10 Reacties

10 dagen geleden

Ik zou waarschijnlijk ingeleid worden ivm de groei maar vandaag te horen gekregen dat het voor zijn gezondheid ook beter is om hem met 38 weken geboren te laten worden.

10 dagen geleden

Ik zit in dezelfde situatie. Ze laten de keuze bij mij en ik vind het erg lastig.. ook een kindje waarvan het buikje op p100 waarde zit. Ik ben momenteel 35+4

10 dagen geleden

Ik heb hetzelfde ik heb er voor gekozen om met 38 wk ingeleid te worden dit omdat er voor de bevalling meer risico is dat het niet allemaal gaat passen zeg maar

10 dagen geleden

Hier geen diabetes of andere indicatie maar wel een grote baby, haar buikje voornamelijk (bedankt papa’s genen). Ook wij de keus gehad om wel of niet in te leiden, en we kiezen ervoor het wel te doen ivm risico’s voor baby en moeder - ik ben vrij klein dus een grote baby kan tot problemen leiden. Volgende week met 38 weken. Kan zijn dat ze niet te groot wordt, dat zijn die onzekere metingen nu gewoon maar het is een feit dat ze wat groter dan gemiddeld lijkt.

10 dagen geleden

Zelfde situatie hier. Ik wil graag ingeleid worden bij 38w. Er zijn veel risico's voor de baby tijdens de bevalling en deze wil ik graag beperken. De baby is nu al groter dan zijn broer was bij de geboorte. Ik ben nu 36.1w Met 38w kan je prima bevallen. Je kan altijd bespreken of je een paar dagen later kan starten met inleiden. Mijn eerdere inleiding heeft uiteindelijk 3 dagen geduurd. Ballon, medicatie en dag erna pomp.

10 dagen geleden

Ik heb een inleiding gepland met 38+5, weet dat je de keus hebt het ook iets later te plannen als je 38 heel vroeg vind, de vorige keer spontaan bevallen bij 37+6 dus ik wil m’n lijf een klein beetje de tijd geven om het zelf te doen en anders vind ik een inleiding ook prima. Ze zeggen dat hij p99 is, maar we gaan het meemaken

9 dagen geleden

Hee, Hier 37 weken van een p97. Zelf gekozen om de natuurlijke bevalling af te wachten. Ik ben zelf al een keer eerder bevallen van een p95 zonder complicaties of interventies dus zal ook meespelen in de keuze die ik gemaakt heb. Denk dat voor het voor iedereen een lastige keuze is om te maken maar je vooral moet doen wat voor jou en de baby goed voelt. Op de volgende sites kan je wat informatie vinden wat mij heeft geholpen om een keuze te maken, hopelijk kan het voor jou ook helpen met je keuze ❤️ https://vraagdevroedvrouw.nl/themas/webinar-de-te-grote-baby/ https://evidencebasedbirth.com/evidence-for-induction-or-c-section-for-big-baby/ Ook kan je een podcast luisteren van verloskees over grote babys die vond ik ook erg intressant! Heel veel succes🥰

9 dagen geleden

Hier een eerste kindje veel te groot en natuurlijk laten komen, helaas veel complicaties bij de bevalling gehad. Tweede kindje gehaald bij 38 weken en zij was eigenlijk veel te klein! Nu zwanger van de 3e en verwachting ook een grote baby maar heb er nu voor gekozen om met 39 weken te laten laten inleiden

9 dagen geleden

Ik ben bij mijn eerste kind ingeleid met 38+4. Mijn lichaam bleek er toen ook al klaar voor te zijn want toen ik in het ziekenhuis kwam had ik al 4 cm ontsluiting wat ik niet door had. Mijn vliezen werden gebroken en 3,5 uur later is mijn zoon geboren met een gewicht van 4288 gr. Ik kijk terug op een hele fijne bevalling. Wat je zou kunnen vragen is rond de 38 week of je dan een controle kan krijgen of je lichaam er ook al klaar voor is of dat alles nog pot dicht zit en rustig is. Dan is het misschien van beide kanten. Je lichaam is er klaar voor en met een beetje hulp. Ik ben nu 36+5 en heb volgende week het gesprek in het ziekenhuis staan voor het inleiden. Ik wil zelf niet graag te lang doorlopen vanwege het gewicht van de baby. Maar je moet vooral de dingen doen die goed voor jou voelen ook al is dat elke week anders. En bespreek dit vooral met de verloskundige en het ziekenhuis. Ik heb vanmorgen bij de verloskundige aangegeven dat ik juist graag tussen de 38/39 weken ingeleid wil worden. En ze luisteren echt naar je.

9 dagen geleden

Hier pas laat in de zwangerschap vastgesteld dat mijn kleine haar buikje te groot is. Zwangerschapsdiabetes niet officieel vastgesteld aangezien ik alles eruit heb gespuugd bij de GTT. Opnieuw testen was niet nodig..vorige week nogmaals groeiecho gehad en buikje nog verder gegroeid. Toch doorverwezen naar gynaecoloog. Ziet voor nu geen noodzaak om volgende week in te leiden met 38 weken. Schatting (hoe lastig ook in deze fase) is niet dat ze de 4 kilo aantikt met 38 weken. Nog wel dagcurve bijhouden ter controle. In ieder geval advies niet langer te wachten tot 39/40 weken. Ik hoop dat mijn meisje zich voor die tijd zelf meldt en inleiden niet nodig is. Blijft lasti/onzeker dit soort situaties. Je weet pas achteraf of de keus/gok goed is geweest..