50 Reacties
16 dagen geleden
Wij hebben aangegeven dat het dit jaar zo onvoorspelbaar allemaal is dat ze gewoon maar zonder ons moeten plannen en we dan nog altijd met hun kunnen kijken of het nog mogelijk is om aan te sluiten bij de plannen.
Vond het wel fijn om het op die manier in het midden te houden en de verwachtingen laag te houden.
Ik zie het zelf op dit moment echt niet zitten om die dagen mensen over de vloer te hebben of ergens naar toe te moeten gaan. Dus snap jouw gevoel helemaal.
16 dagen geleden
Ik antwoord dat ik geen heldere bol heb, niet weet waar ik op dat moment behoefte aan heb dus dat ze niet op ons moeten rekenen. En als we al komen, blijven we niet al te lang (of je neemt zelf wat makkelijks mee wat betreft eten)
Ik zou de mensen niet bij mij over de vloer willen hebben; als ze dan komen en je bent er wel klaar mee is het ook lastig zeggen dat ze naar huis moeten🙈
16 dagen geleden
Ik ben dezelfde datum uitgerekend. Wij spreken gewoon niets af. We sluiten aan bij de familie als we dat willen/kunnen.
16 dagen geleden
Wij hebben aangegeven dat we niets plannen (en geen bezoek willen) en wel aansluiten als we daar wél behoefte aan hebben.
Je mag best een nee verkopen, je hebt een hele legitieme reden (en al had je die niet). Je hebt vooraf geen idee hoe je je in de kraamperiode voelt, dus heel logisch dat je hoofd er waarschijnlijk niet naar staat én je met andere dingen bezig bent. Ik kan me niet voorstellen dat je mensen kwetst als je om die reden geen kerst wil vieren.
16 dagen geleden
Ik ben de 24e uitgerekend. Ik wil zelf heel graag kerst vieren dus hebben besloten dit op 7 december te doen. Stel onze mini is er met kerst dan schuiven we wel aan bij familie denk maar ik spreek niets af. Overigens ook als hij nog zit dan gaan we ergens aanschuiven. Maar niets op afspraak, dat werkt gewoon niet.
16 dagen geleden
Ik ben 25 December uitgerekend en schoonfamilie kwam ook met het lieve plan allemaal hierheen te komen, maar heb aangeven dat ik niets wil vastleggen omdat ik niet weet wanneer ik beval. Nu hebben we afgesproken als ik nog niet bevallen ben dat ze komen (als ik dat ook wil) en anders niet (tenzij ik dat wel wil). Eigenlijk helemaal aan mij op dat moment dus, anders komen ze op een andere locatie bijeen! Heel lief dat ze zo flexibel willen zijn voor ons 😊
16 dagen geleden
Ik vind het heel rustig om helemaal geen plannen te hebben en te zien waar we zin in hebben in december. Hebben al vroeg aan verwachtingsmanagement gedaan. Wij zijn rond 1 dec uitgerekend (wordt eerder ingeleid).
Sinterklaas vieren we altijd uitgebreid met mijn partners gezin (geen kleine kids meer bij). Dit jaar doen we over 1,5 week een pre-sint in het klein via lootjes en zij vieren het straks (waarschijnlijk) als normaal zonder ons.
Kerst wordt hier groots gevierd met de hele familie (30+mensen) aan de ene kant en andere kant altijd wat kleiner met een lunch of diner. Wij hebben voor het grote diner al eerder aangegeven dat er geen rekening moet worden gehouden met ons; geen idee hoe we ons voelen en waar we behoefte toe hebben tzt. Als we ons goed voelen en zin hebben, dan ziet men ons wel verschijnen en kan er altijd wel wat geregeld worden - je komt dan ff baby showen en dan blijf je toch niet heel lang + lange autorit.. met de andere kant is en lunch of borrel ook zo geregeld als we dat willen.
16 dagen geleden
Ik ben 17 december uitgerekend en wij plannen niets. Mijn schoonmoeder vroeg ons toestemming om Kerst te mogen vieren dit jaar. Wij gaven meteen aan dat ze lekker Kerst moeten plannen en vieren en wij kijken per dag wel of en waar we willen aansluiten. Helemaal afhankelijk van de situatie. Als ik veel eerder beval is er best een kans dat we zin hebben om bij familie te zitten, maar als ik net bevallen ben absoluut niet.
