19 Reacties

één maand geleden

Het ging bij mij prima. Eerste dag kwam er weinig, toen om de 3 uur gekolfd en mijn zoon heeft toen wel wat kunstvoeding gehad. Daarna kwam het vrij snel op gang. Als ik weer voor dezelfde keuze zou komen te staan zou ik denk ik wel al beginnen met kolven voor de keizersnede.

één maand geleden

Ik heb zelf een gecompliceerde spoed keizersnede gehad waarbij ik pas na 6 dagen de kleine fatsoenlijk aan kon proberen te leggen. Het was heel hard werken samen, en heb enorm veel aan een goeie lactatiekundige gehad. Ik ben ook direct na de bevalling begonnen met kolven (dat kreeg hij dan via sonde voeding). We hadden na 18 dagen ongeveer het borstvoeden samen onder de knie (mn zoontje en ik) maar het was wel hard werken (harder dan met een natuurlijke bevalling zei de lactatiekundige). Dus het is niet onmogelijk! Schakel wel goeie hulp in die direct van het begin meekijkt en laat je niet gek maken door anderen ☺️

één maand geleden

Het duurde een paar dagen voordat het goed op gang kwam, dus mijn zoontje heeft de eerste dagen kunstvoeding gehad, aangevuld met de druppels/hoeveelheid borstvoeding die ik kon kolven. Ik kolfde rond de momenten dat mijn zoontje kunstvoeding kreeg. Na een paar dagen (3 pf 4 denk ik?) Was de borstvoeding goed op gang gekomen en ben ik volledig overgestapt op borstvoeding.

één maand geleden

Hoi, mijn bevalling kwam eerder opgang. 3 dagen voor mijn geplande keizersnede en dat heeft ervoor gezorgd dat er een signaal ging om melk aan te maken/te geven. Dus bij mij ging het direct goed. Nu wordt het weer een keizersnede en willen ze me in week 38 van mn zwangerschap inplannen omdat ik evt weer eerder beval dan geplande datum, maar ik denk toch dat ik het op week 39 houdt en als de baby eerder komt dan zal wss ook bv opgang komen. Wil namelijk weer graag bv geven.

één maand geleden

Reactie op Lilian29

Ik heb zelf een gecompliceerde spoed keizersnede gehad waarbij ik pas na 6 ...
Ahh heb hier heel veel aan, bedankt! ❤️

één maand geleden

Reactie op Meikevd

Het duurde een paar dagen voordat het goed op gang kwam, dus mijn zoontje h ...
Welke kunstvoeding was dat?

één maand geleden

Reactie op Loessnoes

Het ging bij mij prima. Eerste dag kwam er weinig, toen om de 3 uur gekolfd ...
Ik had dus gehoord van een arts dat van tevoren kolven ervoor kan zorgen dat je baarmoeder samentrekt terwijl je baby er nog in zit..

één maand geleden

Ik volg even voor wat tips. Ik had een spoed keizersnede bij de eerste en borstvoeding was een ellende bij me. Ik denk, het wat een combinatie van van alles. Baby hapte niet goed. Tepels helemaal stuk. Borstvoeding niet genoeg. Kolven ging op moment wel, maar alleen met een heel zware kolfmachine van de thuiszorg winkel. All in all... Ik zou het dit keer met een geplande keizersnede wel opnieuw willen proberen maar misschien juist goed om hierop voor te kunnen bereiden. Dus, bedankt voor dit topic :-)

één maand geleden

Ik krijg keizersnee en wil graag borstvoeding geven

één maand geleden

Reactie op Dreamed

Ik had dus gehoord van een arts dat van tevoren kolven ervoor kan zorgen da ...
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Volgens mij mag je daarom pas vanaf week 37 daar mee beginnen. Denk wel verstandig dat even met een lactatiedeskundige bespreken.

één maand geleden

Reactie op Dreamed

Welke kunstvoeding was dat?
In het ziekenhuis kregen we kant en klare flesvoeding. In van die hele kleine flesjes. Ik denk dat het van nutrilon geweest moet zijn. Maar dat kan ik me niet meer goed herinneren. Als ik op internet zoek naar "kant en klare flesvoeding" kom ik de flesjes van nutrilon tegen. Zo'n soort flesje is het ongeveer geweest. Ons zoontje was prematuur, vandaar dat we in het ziekenhuis verbleven. Ik weet niet in hoeverre je ook de gewone poeder variant kunt geven vanaf de start. Dat lijkt me wel.

