8 Reacties
3 maanden geleden
Ha! Wat vind je er lastig aan? Angst dat het opeens toch pijn doet (ondanks je ervaring die je tot nu toe hebt) of gebrek aan controle? Heb je insuline spuiten op verschillende plekken geprobeerd? Of misschien je partner het laten doen in je bil zodat je het zelf niet ziet als je echt bang bent voor de naald? Zelf heb ik diabetes type 1. Inmiddels spuit ik zo’n 6 keer per dag. Prikken hoeft niet meer vanwege een sensor dus dat scheelt. Inmiddels heb ik meer dan 25 jaar diabetes dus ik weet niet beter!
3 maanden geleden
Bedoel je insuline spuiten? Of je bloedsuiker prikken?
Je kunt proberen om een freestyle libre aan te vragen? Misschien via de verloskundige? Dat is een sensor om je glucose te bepalen. Als je dat bedoelt teminste..?
Mocht je spuiten bedoelen dat zou je ook in je bovenbenen kunnen proberen of het iemand anders laten doen.
3 maanden geleden
Heel herkenbaar! Tijdens mijn vorige zwangerschap alleen op het einde insuline moeten spuiten, maar nu zit het er ook alweer aan te komen. Ik bleef ook angstig, alsof ik het iedere keer voor het eerst deed. Ik heb helaas dus niet echt tips voor je, maar ik herken je gevoel heel goed!
3 maanden geleden
Misschien eens kijken naar een veilige naald? (Google) Hierbij zie je de naald niet en duw je eigenlijk de pen tegen je huid aan, en zie je niet wat er gebeurd.. Misschien gebruik je dit al, maar evt kan het helpen bij prikangst! Ik ben al 19 jaar diabeet, weet niet beter.. Maar vanuit mijn omgeving heb ik vaker gehoord dat mensen hier baat bij hebben! Succes
3 maanden geleden
Hoi hoi,
Ik heb na mn vorige kraambed een angst voor zelf injecteren over gehouden, lang verhaal.
Wanneer je 1x per dag insluine spuit is het vaak heel makkelijk te regelen dat er elke avond iemand van de thuis zorg komt. Misschien zit je er niet op te wachten maar weet dat dit kan.
Ook als je jong bent. Ik heb dit in mn kraambed uiteindelijk 5 van de 8 weken gehad voor fraxiparine en was zo opgelucht omdat elke avond een grotere strijd met mezelf werd.
Ik ben om dezelfde reden nu begonnen met metformine ipv insuline, het 4x per dag glucose meten lukt mij nu ook niet door het trauma wat ik heb en daarom was metformine een goede optie zodat ik hier nog zelf een stukje regie in kan houden.
Mijn issue is vooral dat ik niet op het knopje kan drukken. Ik kan er verder gewoon tegen als iemand anders het voor me doet, geen enkel probleem maar ik blokkeer volledig.
Wellicht trekt de metfomine het niet mn hele zwangerschap maar dan heb ik het grootste deel al gehad en nu gaat t super goed hiermee dus dit kan ook het overleggen waard zijn of dit voor jou mogelijk is. De angst die je ervaart is dus heel erg herkenbaar en ik voelde me ook echt een beetje stom maar in het ziekenhuis werd er heel normaal op gereageerd en super serieus genomen.
Mocht je meer willen weten stuur me een berichtje
2 maanden geleden
Reactie op eefje-90
Misschien eens kijken naar een veilige naald? (Google) Hierbij zie je de na ...
Dankjewel voor je tip! Jij hebt mij echt enorm geholpen. Sinds ik veilige naalden gebruik gaat het zóóóveel makkelijker!!! Bedankt bedanktt
2 maanden geleden
Reactie op September21Baby
Dankjewel voor je tip! Jij hebt mij echt enorm geholpen. Sinds ik veilige n ...
Ahhh wat vind ik het fijn om dit te horen! 🥰 Blij dat zo'n dagelijkse handeling nu niet meer een strijd is. Hopelijk kan je hierdoor ook meer genieten van je zwangerschap zonder elke dag het prikken als zo'n last te ervaren!! 😄