16 dagen geleden
Wij hebben wel dingen afgesproken.. maar alles onder voorbehoud.. voel ik me niet goed kom ik niet.. ben ik er na 1 uur klaar mee ga ik weg haha .
16 dagen geleden
Ik ben 1 december al uitgerekend, maar krijg een keizersnede. Wij hebben bij onze grote familie aangegeven dat we niets gaan plannen en dus eigenlijk zelf kerst vieren. Alleen een brunch bij mijn moeder heb ik toegezegd, omdat dat dichtbij is en laagdrempelig voelt. Dat wordt gewoon cadeautjes voor de kleinkinderen en een buffet, niets formeels :-). Als we uiteindelijk toch niet willen, dan is dat ook totaal geen probleem.
16 dagen geleden
Ik ben zelf 30 december uitgerekend dus ik sta met kerst óf op het punt te bevallen, of ik ben net bevallen. Daarom plan ik rond de kerstdagen zelf niks, ik ga bij niemand langs en ontvang ook geen bezoek. Ik heb vrienden en familie gezegd dat ik begin december wel zou kunnen afspreken om vroeg kerst te vieren en daar heeft iedereen begrip voor. Mijn suggestie zou daarom zijn: stel aan je familie voor om kerst een paar weekjes eerder te vieren als je dat wilt! Of een paar weekjes later, in januari bijvoorbeeld
16 dagen geleden
Nee joh! Ik vind het eerlijk gezegd ook bijzonder dat wordt geopperd bij jou thuis af te spreken. Je kan dan toch ook aan het bevallen zijn 🤔🤔 ik ben ook 15 december uitgerekend en spreek helemaal niks af. Ze vieren het bij andere mensen thuis en als ik langs wil gaan dan ga ik en anders niet. De kans is groot dat je of nét bevallen bent of aan het bevallen bent zo ongeveer. Ik ga niet met het kraamverband nog in gezellig Kerst vieren 🤭🤣🫣
16 dagen geleden
Ik heb aangegeven dat er dit jaar geen rekening met ons gehouden hoef te worden. Bij m’n schoonfamilie wordt er altijd van de plaat gegeten en ik ga zeker een kleintje van nog geen maand oud in die stank neerleggen. We gaan waarschijnlijk in de ochtend even een bakkie doen en dan klaar. Oud en nieuw zullen er ook wat mensen bij ons thuis komen/ buiten staan maar heb aangegeven dat ik niks uitgebreids aan hapjes neerzet (doe ik normaal wel)
16 dagen geleden
Ik ben zelf ook 15 december uitgerekend maar heb zo'n idee dat de kleine misschien wat eerder gaat komen...
Ik ben echt een christmaslover dus dit jaar overslaan zit er voor mij niet in🤣
Ik ga hoe dan ook kerst vieren.
Familie en schoonfamilie hebben ook aangeboden om het bij ons te vieren maar dit ervaar is juist meer als een last.
Ik ken mezelf. Het huis moet dan schoon en wil zeker ook wat lekkers maken. Dus dat heb ik al vriendelijk afgewezen.
Ik heb voor nu aangegeven dat ik echt moet kijken hoe ik me voel. Maar als we even mogen aanschuiven/langskomen zonder enige verplichtingen dan is dat vast een optie.
Ik heb nadrukkelijk gezegd:
Verwacht niets van ons(eten, fancy kerstkleren en mooie kerstcadeautjes) dat zit er dit jaar niet in.
Iedereen begrijpt het en zegt: we zien wel of jullie er zijn of niet.
Dus dat kan ik een beetje loslaten 😅
16 dagen geleden
Ik ga ook geen afspraken maken. Ben 7jan uitgerekend, maar geen idee hoe ik met kerst in mn energie zit, dus ik zeg ook; spreek maar wat af dan komt mijn man en kids wel gewoon en ik kijk wel. Of ik ook kom, een uurtje kom of helemaal niet. Is nogal lastig voor m’n moeder en schoonmoeder, maar ja, ik ga me nergens op vastpinnen 🤷🏼♀️
16 dagen geleden
Ik ben de 21e uitgerekend en heb gezegd dat iedereen welkom is op de 1e voor koffie of thee bij ons MITS ik nog NIET bevallen ben😂. Cadeaus hebben we nog niet besproken maar ik ga er vanuit dat we dat niet doen nu