één maand geleden

Reactie op Schnady

Ik volg even voor wat tips. Ik had een spoed keizersnede bij de eerste en b ...
Jaa weetje nog welk merk de thuiszorg gebruikte ?

één maand geleden

Reactie op Noëmii

Hoi, mijn bevalling kwam eerder opgang. 3 dagen voor mijn geplande keizersn ...
Toen je dus eerder ging bevallen dan gepland stond, hoe ging dat? Kreeg je toen ook een keizersnede waarbij je voor de helft verdoofd was of gaat dat dan anders.

één maand geleden

Reactie op Lilian29

Ik heb zelf een gecompliceerde spoed keizersnede gehad waarbij ik pas na 6 ...
Heel knap! Ik had een natuurlijke bevalling en live borstvoeding is mislukt. (Ik heb erbij verloren 3,5 l bloed, miest naar OK en mijn dochtertje was ook zwak door zware geelzucht. Dus ook geen wonder dat het niet lukte.) Maar helemaal eens over de lactatiekundige. Als je een goede hebt, die is goud waard. Die van mij heeft het al na 3 keer opgegeven. Wij waren een verloren case. Zoek van tevoren iemand goede met die je klik hebt. Dat kan echt helpen.

één maand geleden

Bij mij ging het wel vlot. Ziekenhuis stimuleerde ook te kolven, en was super trots op dat ‘goud’ dat uit m’n borsten kwam. Was voor mij extra stimulans om door te zetten. Maar zoals anderen al noemen, zorg voor goede voorbereiding en lactatiekundige inschakelen, maar dat is ook zonder keizersnede wel echt een must vind ik.

één maand geleden

Bij mijn eerste ging het gewoon helemaal goed. Geplande keizersnede die volgens het boekje is verlopen, 45 minuten nadat ze geboren was konden we op onze kamer aangelegd. Rond dag 3/4 ging colostrum over in melk. ik had gelezen over antenataal kolven en de gynaecoloog daarnaar gevraagd toen duidelijk werd dat het een keizersnede moest worden, en toen ben ik even bij de lactatiekundige van het ziekenhuis geweest (gratis?). Daar kreeg ik een foldertje, wat uitleg en wat spuitjes mee. Aan het einde van de kraamweek nog 1x een lactatiekundige thuis op consult gehad, ik had al een paar keer app contact met haar gehad met een korte vraag - ze is een topper en staat ook zo bekend in de regio. volgens mij was dat huisbezoek 90 euro en kreeg ik 75 vergoed, verder geen kosten gezien voor die in het ziekenhuis, dus dat was echt verwaarloosbaar! Ik had overigens ook gevraagd om een kraamhulp met veel ervaring met borstvoeding en die kon me ook goede tips geven, alleen toen ze weg was had ik net nog even dat zetje nodig. Het kan dus zeker na een keizersnede: ik heb 5 maanden volledig BV ( borst en kolven) kunnen geven, en ben uiteindelijk doorgegaan met borst en kunst combineren tot ze een maand of 13 was.

één maand geleden

Spoedkeizersnede gehad en ging prima!

één maand geleden

Ik heb vanwege afwijkende vorm ook grote kans op vroeggeboorte en twijfel daarom ook om voor de bevalling al te gaan kolven. Ik loop in het ziekenhuis dus heb niet echt een keus qua verloskundige en zij gaf aan dat dit een nieuwe hype is maar er niet zo achter stond. Ikzelf denk stel ze komt onverwacht en er is bij mij nog niets opgang, dan moet ze kunstvoeding. Ik weet bij de dieren dat de eerste uren na de geboorte de darmen het doorlaatbaarste zijn voor onze goede antistoffen en die belangrijke periode sla ik dan precies net over.. Maar aan de andere kant, heb ik ook weer begrepen dat kolven voor de bevalling een vroeggeboorte kan veroorzaken.. ik weet het even niet meer 😔

één maand geleden

Reactie op LV96

Ik heb vanwege afwijkende vorm ook grote kans op vroeggeboorte en twijfel d ...
Bevalling of geplande keizersnede.. wat het gaat worden is nog niet bekend. Momenteel ligt ze er zo goed voor dat ik mag proberen te bevallen, maar een. Keizersnede blijft heel laagdrempelig bij mij zej de gynaecoloog.