6 Reacties

7 dagen geleden

Hoi, het makkelijkste is om deze vragen aan je gynaecoloog te stellen aangezien de reden voor de keizersnede natuurlijk meespeelt over of je haar mag zien/vasthouden of dat ze direct naar de kinderafdeling moet. Ik krijg ook een keizersnede, vorige was ook vaginaal. Maar in principe laten ze me mijn zoon direct zien, wordt hij kort nagekeken door de kinderarts op de operatiekamer en krijg ik hem daarna op mijn borst waarna hij bij mij blijft. Tenzij hij een slechte start zou hebben, maar daar zijn in mijn situatie geen redenen toe.

7 dagen geleden

Het gaat in elk ziekenhuis net even anders. Ik zou de vragen daar stellen! Ik heb bij de eerste een semi spoed keizersnede gehad en dit word een geplande.

7 dagen geleden

Reactie op mandy1702

Het gaat in elk ziekenhuis net even anders. Ik zou de vragen daar stellen! ...
In principe is het kort laten zien ( mag partner wel door het doek geen navelstreng doorknippen ) kort naar de kinderarts en partner gaat dan mee. Daarna komt baby gelijk bij je op de borst en blijft daar tot ze jiu hebben dicht gemaakt ( als alles goed is met jou en het kindj3 )

7 dagen geleden

Hoi, Ik zal ook een keizersnede krijgen omdat mijn beide zoons (na vaginaal proberen) allebei ook met een keizersnede zijn geboren. Zoals al vernoemd weet ik niet de reden dat je een keizersnede krijgt. Maar over het algemeen proberen ze tegenwoordig zo veel mogelijk een gewone bevalling na te bootsen. Dat heet een gentle sectio. Bij een geplande keizersnede mag je een voorkeurs datum doorgeven. Als deze datum kan wordt je ingepland. Je zal een dan op de afgesproken tijd moeten melden. Ze zullen dan een ctg maken om te kijken hoe het gaat met je kindje en eventueel een echo bij onzekerheid hoe hij of zij ligt. Je krijgt een infuus en een katheter. Terwijl de papa zijn handen moet desinfecteren en een pak aankrijgt zal jij op de OK een ruggenprik krijgen. Als deze is gezet mag je vriend/man naast jou hoofd gaan zitten. Als je niks meer voelt beginnen ze de operatie. Ze zullen rustig je kindje uit je buik halen en het je laten zien. Het zal kort even onderzocht word om bij een goede apgar score direct lekker bij jou neer gelegd te worden. Als je kiest voor borstvoeding kan een verpleegkundige je eventueel op de OK al helpen om het aan te leggen. Je kan ook op YouTube kijken naar een gentle sectio filmpje van wellicht van je eigen ziekenhuis.