6 Reacties

één maand geleden

Ik heb van alles 3 setjes in 50 en 56. Verwacht nog wel wat te krijgen en heb zo bijgehaald als ik nodig heb. HEMA en Zeeman om de hoek

één maand geleden

Ik heb totaal 12 rompers maat 50/56, waarvan ene helft met lange mouwen en andere helft korte mouwen of mouwloos. En heb denk 8 outfits in die maat ook, veel meegroeikleding gekocht!

één maand geleden

De meeste baby's passen maat 56. Ik zou zeker niet teveel maat 50 in slaan als je de verwachting is dat je een gemiddelde baby hebt. Advies van de kraamzorg. Je kan zo snel wat bijkopen. – 6 rompertjes – 4 babypakjes of 4 truitjes met 4 broekjes – 2 babymutsjes – 6 paar sokjes – 6 spuugdoekjes – 1 tot 2 pakken wegwerpluiers met indicator (nummer 1) – 12/16 katoenen hydrofielluiers – 6 hydrofiele washandjes – 2 omslagdoeken en/of badstof babycapes

één maand geleden

Reactie op M_1986

De meeste baby's passen maat 56. Ik zou zeker niet teveel maat 50 in slaan ...
Oh en hier alleen mouwloze rompers. Lange mouwen zijn echt irritant en volgens onze kraamzorg ook niet nodig.

één maand geleden

Ik heb veel kleding ontvangen van familie (6 kids erin opgegroeid). Veel was versleten (na 6 kids, geen wonder, goedkope kleertjes gaan niet lang mee). Maar had over nog ruim 10+ setjes (pakjes of broekje/truitje + rompers + eventueel sokjes) van elke maat t/m 86, geloof ik. Nu met de tweede doe ik zelfde. Alle kleding in setjes organiseren (kan papa dan net zo goed aankleden) en ik hoef dan niet elke dag wassen. Ook als je een reflux baby hebt, dat betekent vaker omkleden (de kleertjes waren steeds nat/vies bij de eerste). Maar het is waar, kleding kan je (en bij groei van je kindje naar de volgende maat zal je zeker)zo inkopen. Ik zou nog wat meer dan 3 setjes hebben. Als je een nieuwe setje koopt, moet je deze nog wassen en drogen (en eventueel nog strijken als je daar van plan bent). En dat is niet zo handig als je bent aan het herstellen van de bevalling. Ook, de kleding was vaak zo vies (denk aan reflux, meconium, kerrie diaree), dat ik de kleertjes moest eerst voorwassen (in een emmer met koude water) en als je maar 3 setjes hebt dat betekent dat je continu 2 setjes wast (als je niet de kleding wilt mixen met volwassenen kleding, og zoals bij ons, we hadden niet zo veel was toen). Wat is niet zo handig voor de wasmachine (bij ons van 7 kg inhoud....)

één maand geleden

Reactie op Lenka2021

Ik heb veel kleding ontvangen van familie (6 kids erin opgegroeid). Veel wa ...
Wassen en drogen kan natuurlijk heel snel. Hier max 3 uur (gaat gewoon de droger in) strijken doe ik niet. Hier was de kleding zeker de eerste 4/5 weken niet tot nauwelijks vies.