit houd me ook wel tegen om het in te dikken
10 maanden geleden
Ik heb geen tips maar wel herkenning....een baby die echt heel veel spuugt maar niet veel huilt. Soms wel een jengeltje als het echt ff erg is. Inderdaad op de een of andere manier snachts nergens last van. Rechtop houden heeft hier ook geen effect, spuugt evenveel tijdens het rechtop houden als dat ik haar in de wipstoel of box leg. Dus soms denk ik, ik leg haar maar gewoon neer 20 min na de voeding want spugen doet ze hoe dan ook. Omdat ze snachts niet spuugt denk ik toch van, medisch is er niks aan de hand. Maar hoe ik het dan overdag kan oplossen weet ik ook nog niet....Zit met dezelfde vragen als jij ook beetje bezorgd over kinderopvang, ze spuugt hier thuis namelijk echt alles onder (ons, de bank etc). Consultatiebureau heb ik hier weinig aan eerlijk gezegd 😅 Die zeggen tsja ze groeit goed en ze is redelijk vrolijk dus je hebt gewoon een spuger. Mocht jij wel goeie tips krijgen van jouw consultatiebureau dan hoor ik het graag. Ik geef btw borstvoeding dus met flessen heeft het hier niks te maken....
10 maanden geleden
Ongeveer de helft van de baby’s heeft het eerste jaar reflux klachten en groeien daar vanzelf overheen. Ik zou dus niks veranderen zolang ze geen klachten heeft. Mocht ze dit wel krijgen kun je nog snel genoeg beginnen met indikken.
Over de opvang hoef je je niet druk te maken. Het is echt heel normaal dat baby’s mondjes voeding teruggeven, zijn ze daar echt wel gewend. Extra setje kleding meegeven is wel handig.
10 maanden geleden
Ja dit had ik ook ben naar andere kunstvoeding gegaan geitenmelk en zet een schep johannesbroodpitmeel of halve schep kan je mee beginnen en ik hou haar 30 min vast
10 maanden geleden
Over de kinderopvang hoef je je echt geen zorgen te maken hoor! Zelf werk ik ook in de kinderopvang en zien we het heel vaak. Wat extra setjes kleding meegeven is wel erg fijn😉
10 maanden geleden
Reactie op Anne47
Ik heb geen tips maar wel herkenning....een baby die echt heel veel spuugt ...
Jaa gek he, en zoals vandaag heeft ze op 1 hand tellen een mondje terug gegeven terwijl ze ook wel druk bezig is geweest met spelen in box etc. terwijl ze gister dus alles onder spuugde.
Morgen moeten we naar het consultatiebureau dus mochten ze (goeie) tips hebben laat ik het je weten😊
10 maanden geleden
Reactie op Anne47
Ik heb geen tips maar wel herkenning....een baby die echt heel veel spuugt ...
Wij hebben het precies het zelfde! Nu 8 weken +3 en begonnen met deze klachten maar nu wordt het steeds erger. Wordt hulend wakkere omdat ze zoveel heeft gespuugd. Slaapt slecht huilt meer. En aan de CS heb ik echt niks aan. Wij gaan morgen naar de huisarts en hou je op de hoogte over de tips.
10 maanden geleden
Reactie op jwal
Wij hebben het precies het zelfde! Nu 8 weken +3 en begonnen met deze klach ...
Oh vervelend dat het erger wordt.. ik heb ook soms het gevoel dat het erger wordt maar dan zoals vandaag heeft ze 3/4x gespuugd over de hele dag, eergister was het 3/4x binnen 5 min bijwijze van spreken. Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze wel het is vooral dan voor de tijd bij het inslapen dat ze dan jammerig is en moet spugen. Ben benieuwd naar wat jullie huisarts zegt !!
Vraagje, ligt jullie kindje toevallig ingebakerd ?
10 maanden geleden
Mijn zoontje spuugde ook enormmm veel, soms wel z’n hele flesje, leek er ook geen last van te hebben en groeit hardstikke goed maar voor m’n gevoel ben ik wel begonnen met johannesbroodpitmeel. Tot nu toe (1 weekje bezig) geen last van verstopping of krampjes. Hij spuugt heeeel af en toe nog wel (ik dik z’n melk namelijk niet heel erg in op basis van 165 ml doe ik een klein schepje).
10 maanden geleden
Reactie op jwal
Mag ik vragen welke medicatie?
Ja hoor hij krijgt Esomeprazol, vanuit de kinderarts van het ziekenhuis, eigenlijk is dat vaak het laatste wat ze willen doen, maar onze kleine had last van een pijnlijke slokdarm, waarschijnlijk ook wondjes door het continu omhoog komen van het maagzuur, en door dat Johannesbroodpitmeel werd dat alleen maar erger helaas, gelukkig is die met deze medicatie zichzelf weer.
10 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde probleem! Het spugen leek met de dag erger te worden! Wat wij hebben gedaan wij hebben gewisseld van fles. We hadden eerst dr Brown en nu difrax. Dus wellicht werkt de fles niet meer voor jullie kindje.
10 maanden geleden
Reactie op ZinderendeLicht708612
Wij hebben precies hetzelfde probleem! Het spugen leek met de dag erger te ...
Wij hebben juist andersom gedaan 🙈 Van difrax over gegaan naar dr. Brown toen leek het even goed te gaan maar nu dus niet meer.. twijfel nu wel of de speen die erop zit wel goed om haar mond past en ze niet teveel lucht binnen krijgt