13 Reacties
3 dagen geleden
Hoi, bij mij hetzelfde verhaal ook ik krijg een 2de dochter wat ideaal is met spullen hergebruiken! Ik heb voor beide dochters een gepersonaliseerde geboortedeken met hun naam erop. Mss ook leuk een gepersonaliseerde slabbetje of speendoekje (leolive heeft leuke dingen) of een geboortearmband. Good luck!
3 dagen geleden
Wij krijgen ook een twee dochter en lopen hier ook tegen aan.
Wij hebben op ons lijstje staan;
- gepersonaliseerde bestekset
- baby spa tegoed kaart
- wikkeldeken met naam
- cadeaubonnen van de HEMA/Kruidvat etc
- knisperboekjes
- gepersonaliseerd voorleesboek
Ook hebben we aangegeven dat we liever hebben dat mensen zonder iets komen dan maar allerlei “prut” meenemen.
3 dagen geleden
Wij krijgen ook een 2e meisje en krijgen ook alles van zus en schoonzus, die ook beide 2 oudere meisjes hebben. Ofwel een huis vol kleding/speelgoed etcetera. Ik heb ook verzorgingsproducten op het lijstje gezet en idd cadeuakaarten van prenatal/babypark. Verder aangegeven dat we voor de baby nog geen kerstcadeaus willen omdat we dit lijstje dus willen gebruiken voor de kraamcadeaus.
2 dagen geleden
Gelukkig snapt een baby kerst niet, en dus ook cadeaus niet .
Misschien kijken naar wat meer praktische dingen? Luiers, reserve flesjes, lepeltjes, vitamine druppels.
Van die dingen die je toch nodig gaat hebben maar waarvan een voorraadje wel prettig kan zijn.
Wij kregen bijvoorbeeld baby zetpilletjes en alvast bijtringen en zo. Ook kreeg ik voor de baby een wasmandje met een bonnetje er aan dat ik die mocht vullen om te laten wassen, super simpel maar wel heel leuk!
Wij vragen als kraam cadeau ook dingen voor de oudste. We hebben bijvoorbeeld toen hij geboren was een tripptrapp stoel gekregen. 2 van die dingen vind ik overbodig maar een extra kinderstoel lijkt me wel heel fijn.
En een leertoren zodat hij kan kijken bij verschonen enzo.
Niks voor de baby maar puur gericht op ons (op)groeiende gezin.
2 dagen geleden
Misschien dingen om te doen met de baby? Een waardebon voor babyzwemmen of iets dergelijks?
2 dagen geleden
Wij zitten vooral te denken aan wat grotere/gepersonaliseerde dingen. Hebben inderdaad van de eerste ook nog heel veel speelgoed e.d. liggen.
- Houten memorybox met naam erop om alle 1e spulletjes in te bewaren, je hebt ook hele leuke zakjes online met hierop teksten als "mijn geboortepakje" of "mijn eerste schoentjes". Die kun je dan ook allemaal los nog vragen voor in een memorybox.
- Groeimeter
- Bewaarboekje voor alle kaartjes die je gaat krijgen
- Gepersonaliseerde dingen, zoals houten naambordje voor op de kamer o.i.d.
- Praktische dingen zoals luiers
2 dagen geleden
Voor kraamcadeaus hebben wij enkel een pamperrekening opgegeven. Wij leggen de centen van deze pamperrekening over een paar maanden samen met die van ons vorige kindje (nu 18 maanden) en delen het totaalbedrag in 2 waarbij beide kindjes evenveel centen krijgen die we op hun naam investeren. Op die manier krijgen ze een zelfde start later.
Effectieve cadeaus (speelgoed, speelkoffer, enkele kleertjes etc.) houden we dan voor Kerst :).
2 dagen geleden
Misschien heb je nu met meer spullen behoefte aan meer opbergruimte - misschien zit daar nog een leuk idee? Mooie opbergmanden voor in de woonkamer, of een mooie (gepersonaliseerde) speelgoedkist?