5 Reacties
2 maanden geleden
Ik had geen geplande maar een spoed keizersnede bij onze eerste. Ondanks de spanning heb ik het echt heel mooi gevonden en alsnog ons kleintje geboren zien worden. Wij hadden een slechte start met ons kleintje (wat gelukkig helemaal goed is gekomen) waardoor ik de volgende nacht al in de auto zat naar een ander ziekenhuis. Mijn herstel ging eigenlijk zo snel omdat ik geen tijd had voor mezelf en er voor mijn baby wou zijn.
Haren wassen kon ik een week of 2 niet zelf, als ik mijn handen omhoog deed trok dat op de wond van de buik. En zelf overeind komen was ook lastig de eerste week aangezien de buikspieren het ook even niet deden. Verder is het mij echt reuze mee gevallen! Dit keer wordt het ook spannend of ik vaginaal of met een keizersnede ga bevallen. Allebei goed, alleen zou ik toch echt (heel stom misschien) dit keer wel willen weten wat weeën zijn😅 ieder lichaam is anders en iedereen gaat ook anders met het herstel om. Ja tuurlijk heb je een naar gevoel en trekt alles bij de wond maar met dat kleintje op je arm heb je het er allemaal voor over denk ik.
Baal je dat je nu weet dat het waarschijnlijk een keizersnede wordt? Of sta je er wel goed in verder?
2 maanden geleden
Bij vorige zwangerschap een voorliggende placenta (previa totalis) gehad. Placenta was niets verschoven en lag vol voor de uitgang. Heb de geplande keizersnede als zeer prettig ervaren en ga nu weer voor een keizersnede omdat het goed is bevallen. De eerste dag is geen pretje qua pijn en de 1e opstaan naast je bed ook niet leuk maar daarna ging het herstel best snel. Het viel mij alles mee. Maar de 1e ervaring is natuurlijk ook geen garantie dat het nu weer zo gaat.
2 maanden geleden
Heb je al gekozen welk ziekenhuis je naartoe zou gaan als het een keizersnede moet worden?
ik heb vorige keer een keizersnede gehad, een zogenaamde “natuurlijke”. Dat was hier in de buurt niet bij ieder ziekenhuis mogelijk, en ik zag ook wat verschillen tussen de interpretaties ervan.
Ik herstelde gelukkig goed en mocht al kort na de tweede nacht naar huis, ik begreep dat tegenwoordig je al na 1 dag ontslagen wordt uit mijn ziekenhuis als alles goed gaat.
Toen ik naar huis ging nam ik alleen paracetamol en ibuprofen, ik heb eigenlijk geen echte pijn ervaren zolang m’n spiegel maar goed bijgehouden werd. Ik heb wel echt goed opgelet en zo min mogelijk gebukt in de 6-8 weken na de operatie. Mijn man had zijn aanvullend geboorteverlof 4 weken fulltime en 4 weken halve dagen vanuit huis opgenomen, dat was echt super fijn.
De “Verlosmoeder” heeft ook een informatieve vlog over keizersnedes en herstel.