17 Reacties
3 maanden geleden
Ik ben nu in Italië en het is erg warm. Ik doe rustig aan, ga iedere middag even 1-2 uur liggen met mijn benen omhoog(vocht), daarbuiten ben ik gewoon actief en doen wij ons ding. Eet zelf yoghurt en fruit uit de supermarkt en wat betreft eten heb ik nog geen moeilijkheden gehad en overal staat wel iets wat kan en ik lekker vind op de kaart - ik ben een vrij kieskeurige eter.
3 maanden geleden
Hee,
Vorige week terug gekomen uit Italië.
Geen bijzonderheden, als je even aangeeft dat je in verwachting bent houden ze juist rekening met je.
Krijg je geen alcohol als afsluiter maar iets anders 0.0, bii mij kwamen ze zelf extra controleren of mijn vlees wel goed doorbakken was.
De mozzarella en rauwe ham heb Ik wel laten zitten uit voorzorg. Gewoon zoals hier mee oppassen!
Fijne vakantie!
3 maanden geleden
Pff ik ben vanavond bijna flauw gevallen!!😩 Het was vandaag heel erg warm hier, en vandaag heel goed gedronken. Maar vanaf vanmiddag niet goed gegeten ( super dom ) en ineens uit het niets super erge honger en helemaal onpasselijk
3 maanden geleden
Mijn ervaring is dat navragen of kazen gepasteuriseerd zijn compleet zinloos is, ze snappen niet wat je bedoelt en kijken je aan alsof je gek bent.. 😅 Heb de mozzarella enzo allemaal gewoon gegeten, dat doet iedereen vrouw daar.
Vervolgens werd me na zo'n vraag (met daarbij de uitleg dat ik zwanger ben) gewoon als vervolg de vraag gesteld of ik rode of witte wijn wil.. 😂 "Half glass a day is fine miss! "
Dus beetje gezond verstand geprobeerd te gebruiken qua eetkeuzes en ook een beetje relaxted erbij zijn dat je niet alles tot in detail nagevraagd en uitgezocht krijgt.
3 maanden geleden
Ik ben net terug uit Italië en mijn ervaring is dat eigenlijk in elk restaurant waar we waren goed begrepen werd wat je wel en niet mag als je zwanger bent. Vooral bij de voorgerechten (rauwe vleeswaren zoals salami en ham) en bij de toetjes (rauw ei) valt er helaas wel veel af, maar gelukkig blijft er ook nog voldoende lekkers over. Veel plezier!
3 maanden geleden
Ik ben eind mei in Italië geweest en toen was het ook een aantal dagen echt onwijs warm. Vooral daarmee had ik moeite, het eten viel eigenlijk wel mee. Ze hadden overal genoeg keus dat ik ook echt wat lekkers kon eten en vaak controleerde ze of het vlees genoeg was doorgebakken. En bij een wijnproeverij kreeg ik zonder problemen een glaasje druivensap, zodat ik voor de buitenwereld kon doen of de rode wijn zalig was 🤣 Baalde alleen dat ik geen rauwe ham mocht 🤣
3 maanden geleden
Ben een paar weken geleden geweest en ontdekte dat het Italiaanse schepijs rauwe melk kan bevatten. Dat heb ik dus niet gegeten, alleen wanneer het vegan was (staat er soms bij ). Ik heb niet de moeite gedaan om iets na te vragen en alleen dingen genomen die zeker veilig waren aangezien het Engels van de Italianen die wij troffen echt te slecht was om er zeker van te zijn of ze mijn vragen wel echt goed begrepen. Dus het zekere voor het onzekere genomen. Fijne vakantie!
3 maanden geleden
Ik ben in mijn vorige zwangerschap (3 jaar geleden) in Toscane geweest en ik vond het echt wel pittig. Ik heb de hele vakantie bijna alleen maar pizza’s gegeten, omdat bijna overal rauwe melk in zit. Ook de hitte en het veel bergopwaarts wandelen deed me niet goed. Daarom dit jaar besloten om lekker een vakantie in Nederland te doen 😅 ze zijn wel heel vriendelijk tegen zwangere vrouwen. Als ze zien dat je zwanger bent, dan word je in de supermarkt als eerste geholpen. Je hoeft nooit in de rij te staan 🤣
3 maanden geleden
Reactie op Mokkataartje
Ik ben net terug uit Italië en mijn ervaring is dat eigenlijk in elk restau ...
Ik ben zwanger in een aantal landen geweest en Italië vond ik echt de hel met eten! Heel veel met rauw ei/rauwe melk. De vis (hier stond vaak alleen tonijn, inktvis en garnalen op de menu kaart) viel dus af. Alle rauwe hammetjes etz. Mag je natuurlijk ook niet. Zelfs in veel schepijs zit veel rauwe melk. Ze begrijpen ook vaak niet als je der naar vraagt. Natuurlijk kan je wel vega dingen eten (bijv. Pizza/pasta) maar mijn buik vond dat na 3 dagen achter elkaar eten echt vreselijk!
3 maanden geleden
Reactie op Chalot
Ik ben zwanger in een aantal landen geweest en Italië vond ik echt de hel m ...
Dat had ik dus ook dat de mensen daar het niet begrepen. Uiteindelijk zei een local dat zwangere vrouwen in Italië gewoon alles eten, dus houden ze daar helemaal geen rekening mee.
3 maanden geleden
Reactie op Chalot
Zo eens, ik denk dat 70% van de kaart afvalt vanwege vissen, melk en rauwe hammen. En natuurlijk de wijn, haha. Wij rijden net terug en baalde wel dat ik veel niet mocht hebben. Nu lees ik hier dat schepijs eigenlijk ook niet kan.. dat heb ik wel gehad. Oeps. Ik maak mij niet te snel druk erom gelukkig. Ik vond het gewoon wel jammer en kreeg het zuur van alle pastas en pizza op gegeven moment😅
3 maanden geleden
Reactie op Meneer takkie
Ik ben in mijn vorige zwangerschap (3 jaar geleden) in Toscane geweest en i ...
Ik heb hetzelfde. Ik vind de hitte ook erg pittig, ik heb mij er een beetje op verkeken. En ik eet ook veel hetzelfde, terwijl ik normaal wel echt een lekkere eter ben. ze zijn zeker vriendelijke tegen zwangere vrouwen ik krijg ook voorrang overal ( mijn vriend maakt er misbruik van die zegt loop jij maar voor🤣)
3 maanden geleden
Reactie op Chalot
Wij zaten in het binnenland, dus hier was ook veel stoofvlees etc. Stond überhaupt geen vis op de kaart. Het ligt er dan maar net aan waar je bent denk ik ook. Daarbij waren wij er maar vier dagen en dat maakt het anders. Ik kon prima uit de voeten met wat wel mag.